AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Hei! Jeg er i et forhold som har vart noen år, og jeg står egentlig ved et lite veiskille på mange måter i håp om at det er en løsning ett sted. Ganske tidlig i forholdet oppdaget jeg at han er en skikkelig mammadalt. Han bodde rett ved siden av henne, spiste mat der hver dag, hun vasket alle klærne hans og dullet av gårde med han.. Og så kom jeg! forholdet har blitt preget av dette, da han setter mor og andre kvinnelige medlemmer av familien før meg på både meninger, holdninger og følelser…. Vil han endre seg hvis han selv blir far? Vil han da ha mer fokus på kone og oss som familie? Eller vil denne mannen alltid sette mor på en pidestall? Jeg er LIVREDD for at han kommer til å skyve bort mine følelser, verd og det som er og det eventuelle barnet våres etter mor sine meninger, følelser etc.. Jeg vil poengterte at svigerfamilien i seg selv ikke er et problem! Anonymkode: f1d1a...905 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 Selvsagt blir han plutselig ikke en ordentlig ansvarlig voksen partner om det er det du tror. Her ender du opp med en baby og en mannebaby Anonymkode: 158e0...54d 23 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #4 Skrevet 16. juli 2023 Han må vise at han kan endre seg før han blir far ellers skjer det aldri. Anonymkode: 7eded...3d0 14 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #5 Skrevet 16. juli 2023 Man endrer ikke personlighet, holdninger etc av å bli far eller mor. Det eneste som skiller en far eller mor fra en voksen som ikke er far eller mor er at vedkommende som er forelder har hatt sex med en av motsatt kjønn uten kondom og at vedkommende av de to med livmor har fullført en graviditet. Psykopater, galninger, idioter, voldsutøvere? De evner alle være foreldre. Foreldre, ts, er like elendige mennesker som folk flest. Dette «folk blir sitt beste selv av å få barn» er bare vås. Flere mennesker blir en verre versjon av seg selv enn noensinne før av å få ansvar for unger. For unger trykker ukritisk på alle dine triggere 24/7. Anonymkode: 22dd0...a94 10 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 Jeg tenker at det kan bli enda mer irriterende når han blir far, og svigermor skal komme med sine innspill. Her tror jeg du må sette krav før det er aktuelt at han blir far. Anonymkode: e45b5...837 10
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #7 Skrevet 16. juli 2023 han kommer mest sannsynlig ALDRI til å forandre seg en tøddel. men da burde du i alle fall vite hva du faktisk går inn, i stedet for å klage her på Kvinneguiden rett etter at dere har giftet dere eller fått barn sammen. Anonymkode: c0d95...3c6 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #8 Skrevet 16. juli 2023 Nei, han vil ikke endre seg. Verre, istedenfor at dere to samarbeider om babyen og sammen bestemmer hvordan dere skal oppdra barnet, så vil han ta mamman' sine innslag. I oppdragelsen av ditt eget barn, vil det bli du mot din mann og hans familie. Ikke få barn med denne mannen. Han vil ikke endre seg bare fordi han blir far. Det er ren ønsketenking fra din side. Anonymkode: 8edf1...ac8 13 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #9 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at det kan bli enda mer irriterende når han blir far, og svigermor skal komme med sine innspill. Her tror jeg du må sette krav før det er aktuelt at han blir far. Anonymkode: e45b5...837 Ja han kommer ikke til å trenge TS han der, han kan oppdra babyen ved hjelp av mammaen sin som selvsagt vet best... Anonymkode: 158e0...54d 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #10 Skrevet 16. juli 2023 NÅR han blir far. Den gang da, hver gang når! Anonymkode: 96a65...674 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #11 Skrevet 16. juli 2023 Han blir selvfølgelig en uansvarlig far. Hva tror du egentlig? Du vil dele foreldreansvaret med svigermor. Anonymkode: e30ea...c31 5
Mamajune11 Skrevet 16. juli 2023 #12 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg er i et forhold som har vart noen år, og jeg står egentlig ved et lite veiskille på mange måter i håp om at det er en løsning ett sted. Ganske tidlig i forholdet oppdaget jeg at han er en skikkelig mammadalt. Han bodde rett ved siden av henne, spiste mat der hver dag, hun vasket alle klærne hans og dullet av gårde med han.. Og så kom jeg! forholdet har blitt preget av dette, da han setter mor og andre kvinnelige medlemmer av familien før meg på både meninger, holdninger og følelser…. Vil han endre seg hvis han selv blir far? Vil han da ha mer fokus på kone og oss som familie? Eller vil denne mannen alltid sette mor på en pidestall? Jeg er LIVREDD for at han kommer til å skyve bort mine følelser, verd og det som er og det eventuelle barnet våres etter mor sine meninger, følelser etc.. Jeg vil poengterte at svigerfamilien i seg selv ikke er et problem! Anonymkode: f1d1a...905 IKKE FÅ BARN MED HAN. 3 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #13 Skrevet 16. juli 2023 Jeg og søsteren min ble sammen med menn som har nære bånd til sin mor. I hennes tilfelle er mannen mest lik din; moren skreller fortsatt middagspotetene hans når de spiser der, selv om han er straks 40 og tobarnsfar. Før søsteren min kom inn i bildet kom moren innom leiligheten hans for å rydde og vaske klær. Hele familien bor i gangavstand til hverandre, og det var utenkelig å flytte bort derfra, om så bare et kvarters kjøring. Han tar riktig nok min søsters parti hva gjelder barna og familieliv, såvidt jeg har fått inntrykk av. Samtidig merkes det jo at han er vant med at andre ordner opp ... Min er mer selvstendig hva gjelder praktiske ting og hva han vil for seg og sin familie. Samtidig er det slik at han forblir lojal mot mor hvis han føler han må velge. Unnskyldningen er som regel at han har bare en mor, hun er bare veldig usikker på seg selv, etc. Så hun må inkluderes i alle høytider(hvis hun ikke har egne planer) "så hun ikke føler seg utelatt", og han tror på hennes anklager heller enn mine så lenge han ikke har hørt/sett det selv. Han fikk dog en solid vekker fra sin søster om hvordan moren deres påvirker henne og meg for et par år siden, så noe bedring har det blitt, da. Men han tar fortsatt hennes parti så fort han havner mellom barken og veden. Så ut fra egen erfaring; nei, det å bli far forandrer ikke en mammadalt. Båndet mellom mor og barn er veldig sterkt. Dessverre for deg med tanke på mannen(der vinner mora hans hvis han må velge), heldigvis for deg med tanke på de barna du eventuelt vil få selv en eller annen gang(der vil du ha barnets lojalitet nesten uansett). Anonymkode: 63f68...193 2 1
ClausSaus Skrevet 16. juli 2023 #14 Skrevet 16. juli 2023 Du kan da ikke i fullt alvor mene at du vurderer å lage barn med denne fyren…? 7 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #15 Skrevet 16. juli 2023 En voksen mammadalt er fortsatt mammadalt som far. Akkurat som voksne folk som må feste 2 ganger i uken også gjør det som far. Anonymkode: 0f8f2...1d9 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #16 Skrevet 16. juli 2023 Svigermor kommer til å skyve deg og din egen mor utover sidelinja hvis det kommer en unge. Men....Hva får deg til å tenne såpass på denne mannebabyen at du er istand til å ha sex med ham? Anonymkode: 9b967...bae 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #17 Skrevet 17. juli 2023 Kort svar; Nei.. Du må i så fall være flink å sette grenser for deg selv.. Barna blir han like glad i som han er i moren sin, men du kan risikere og havne på sidelinjen.. Snakker av erfaring........ Anonymkode: 37ad5...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #18 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Jeg er i et forhold som har vart noen år, og jeg står egentlig ved et lite veiskille på mange måter i håp om at det er en løsning ett sted. Ganske tidlig i forholdet oppdaget jeg at han er en skikkelig mammadalt. Han bodde rett ved siden av henne, spiste mat der hver dag, hun vasket alle klærne hans og dullet av gårde med han.. Og så kom jeg! forholdet har blitt preget av dette, da han setter mor og andre kvinnelige medlemmer av familien før meg på både meninger, holdninger og følelser…. Vil han endre seg hvis han selv blir far? Vil han da ha mer fokus på kone og oss som familie? Eller vil denne mannen alltid sette mor på en pidestall? Jeg er LIVREDD for at han kommer til å skyve bort mine følelser, verd og det som er og det eventuelle barnet våres etter mor sine meninger, følelser etc.. Jeg vil poengterte at svigerfamilien i seg selv ikke er et problem! Anonymkode: f1d1a...905 Er han ikke blitt voksen, og føler ett behov for å være et voksent selvstendig menneke til nå, så skjer det ikke. Anonymkode: ba99c...39c
Gjest diddums Skrevet 17. juli 2023 #19 Skrevet 17. juli 2023 Det er ikke en god idé å satse på å forsøke å endre noen, bedre å se før man barn at det fungerer. Å få barn kan være en stor påkjenning for forholdet, så det er en fordel at forholdet ikke er dysfunksjonelt føran begir seg ut på det.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #20 Skrevet 17. juli 2023 Dette kommer ALDRI! Til å bli forandring! Om du får barn, kommer moren og andre familiemedlemmers meninger til å bety mer innenfor oppdragelse og liknende enn det dine meninger som mor gjør! Her bør dere snakke sammen og ikke bare «jatte med» han og hans handlinger! Anonymkode: 16f76...97a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå