Gå til innhold

Noen som har begynt å kjøre mc igjen etter mange år uten å ha kjørt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har lyst å kjøpe meg mc igjen. Barna er større og jeg har mer tid :)

men det er mange år siden jeg var kjørt! Så litt engstelig for at jeg har glemt. 🤣

Noen tips til hvordan komme igang igjen? 

Anonymkode: e022a...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta noen kjøretimer? Ellers går det an å bli med på avrustningskurs, som for det meste går om våren. Fordel om du ikke har så langt til en bane, som de gjerne bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i voksen alder, etter 10-15 års opphold. Merket godt at jeg var blitt voksen, tok ingen sjanser lenger og ikke planer om fothvilerene skrapet i asfalten... I etterpåklokskapens lys burde jeg tatt et par kjøretimer, og meldt meg på et rustløserkurs. 

Bare ikke gå i fella med "nå har jeg rå til den råeste sykkelen", kjøp noe smått og letthåndterlig og bytt den ut når du føler tiden er inne :) 

Endret av Tiuren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde 125cc fra jeg var 16 til 18. Lånte sykler, både små og store, med jevne mellomrom i et par år etter det og tok lappen på tung mc når jeg var 26. Når jeg begynte med kjøretimer var det kanskje fem år siden jeg hadde kjørt noe på to hjul. Det gikk jo greit, men jeg var litt ustødig i starten. Men jeg hadde kjørt mest 125cc og hadde ikke mange år med erfaring. 

Jeg vet ikke hvor mye eller hvor lenge du har kjørt, men det burde gå greit. Du kan jo alltids ta kontakt med en kjøreskole for litt oppfriskning. Eller bare starte rolig. Hvis du har førerkortet så er det ingenting som stopper deg fra å ta noen runder på en parkeringsplass. Og det er mange steder MC-folk samles på sommeren. Både helgetreff og kveldstreff. Der er det alle mulige typer entusiaster som sikkert kan gi deg tips. Det fins også mange forumer som sikkert kan hjelpe deg med de spørsmålene du kan ha. Lykke til!

Anonymkode: b78f5...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...