AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Jeg er så lei! "Vi hadde BARE råd til en uke på fint hotell, middag alle dager, fullt show hver kveld, og en skikkelig fjellferie hjemme i Norge på fin lodge, det kostet oss 75.000 😭" sa de med 1,8 millioner i inntekt, tre biler, eget firma, luksusbåt og hester til ungene. En annen har 900.000 alene, nedbetalt hus, hytte, lever ungkarslivet og koser seg med flere fine ferier hvert år og take away hver dag. Men det er såååå dyrt jo, han må kutte ned en ferie eller to, kanskje selge hytta om dette fortsetter! Dere tror kanskje jeg overdriver, men slik er flere i omgangskretsen min, folk med godt med penger som de har brukt som de ville og nå må prioritere annerledes, jeg blir paff av mangel på innsikt og forståelse. Skal en bare nikke med og si ja nei uff ja ikke sant, orker snart ikke mer...!! Anonymkode: 9b6c2...3f2 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 De som har skikkelig mye har lov til å kjenne på og snakke om at de må prioritere annerledes de også. Du trenger ikke jatte med hvis du er misunnelig på alt de faktisk gjør, da sier du heller at du skulle ønske du hadde samme mulighet. Jeg er ufør med alvorlig sykdom. Andre har lov til å klage over at det er kjipt å være forkjølet likevel. For forkjølelse er kjipt. Det bare er ikke veldig farlig. Anonymkode: 4b025...611 3 1 1
Gjest Adobyen Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 Jeg har ikke lagt merke til dette. Alle opplever jo prisøkning, høyere renter og lavere kronekurs, enten man har lite eller mye. Å kommentere dette er ikke det samme som sutring. Det er vanskelig å ha for lite penger, og naturlig å bekymre seg for økonomien. Når man kaller alt «sutring» så virker det negativt, slik: Dine problemer er uvesentlige bagateller som jeg ikke gidder å bry min viktige tid på, osv.
Bombasi Skrevet 16. juli 2023 #4 Skrevet 16. juli 2023 Det er nok mange som nyter godt av en offerrolle som de egentlig ikke er i, ja. Er en form for søken etter oppmerksomhet og fokus. Like kjedelig hver gang å være vitne til, men ikke gi de særlig respons.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #5 Skrevet 16. juli 2023 Du har feil omgangskrets. Jeg har aldri hørt velstående mennesker snakke om hvor mye de bruker i kroner og øre. Anonymkode: 5773a...94f 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 Høres ekstremt mye it på en ferie. Sikkert normalt for de med mye penger, men for oss er det ikke aktuelt. Må hvertfall spare lenge om vi skal ha råd til dyr ferie. Men egentlig bryr jeg meg ikke om hva andre gjør. Hvis de vil bruke 100.000 på en ferie er det jo opp til de. Vi har snart nedbetalt hus, og nedbetalt 2 relativt nye biler. Nettopp fordi vi har prioritert bolig og nedbetaling framfor luksus. Ferie for meg er å ha fri fra jobb og slappe av hjemme. Vi har vært på ei uke ferie på hotell i utlandet, men det er sikkert 10 år siden sist vi var i utlandet. Ellers er det campingturer. Barna trenger ikke å ha sett hele verden før de er 18 år. De har hele livet sitt til p reise og oppleve. Da vi var små besøkte vi besteforeldrene mine 3-4 timer unna og var på gården i ukesvis, helt topp! campingferier og lå i telt i Hagen. synes det er villt at folk MÅ til syden hvert år, minst. Juleshopping i London osv. Det blir dyrt i lengden. Anonymkode: 0ff86...487
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå