Gå til innhold

Elektronikk butikk erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom over en nettside som selger brukte mobiler ol, men de selger det ekstremt billig.
Har gått over hele siden og er usikker på om det er scam eller ikke.
Er det noen som har erfaringer med denne nettsiden? 
https://elektronikkbutikkinorge.no/

Anonymkode: 57425...000

AnonymBruker
Skrevet

Når de selger en iPhone til 7.000 kr som er listet til 17.990 kr som laveste pris på prisjakt.no er det selvsagt lureri. I beste fall vil du få en brukt iPhone som ser ny ut, men sannsynligvis er dette samme folka som ble avslørt som svindlere for noen år siden, som har startet nytt firma.

A propo firma, navnet på firmaet er et rødt flagg i seg selv. "elektronikkbutikkinorge" liksom. Nei, ligg langt unna.

Anonymkode: 82562...605

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når de selger en iPhone til 7.000 kr som er listet til 17.990 kr som laveste pris på prisjakt.no er det selvsagt lureri. I beste fall vil du få en brukt iPhone som ser ny ut, men sannsynligvis er dette samme folka som ble avslørt som svindlere for noen år siden, som har startet nytt firma.

A propo firma, navnet på firmaet er et rødt flagg i seg selv. "elektronikkbutikkinorge" liksom. Nei, ligg langt unna.

Eller en sån Kina Iphone som ser veldig lik ut,men kjører noe eldgammel android opplegg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg også merke til at de har knabbet Trustpilot-logoen og det ser ut til at de har 4,5 stjerner der. Men trustpilot.com har ingen omtaler av dette selskapet.

De driver nok butikk på samme måte som culinae.no (som er samme folk som starter nye firma etter hvert som ryktet blir så frynsete at salget går dårlig). Det vil si at du ikke får varen, eller får feil vare, og de nekter å ta den i retur. De sender også gjerne ting i oppkrav så du får bot hvis du ikke henter det på posten. Alt mulig piss for å utmatte kunden.

Det er nesten så jeg får lyst til å bestille noe bare så jeg kan pusse Namsmannen på dem, men det tar så fryktelig lang tid.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette firmaet virker suspekt, de skriver at de har drevet siden 2017. Men domenet ble registret i 25 mai i år av en privatperson.

Hadde holdt meg langt unna denne siden

Anonymkode: b5678...036

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Åpenbart lureri - men dessverre kommer de nok til å få kunder på lik linje med sparkesyklene fra StayClassy.

En svindler kunne i gamle dager nok få solgt Eiffeltårnet eller Triumfbuen over et glass øl på en pub, men dette krevde litt arbeid og kundegrunnlaget var begrenset; idag er det nok å lage en nettside, og pengene vil begynne å trille inn fra en generasjon som er vokst opp med overbeskyttede foreldre, er vant til å trekke bankkortet, og har null erfaring med livets realiteter.

Anonymkode: ffb3c...8e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette firmaet virker suspekt, de skriver at de har drevet siden 2017. Men domenet ble registret i 25 mai i år av en privatperson.

Hadde holdt meg langt unna denne siden

Butikken er jaggu blitt 3 år eldre siden du skrev dette:

Sitat

Elektronikkbutikk i Norge ble stiftet i 2014 med mål om å gi kundene de beste prisene på nye og brukte telefoner. Vi er stolte av å kunne tilby våre kunder et bredt utvalg av telefoner fra toppmerker som Apple, Samsung, HTC og flere. Vi tilbyr også en rekke betalingsalternativer som Vipps og bankoverføring for å gjøre det enkelt for våre kunder å kjøpe sin ønskede telefon.

Etablert i 2014 i Oslo Norge, har vi solgt nye og brukte telefoner fra merker som iPhone, Samsung og HTC til firmapriser. Kjøp iPhones i Norge hos oss og få den beste kvaliteten til fabrikkpriser. Kjøp nye og brukte samsung-telefoner i Norge fra vår pålitelige samling til fabrikkpriser

"Etablert i 2014 i Oslo Norge" burde få alle alarmklokkene til å kime; dette lyser Google Translate lang vei.

Ellers ser jeg at de også selger en Apple MacBook Pro 14 til kr.1799; hvis noen faktisk tror at dette er en reell pris, er man så dum at man like gjerne kunne ha investert sparepengene i Eiffeltårnet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

"Etablert i 2014 i Oslo Norge" burde få alle alarmklokkene til å kime; dette lyser Google Translate lang vei.

Ellers ser jeg at de også selger en Apple MacBook Pro 14 til kr.1799; hvis noen faktisk tror at dette er en reell pris, er man så dum at man like gjerne kunne ha investert sparepengene i Eiffeltårnet.

Mer språklig humor fra siden deres:

Sitat

Retningslinjer og garantier

Ethvert vellykket system eller virksomhet er grunnlagt på grunnlag av veiledende retningslinjer som de utmerker seg gjennom. Her er retningslinjene våre, og vi anbefaler alle å gå gjennom

Hvilken fantastisk måte å uttrykke seg på ...

AnonymBruker
Skrevet

Man vet ikke om man skal le eller gråte av hvor amatørmessig dette er; jeg "kjøpte" en Macbook og skulle til å betale - betaling med innlogging var tydeligvis ikke mulig - heller ikke bankkort; derimot aksepterer man Vipps og innbetaling til en privatperson(!).

Hjelpe meg - kan noen virkelig tro på dette ...?

svindel-1.thumb.png.8391dee013e0d214a967c00c50fb92b7.png

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ganske moro, skulle nesten tro de var inne her å leste😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Norges beste elektronikkbutikk" og "as seen in the times og the guradian" ... Når begynte The Times og The guardian å bry seg om hva som er Norges beste butikker? 
De selger alle typer telefoner, og alle er fra eplevarehus? jahaja.... 
Og organisasjonsnummeret er? For øvrig lykke til med å finne deres ikke-eksisterende adresse i Oslo.
Men er meget imponerende at akkurat disse er så himla store at de har døgnåpen kundeservice! 
Men hvor moderne er de når de bruker fax? 

Altså, kan du komme med en eneste ting, EN ting, som får denne siden til å virke ekte? 

Anonymkode: 8a172...2b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ganske moro, skulle nesten tro de var inne her å leste😅

Absolutt - dette er så amatørmessig utført at det er faktisk er ganske underholdende; man kunne nesten hatt handlingen i en Olsenbanden-film der Egon & co. går inn for det store nettsvindelkuppet. 😄

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Norges beste elektronikkbutikk" og "as seen in the times og the guradian" ... Når begynte The Times og The guardian å bry seg om hva som er Norges beste butikker? 
De selger alle typer telefoner, og alle er fra eplevarehus? jahaja.... 
Og organisasjonsnummeret er? For øvrig lykke til med å finne deres ikke-eksisterende adresse i Oslo.
Men er meget imponerende at akkurat disse er så himla store at de har døgnåpen kundeservice! 
Men hvor moderne er de når de bruker fax? 

Altså, kan du komme med en eneste ting, EN ting, som får denne siden til å virke ekte? 

Anonymkode: 8a172...2b8

Bare å ringe telefonnummeret de oppgir på siden, så får man sikkert innblikk i mysteriet.

Hvis dette skal være et forsøk på svindel, er det noe av det mest hjelpeløse jeg har sett; jeg har nesten på følelsen av at dette kan være et kunstprosjekt der man lager en parodi på nettsvindel. Det er simpelthen for dårlig til å kunne være sant.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Absolutt - dette er så amatørmessig utført at det er faktisk er ganske underholdende; man kunne nesten hatt handlingen i en Olsenbanden-film der Egon & co. går inn for det store nettsvindelkuppet. 😄

Og Kjell og Benny følger med hva som blir skrevet på Kvinneguiden, mens dataeksperten Harry hjelper til med modemet fra 2001. 😁

• Liker 1
Skrevet

Dette er så toppen av latskap som det går ann...
De har kopiert trustpilot vurderinga fra godaddy.com der de kjøpte domene navnet. De kunne i det minste kopiert fra en norsk nettside...
Det som er litt gøy da er at vipps nr, konto nr, navn og adresse står på nettbutikken så tok en rask telefon til både banken hans og vipps😊 Det ble fort interesse når en privatkonto var oppført som betalingsmåte.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...