Gå til innhold

Jobbe for (sviger)foreldre - betale egen mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg har utført vedlikeholdsarbeid på hans foreldres eiendommer.  Vi klokket inn på 103 arbeidstimer til sammen, dette hadde kostet masse om svigers skulle betalt profesjonelle for å gjøre dette. (Vi har ikke fått betalt, og forventet det ikke heller, bare så det er sagt).

Nå har vi imidlertid fått et vippskrav på 1000 kroner for mat, strøm og vann (!)  Det er klart vi (spesielt mannen, som har superhøy forbrenning) har spist mye og dusjet mye (daglig begge to), men det er ikke akkurat snakk om hummer, indrefilet og Bollinger her, mest kneippbrød med helt vanlig pålegg og dagligdagse middager.  (Min pepsi max og godteri har jeg bekostet selv, da de ikke kjøper sånt).

Det er vanlig at familiemedlemmene deler på matutgifter når det er snakk om ren ferie/avslapning, siden min manns søsken og ektefeller er 10 stykker til sammen, men vi har kun jobbet og sovet (det dreier seg om få dager, dette).

Burde de ikke unnet oss mat og dusj når vi sto på såpass for dem?  (De har betydelig bedre økonomi enn oss, uten at vi har dårlig råd).

Anonymkode: a92cc...a19

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette var veldig spesielt.....

Anonymkode: 2bbce...f89

• Liker 41
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv nei takk. Eller må vi betale for å jobbe gratis? Trodde mat inngår i dugnad normalt sett

Anonymkode: 6ecf1...1bf

• Liker 34
  • Nyttig 1
Skrevet

Jo, og det hadde jeg fortalt dem hvis jeg var mannen din. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Send vips krav om arb timer.

Anonymkode: 6ecf1...1bf

• Liker 25
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

De burde absolutt ha spandert både mat og drikke syns jeg. Det ville vært helt naturlig når man inviterer familien på dugnad. De eldre i min familie stiller alltid opp med mat og forfriskninger til alle som jobber dugnad 🙂 Så blir det en hyggelig greie for alle parter.

Anonymkode: 24661...8af

• Liker 11
Skrevet (endret)

Gørrkjipe arbeidsbetingelser og folk. Hadde gremmes over slik familie.

Endret av Laraa
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen lignende erfaring. Men jeg hadde blitt paff hvis tilsvarende skjedde hos min eller mannens familie.

Jeg synes det virker smålig, gitt at det stemmer at de har god økonomi. Kan det være at de ikke har så god råd som dere tror?

Anonymkode: 2d8a9...7c1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hva sier mannen din? Har foreldrene hans alltid vært gjerrigknarker?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sendt vippskrav på timene. 103 x 300,- 🤓 

Anonymkode: e18af...1bb

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg ville beralt easkt og begynt høylytt å legge planer for neste sommer et helt annet sted. F.eks dugnadsferie for Skiforeningen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ingen lignende erfaring. Men jeg hadde blitt paff hvis tilsvarende skjedde hos min eller mannens familie.

Jeg synes det virker smålig, gitt at det stemmer at de har god økonomi. Kan det være at de ikke har så god råd som dere tror?

De har verdier for minst 15 millioner, så da er det i så fall ekstremt godt skjult.  Barnebarnet som konfirmerte seg i vår fikk 50 000, de hadde ikke lagt seg på et så høyt nivå (det er 4 barnebarn til som skal konfirmeres, de må jo få like mye, de hadde ikke lagt seg så høyt hvis det dreide seg om økonomiske problemer).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hva sier mannen din? Har foreldrene hans alltid vært gjerrigknarker?

Han synes jo det er meget spesielt.  Da vi gjorde tilsvarende jobb for en tante av mannen, lagde hun, som knapt kan stå på beina, fantastisk mat til oss hver eneste dag - vi fikk i tillegg en fantastisk flott blomsterbukett, og der er det snakk om en enslig minstepensjonist.

Foreldrene bruker masse penger på å kose seg, så gjerrige er de absolutt ikke.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Er vel noe smålig.

Mannen får vurdere om han skal betale og sende Vipps-krav på arbeidstimene. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var på dugnad hos mine foreldre. Overnattet 4 netter. De sto for deilig mat og drikke. Strøm var inkludert også 😂

Mormor som har dårlig råd, var vi på dugnad hos. Ikke overnatting. Da hadde vi med litt forskjellig hver som vi spiste, selv om hun med glede hadde spandert på alle.

Anonymkode: 8f537...e93

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig merkelig. Hadde gjort som andre foreslår her, sendt vips krav om betaling for arbeidet dere har gjort. 

Anonymkode: 9e31f...837

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Syyyyyykeste jeg har hørt!! 🫣🫣

Anonymkode: 703d7...9ac

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Send motkrav på Vipps. Så kanskje de skjønner det.

Men er jo ikke rart de har god råd når de får gratis arbeidskraft og ikke engang gidder å betale for dusj,mat,strøm og vann. 

Noen folk eier bare ikke skam

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen må snakke med foreldrene sine! Dette er ikke greit, og om dere ikke får nøstetopp i det og begynner med vipskrav selv vil det forgifte forholdet!

Han kan si: Hei, mor og far. Vi fikk jo dette vipps-kravet av dere. Mette og jeg har jobbet 103 timer dugnad hos dere nå i sommer, og dere vil ha betalt for vann og mat? Hvor mye synes dere det er rimelig å betale oss for arbeidet? Er det ikke bedre å trekke fra disse pengene på det beløpet? Å, dere skulle ikke betale oss noe? Og dere synes fortsatt det er greit at vi skal betale for å hjelpe dere? Joda, vi kan alltids vippse den tusenlappen, men da trenger dere ikke be om hjelp fra oss i framtiden. Det kjennes bare ikke rett. 

Altså, litt corny dialog, men han må prate med de og få hull på byllen, og få de til å tenke. Det er ene veien framover. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnebarnet som fikk femti tusen til konfirmasjon. Er det mannen din sitt barn? 

Hadde glatt sendt motkrav på alle arbeidstimene 😂

Anonymkode: 29075...eb2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...