AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Dersom barnevernet hadde hatt kapasitet og budsjett til å dra på overraskelsesbesøk hos tilfeldige familier, hva tror du de hadde reagert på hjemme hos dere? (Ja, det kan tenkes de hadde reagert på at min metode for å få toåringen til å sove er å henge på Kvinneguiden mens jeg sier "slapp av, mamma er her og det er helt trygt å sove" ca hvert tredje minutt. Entertain me, please! Vi er på ukjent plass så her skal jeg sikkert sitte en time eller to 😆) Anonymkode: 7689f...9c2 8 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom barnevernet hadde hatt kapasitet og budsjett til å dra på overraskelsesbesøk hos tilfeldige familier, hva tror du de hadde reagert på hjemme hos dere? (Ja, det kan tenkes de hadde reagert på at min metode for å få toåringen til å sove er å henge på Kvinneguiden mens jeg sier "slapp av, mamma er her og det er helt trygt å sove" ca hvert tredje minutt. Entertain me, please! Vi er på ukjent plass så her skal jeg sikkert sitte en time eller to 😆) Anonymkode: 7689f...9c2 Spør når de kom… hvis de kom på ettermiddagen for noen dager siden - muligens at hunden på 55 kg stod på spisebordet sammen med den ene katten Jeg hadde ikke hatt noen god bortforklaring på det heller - ingen av dem har vært oppå der eller andre bord før eller siden, de er over 5 år begge to. Anonymkode: fdd03...f4d 12 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 Oppriktig: Ingenting. Vi er en idiotisk kjedelig familie som prøver å ha fokus på best mulig oppvekst for barna. I tillegg tror jeg at barnevernet har sett så mye at det skal mye til for at de reagerer , det verste her er kanskje at 4-åringen får smake av kaffen min liksom. Anonymkode: ee05d...4c1 7 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #4 Skrevet 16. juli 2023 Rot kansje? Kan bli godt bombet her på ettermiddagen og jeg gidder ikke å rydde før barna er lagt. Kan også være de hadde reagert på 3 åringen som river av seg alle klærne i samme øyeblikk han kommer inn. Sa har vi 4 katter også da. Der ene katten antakeligvis har adhd om det er mulig, den spinner oppover veggene og henger seg fast i gardiner og det virker som katten elsker det.. Så tenk om barnevernet kom hit til bombet hus, en katt i gardinen og en naken unge samtidig 😬 Anonymkode: d1b1f...867 12 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #5 Skrevet 16. juli 2023 Etter å ha jobbet på barnevernsvakta i over 15 år, så skal det vanvittig mye til før jeg reagerer. Det en ser i (noen) hjem, ser en fa*** ikke på film engang. Tragisk, men sant. Sorry for avsporingen. Anonymkode: 8ea93...a96 12 21 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 Antagelig ingen ting.. vi er nok som en ganske normal familie med to barn under 2 år, et salig kaos med rot, hyling, latter og det som hører til🤪 Anonymkode: 1d159...1b0 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #7 Skrevet 16. juli 2023 De hadde nok ikke reagert på rot, for vi rydder hver kveld, tar all oppvask og støvsuger. Så det er begrenset hvor ille det kan bli på ett døgn, selv om det alltid blir like rotete igjen, men ikke skittent. Ellers ville de sikkert ha synes at det var høyt lydvolum her, og lurt på om vi kunne ha fått hørselstap hele gjengen. Barna her snakker utrolig høyt synes jeg, i tillegg kan man legge til hyling og skriking innimellom. Jeg kan være bomull i hodet enkelte kvelder når barna endelig er i seng. Lydnivået og tempoet barna beveger seg i, synes jeg er mest krevende. Alt skjer i en rasende fart, når noe skal skje. Bortsett fra alle gangene da vi har liten tid og det virkelig burde gått rasende fort. Da går det i sirupsfart....😅😅 Anonymkode: 0cc88...53a 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #8 Skrevet 16. juli 2023 Ikkeno. Jeg har jobbet lenge i barnevernet i Oslo, og terskelen min for å reagere på ting man ser hjemme hos folk er skyhøy. Anonymkode: 41eeb...0ed 18 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #9 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikkeno. Jeg har jobbet lenge i barnevernet i Oslo, og terskelen min for å reagere på ting man ser hjemme hos folk er skyhøy. Anonymkode: 41eeb...0ed Hva vil de reagere på da? - Hos oss er det alltid leker rundt i hele stua før det ryddes for kvelden. - Ferdig bretta klær ligger i trappa opp til 2. etg i vente på at ungdommen skal ta det siste etappen til klesskapet 😄 - 12- åringene «glemmer» å ta glass ned fra rommet. - Barna legger klærne overalt utenom i skittentøyskurven på kvelden - Ene 12- åringen er autist og roper til 4- åringen bare han ser snurten av han i etagen han selv har rom i. Og jeg kunne fortsatt! Et salig kaos og aldri en kjedelig dag, for å si det sånn 😄 Anonymkode: a60d0...872 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #10 Skrevet 16. juli 2023 Hehe de fikk te og kjeks til lunsj idag. Anonymkode: 2c8b7...6df 3
Andro Skrevet 16. juli 2023 #11 Skrevet 16. juli 2023 Kan ikke tenke meg at de ville ha reagert på noe spesielt her.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #12 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva vil de reagere på da? Anonymkode: a60d0...872 Typisk ekstrem skitt, brukerutstyr for narkotika, rusede voksne, direkte farlige situasjoner, svært påfallende samspill mellom familiemedlemmer, svært påfallende atferd overfor fremmede voksne. Anonymkode: 41eeb...0ed 12 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #13 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva vil de reagere på da? - Hos oss er det alltid leker rundt i hele stua før det ryddes for kvelden. - Ferdig bretta klær ligger i trappa opp til 2. etg i vente på at ungdommen skal ta det siste etappen til klesskapet 😄 - 12- åringene «glemmer» å ta glass ned fra rommet. - Barna legger klærne overalt utenom i skittentøyskurven på kvelden - Ene 12- åringen er autist og roper til 4- åringen bare han ser snurten av han i etagen han selv har rom i. Og jeg kunne fortsatt! Et salig kaos og aldri en kjedelig dag, for å si det sånn 😄 Anonymkode: a60d0...872 Dette er jo helt normale familieforhold ♥️ Anonymkode: df0b4...b14 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #14 Skrevet 16. juli 2023 Rot og skitt. Det ser ikke ut her 😅 Håper ingen kommer på uanmeldt besøk, verken barnevern eller venner eller familie.. før vi har fått rydda og vaska 🫣 Ærlig sak! Anonymkode: c196b...572 11
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #15 Skrevet 16. juli 2023 Kanskje rotet i tilfelle. Samspillet mellom meg og barna er veldig bra. Så det må være overfyllt gang med mye klær og utstyr😅 Anonymkode: 23901...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #16 Skrevet 16. juli 2023 En del kaos/rot. Verktøy i gangen, inkludert sag, drill og sånt som ungene potensielt kan skade seg på. men egentlig tror jeg vi er en ganske normal familie. Anonymkode: a2729...43e 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #17 Skrevet 16. juli 2023 At vi spiser Cheez doodles med gaffel. Anonymkode: ced9e...b6c 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #18 Skrevet 16. juli 2023 Vel, her er det fritt gående kaniner. Anonymkode: 4e700...953 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #19 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At vi spiser Cheez doodles med gaffel. Anonymkode: ced9e...b6c Gaffel? - men knuses de ikke? Her går de ned med spisepinner! Får prøve gaffel en gang Anonymkode: fdd03...f4d 1
Uglems Skrevet 16. juli 2023 #20 Skrevet 16. juli 2023 Vel idag har vi hatt innedag med fri flyt av skjerm. Den har ikke blitt brukt hele tiden, men likevel. Ute blåser det og er kaldt og jeg er kvalm. Eldste ville være inne idag og jeg var ikke vond å be om det. Vi hadde også gårsdagens pizza og brus til middag. Jeg tror barnevernet ville reagert på dette fordi man bør kanskje ha et opplegg eller ihvertfall rutiner i hverdagen. Skjerm er heller ikke en god måte å aktivisere barn på. Brus er heller ikke noe man bør gi barn. Men jeg takler ikke søndagsmiddag og siden det er en sånn dag så er brus bare hyggelig. Sånn er det slett ikke hver dag. 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå