Gå til innhold

Hvordan vet man om man er stygg eller attraktiv?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Entern skrev (5 minutter siden):

Jepp👍

Og fysisk utseende er slett ikke det eneste som teller der.

Kan bekrefte det. Men hadde nok introvert og beskjeden utstråling som helt ung i 20-åra, så tror det var grunnen til lite oppmerksomhet fra menn. Hadde utseendet på stell i følge folk. Nå i 30-åra kan jeg merke blikk av og til, men er ikke på arenaer der man blir sjekket opp, hvis man ikke regner ute i Lillestrøm sentrum/ Oslo som arena for å bli sjekket opp da. Det har kun skjedd på vei hjem fra byen i 20-åra. Nå er jeg aldri på byen 😅

Anonymkode: c154d...48d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får ikke like mye oppmerksomhet som du beskriver, men definitivt mer i virkeligheten enn på datingapper. Har blitt beskrevet som "søt", men er nok ingen klassisk skjønnet med symmetrisk ansikt.

Men tror jeg har utstråling og er høy og slank, så det er vel kanskje attraktivt og mer synlig i virkeligheten. 

Anonymkode: 8d0b3...d48

Jeg syns du høres attraktiv ut ut ifra hva du beskriver. Og er ikke vanlig med mye oppmerksomhet i Norge heller. Ta utgangspunkt i hva du opplever i det virkelige liv, tinder og sosiale medier er ikke ekte :) 

Anonymkode: 335ee...1d7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg ser meg selv i speilet, så kan jeg synes jeg ser ganske kjekk ut. Når jeg derimot ser bilder av meg selv, forstår jeg at jeg har blitt lurt av min egen hjerne. Antall likes på Tinder/Happn bekrefter at det er kameraet og ikke speilet som viser sannheten. 

Anonymkode: dcb15...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når jeg ser meg selv i speilet, så kan jeg synes jeg ser ganske kjekk ut. Når jeg derimot ser bilder av meg selv, forstår jeg at jeg har blitt lurt av min egen hjerne. Antall likes på Tinder/Happn bekrefter at det er kameraet og ikke speilet som viser sannheten. 

Haha, samme her egentlig 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En merker jo om en får positiv oppmerksomhet av det annet kjønn (eller samme kjønn), når en er ute på byen. Jeg var det i går, og fikk mange blikk, komplimenter og direkte invitasjoner. Og det på tross av at jeg er en kvinne på 49 år. Tenk det 😉

Anonymkode: 6a105...bb0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Inverto skrev (2 timer siden):

Jeg har altids hatt en overveldende frykt for å fremstå som arrogant og eplekjekk,
spesielt her i Norge med Janteloven etc. Jeg nekter å svare på om jeg er fin eller ikke,
fordi jeg vil ikke dumme meg ut og høres vrangforestilt eller arrogant :( 
Det er litt vanskelig. Fordi jeg aner ikke om jeg er fin eller ikke og derved vet jeg heller
ikke om det er realistisk at jeg skal date og håpe på en partner

Legg ut bilde da så kan vi vurdere deg :)

Anonymkode: 1fd16...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er noe forskning på at menn overvurderer eget utseende og kvinner undervurderer eget utseendet. Er også noe undersøkelser som sier at speilet har rett. Hvordan kan du fastslå at kameraet viser sannheten pga tinder og happn når de på tinder og happn ikke ser deg irl? Eller kommer de på date og sier du ser mye bedre ut i virkeligheten?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legg ut bilde da så kan vi vurdere deg :)

Nei nei nei :fnise: man må ikke legg ut bilde av seg selv så casually på et forum.
Men tross min angst om utseendet, så skal jeg gi dating et forsøk.
Både irl og på Tinder. Begge fronter, trosser frykten :danse2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ganske lik ut som den gang jeg var singel, og jeg opplever ikke meg selv som veldig attraktiv av utseende, men jeg har aldri hatt problemer med at menn ikke viser interesse. Jeg håper og tror at jeg har en ganske okei personlighet og at jeg er et menneske det er behagelig å omgås med. Det er heldigvis viktigst, i mine øyne.

EDIT: Min mann er veldig kjekk, så jeg aner ikke hvordan jeg har fått det til :ler: Jeg er nok pen i hans øyne, men jeg husker at noe av det første han sa til meg var at han var så innmari trygg på meg, og det var det beste komplimentet jeg kunne ha fått. 

Endret av Lacuna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du merker det om de ser deg i øynene og holder blikket eller ikke. 

Anonymkode: 643b8...6dd

Jeg viker unna blikket om noen er veldig attraktiv

Anonymkode: 59f08...247

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være fordi du ser degselv speilvendt, så hjernen er ikke vandt til det den får se på bilder. Også at de som tar bilder er dårlige til det. Føler ikke at jeg tar så gode bilder av folk, som utseendet deres tilsier alltid spesielt om det går fort. 

Du er nok kjekk, å når man er i bevegelse er det noe helt annet. Sjarm og utstråling. 

Anonymkode: 59f08...247

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kjekk mann får likes på tinder.

Alle kvinner får likes av alle på tinder, så for kvinner er ikke dette en målestokk. Men pene kvinner får seriøse forhold med kjekke menn. Uattraktive kvinner får bare sex.

Anonymkode: 22b69...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vel, jeg har fått slengt rett i tryner siden jeg var liten, at jeg var stygg. Ble mobbet for utseendet, ikke kysset noen før jeg var 19, eksene var sammen med meg av praktiske årsaker. Aldri blitt sjekket opp, aldri fått komplimenter for utseendet. Da vet man at man er stygg. Heldigvis fant jeg til slutt en mann som driter i det. 

Anonymkode: cc346...be5

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Kan det være at en er lite attrskriv som mann om en ikke får ligge med noen.

Eventuelt må fire veldig på kravene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel, jeg har fått slengt rett i tryner siden jeg var liten, at jeg var stygg. Ble mobbet for utseendet, ikke kysset noen før jeg var 19, eksene var sammen med meg av praktiske årsaker. Aldri blitt sjekket opp, aldri fått komplimenter for utseendet. Da vet man at man er stygg. Heldigvis fant jeg til slutt en mann som driter i det. 

Dette er det eneste gode og valide svaret her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Inverto skrev (11 minutter siden):

Uenig. 

Jeg tviler på at du er stygg. Du har blitt mobbet og møtt narsissistiske menn som har brutt deg ned og snyltet. De velger faktisk de peneste damene. Å aldri bli sjekket opp har oftest med at man ikke er en søkende person å gjøre, ser mye ned,  unngår blikk kontakt osv. Mens de som blir sjekket opp søker andres blikk, er åpne og imøtekommende. Så det heller har ingenting med utseendet å gjøre. Mange pene blir aldri sjekket opp for menn tenker at de uansett blir avvist og det er normalt å ikke ha kysset noen før man er 19 :)

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (7 timer siden):

Kan skyldes dårlige bilder, dårlig tekst.

Eller fordi hun er veldig pen og blir vurdert som uoppnåelig å bli kjæreste med for veldig mange de de hopper over henne.

Anonymkode: 21b61...6d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uenig. 

Jeg tviler på at du er stygg. Du har blitt mobbet og møtt narsissistiske menn som har brutt deg ned og snyltet. De velger faktisk de peneste damene. Å aldri bli sjekket opp har oftest med at man ikke er en søkende person å gjøre, ser mye ned,  unngår blikk kontakt osv. Mens de som blir sjekket opp søker andres blikk, er åpne og imøtekommende. Så det heller har ingenting med utseendet å gjøre. Mange pene blir aldri sjekket opp for menn tenker at de uansett blir avvist og det er normalt å ikke ha kysset noen før man er 19 :)

Jo da, jeg har selvinnsikt og speil på badet. Jeg er også åpen, sosial og kontaktsøkende. Så det er ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
10 hours ago, AnonymBruker said:

Speil reflekterer virkeligheten bedre enn foto. Det er ikke rart du får lite likes på tinder dersom foto av deg er styggere enn hvordan du egentlig ser ut. Har du prøvd å ta bilder i ulike vinkler og i ulikt lys?

Noen ser bare styggere ut på bilder, dessverre. Kanskje du vil ha mer suksess om du forsøker gjøre ting der du må møte mennesker ansikt til ansikt?

4 hours ago, Inverto said:

Det går an å bli mobbet for å være stygg som barn, selv om man ikke er det. Dersom man har ødelagt selvtillit, er innadvendt og fremstår som distansert og kjølig- så vil man ikke få komplimenter uansett hvor pen man er. Personen har også hatt mange ekser. Tror du virkelig det er bare fordi det var praktisk som hun sier? Jeg tviler. Noen utvikler ganske ekstreme syn på eget utseende der de tror de er stygge selv når de ser helt normale ut. For noen utvikler det seg til en sykdom man kaller dysmorfofobi

Når det er sagt, så får nok ikke alle så mange komplimenter som man kanskje skulle tro. Jeg kan merke at menn er tiltrukket av meg i ny og ne, men jeg kan ikke huske å ha fått kompliment for utseende av andre enn kjæresten min på 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...