Gå til innhold

Krevende kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en utfordring i forholdet, og jeg er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg har en fantastisk kjæreste, som er både kjekk, snill og har en god jobb og gode karrieremuligheter. Vi har alt i alt et fantastisk forhold, men det er noen få ting som plager meg veldig. Vi har svært ulik sexlyst, og vi viser kjærlighet på ulike måter. 

Han ønsker konstant å ta på meg, og viser dette verbalt og fysisk flere ganger daglig. Det er så klart veldig hyggelig å ha en kjæreste som er tiltrukket av deg, men merker at min lyst blir mindre og mindre jo mer han tafser og komplimenterer. Vi har vanligvis sex et par dager i uka, men vet at han gjerne vil mer. 

Han blir aldri sint eller sur når jeg ikke ønsker sex, og han er ikke av typen som "forventer" noe. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg vet jo at han gjør dette av kjærlighet, men jeg blir snart gal av det. 

Noen som har vært i lignende situasjoner?

Vi er begge 28, og har vært sammen i nesten 10 år.

Anonymkode: 22335...43b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har vært i samme situasjon. Det eneste som hjelper er å snakke sammen. Si det som det er - at du syntes det blir litt mye, og at det påvirker lysten din. Han tenker nok ikke over at det påvirker deg på den måten, og da er det fint å kunne fortelle han det. Kvinner og menn er forskjellige - mennesker er forskjellige. Det du føler på, føler nok ikke han på, og motsatt. Lær hverandre å kjenne. Snakk sammen. 

Anonymkode: 038cd...cc4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte men omvendt. Jeg vil ha sex og trenger det som bekreftelse i forholdet. For han verdsettes det andre ting høyere og han har ikke konstant behov. Men 1-3 ganger i uka. Går det en uke uten sex er jeg sikker på at han ikke elsker meg mer, men vet jo at det ikke stemmer. Men slitsomt...

Anonymkode: 66628...f83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

har en god jobb og gode karrieremuligheter

Hvorfor var det viktig å poengtere dette?

Anonymkode: 6c605...c34

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det på samme måte. Man kan gjerne snakke om det, som det blir foreslått her, men det hjelper egentlig ikke i lengden. Dere har ulik drift og dette vil dere plages med for alltid. Lær å leve med det (ja, det kommer til å gnage) eller innse at dette er en blindvei.

Vi har vært sammen i snart 30 år, og vi har lært oss å leve med det, og akseptert slitasjen som følger med. Vi har andre kvaliteter i forholdet som veier opp. 

Anonymkode: 8b285...4b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei!

Jeg har en utfordring i forholdet, og jeg er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg har en fantastisk kjæreste, som er både kjekk, snill og har en god jobb og gode karrieremuligheter. Vi har alt i alt et fantastisk forhold, men det er noen få ting som plager meg veldig. Vi har svært ulik sexlyst, og vi viser kjærlighet på ulike måter. 

Han ønsker konstant å ta på meg, og viser dette verbalt og fysisk flere ganger daglig. Det er så klart veldig hyggelig å ha en kjæreste som er tiltrukket av deg, men merker at min lyst blir mindre og mindre jo mer han tafser og komplimenterer. Vi har vanligvis sex et par dager i uka, men vet at han gjerne vil mer. 

Han blir aldri sint eller sur når jeg ikke ønsker sex, og han er ikke av typen som "forventer" noe. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg vet jo at han gjør dette av kjærlighet, men jeg blir snart gal av det. 

Mannen min og jeg var slik - ulike. Jeg satt meg ned ganske tidlig i forholdet og fortalte at for meg opplevdes ikke det  koselig, selv om jeg vet han mente det slik. At for meg oppleves masse kompliment som ubehagelig - for jeg trenger virkelig ikke bekreftelse på den minste ting, og da oppleves det ikke som ros - og at jeg ikke syns å bli tatt på hele tiden er tennende eller hyggelig, for meg gjør det at jeg forsøker å unngå alle situasjoner det kan skje i. 
Han mente det jo selføgelig ikke slik at det skulle være ubehagelig, men vi har ulike måter å uttrykke oss på og vi har pratet ganske mye om det og satt oss inn i hva den andre liker og trenger i forhold til bekreftelse, og at der er vi veldig ulike.  Vi er gift i dag og har vært det i 10 år. 

Anonymkode: 426d8...b07

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere viser åpenbart kjærlighet på forskjellige måter. Jeg er som mannen din, og kjæresten min får ikke nok av det, hadde jeg visst hun ble uvel av måten jeg viser kjærlighet, så ville jeg vurdert å finne noen andre, siden å vise kjærlighet fysisk og med fine ord er viktig for meg 

Anonymkode: 8714f...72e

• Hjerte 1
Gjest diddums
Skrevet

Jeg er kvinne og synes det høres helt topp ut, koselig at han viser kjærlighet fysisk og gir deg komplimenter. Er en varm og kjærlig person, kunne ikke tenkt meg å være sammen med en mann som ikke likte å bli tatt på. Kanskje dere ikke er så kompatible?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor var det viktig å poengtere dette?

Anonymkode: 6c605...c34

Fordi det er viktig for henne og mange andre kvinner?

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei!

Du får snakke med han om dette. Sannsynligvis er fysisk kontakt hans primære kjærlighetsspråk, og dette må han undertrykke for å gi deg plass i hverdagen. Jeg har det på relativt samme måte, men vil nok klare å slutte med det hvis jeg måtte. Naturligvis vil dette føles kjipt, men det får stå sin prøve. I all praktisk betydning sier man da: ikke vis kjærlighet.

Se på det på denne måten. Du elsker å gi klemmer, men plutselig må du gi high five i stedet. Blir ikke samme greia.

Anonymkode: ad929...5d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg vil ha sex og trenger det som bekreftelse i forholdet.

Går det en uke uten sex er jeg sikker på at han ikke elsker meg mer, men vet jo at det ikke stemmer. Men slitsomt...

Anonymkode: 66628...f83

Uff. Det hørtes både slitsomt og upraktisk ut.

Du trenger ikke å ha et så komplisert forhold til sex og følelser. En dyktig psykolog med klinisk erfaring i sexologi kan hjelpe deg med disse tingene 😊

Anonymkode: 2a05f...025

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei!

Jeg tror det er viktig i et forhold å ikke har for stor forskjell på sex ønsker. Det kan lett skjære seg om det da ikke åpner for lit friere syn på sex. da snakker jeg om åpent forhold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...