AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Har vært opp og ned i forholdet🙃er mye bra også men jeg har ikke de følelsene jeg burde ha etter ti år sammen og flere barn. For et års tid siden møtte jeg en x tilfeldig og har holdt litt kontakten. Tenker på han hele tiden. Vil ikke såre familien og prøver å holde ut for å se om perioden går ove. Han er så snill så er redd jeg kommer til å angre om jeg drar fra han. Han kommer til å bli knust. Føles som jeg lever et skuespill. Kjeder meg , og føler ikke vi har noe tilfelles mere. Må gå rundt å smile, men inni meg har jeg bare lyst til å dra. Jeg håper det kan gå over men begynner å se mørkt på fremtiden med han. Jeg har ikke lyst til å ha sex lenger heller, så må bare en gang i blandt. Forstår ikke Hva som har skjedd med oss.🥺 Vi har vært på fvk mange ganger men føler ikke det hjelper. Før kranglet vi, men ikke nå lenger .. føler bare at kroppen er helt nummen og jeg orker ikke krangle lenger. Er aldri sjalu lenger heller. Er akkurat som jeg ikke bryr meg om noenting lenger. Hvordan skal man komme seg over noe sånt.. og er dette vanlig?😞 Anonymkode: 8ae79...b2c 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 Har dere prøvd privat parterapi? Ikke gjennom fvk? Det er viktig å gå til noen som har høy kompetanse og mulighet til å ha hyppige timer. Anonymkode: 9bbf9...4bc 1 3
kunstnerfluen Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 Par terapi og alene tid. Gå på date sammen, gjør ting dere liker sammen osv. Reis på en liten romantisk tur et sted. 2
Sunnhordlandsmann Skrevet 16. juli 2023 #4 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har vært opp og ned i forholdet🙃er mye bra også men jeg har ikke de følelsene jeg burde ha etter ti år sammen og flere barn. For et års tid siden møtte jeg en x tilfeldig og har holdt litt kontakten. Tenker på han hele tiden. Vil ikke såre familien og prøver å holde ut for å se om perioden går ove. Han er så snill så er redd jeg kommer til å angre om jeg drar fra han. Han kommer til å bli knust. Føles som jeg lever et skuespill. Kjeder meg , og føler ikke vi har noe tilfelles mere. Må gå rundt å smile, men inni meg har jeg bare lyst til å dra. Jeg håper det kan gå over men begynner å se mørkt på fremtiden med han. Jeg har ikke lyst til å ha sex lenger heller, så må bare en gang i blandt. Forstår ikke Hva som har skjedd med oss.🥺 Vi har vært på fvk mange ganger men føler ikke det hjelper. Før kranglet vi, men ikke nå lenger .. føler bare at kroppen er helt nummen og jeg orker ikke krangle lenger. Er aldri sjalu lenger heller. Er akkurat som jeg ikke bryr meg om noenting lenger. Hvordan skal man komme seg over noe sånt.. og er dette vanlig?😞 Anonymkode: 8ae79...b2c Jeg kjenner meg veldig igjen dette fra mitt forhold. Håper at hun skal finne seg en annen, men hun er ganske fornøyd så er nok jeg som må ta affære etterhvert . Gode venner er vi, men det er alt også…Lykke til, er ikke lett uansett, men viktig å være lykkelig da 😊
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #5 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har vært opp og ned i forholdet🙃er mye bra også men jeg har ikke de følelsene jeg burde ha etter ti år sammen og flere barn. For et års tid siden møtte jeg en x tilfeldig og har holdt litt kontakten. Tenker på han hele tiden. Vil ikke såre familien og prøver å holde ut for å se om perioden går ove. Han er så snill så er redd jeg kommer til å angre om jeg drar fra han. Han kommer til å bli knust. Føles som jeg lever et skuespill. Kjeder meg , og føler ikke vi har noe tilfelles mere. Må gå rundt å smile, men inni meg har jeg bare lyst til å dra. Jeg håper det kan gå over men begynner å se mørkt på fremtiden med han. Jeg har ikke lyst til å ha sex lenger heller, så må bare en gang i blandt. Forstår ikke Hva som har skjedd med oss.🥺 Vi har vært på fvk mange ganger men føler ikke det hjelper. Før kranglet vi, men ikke nå lenger .. føler bare at kroppen er helt nummen og jeg orker ikke krangle lenger. Er aldri sjalu lenger heller. Er akkurat som jeg ikke bryr meg om noenting lenger. Hvordan skal man komme seg over noe sånt.. og er dette vanlig?😞 Anonymkode: 8ae79...b2c Høres ut som du er ferdig med forholdet. Anonymkode: 213d5...eb0 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 Du kan ikke involvere deg følelsesmessig i en annen mann og klare å redde forholdet ditt. Avslutt "flørten" du har gående og bestill terapi. Anonymkode: e6cf4...719 3 6
Bombasi Skrevet 16. juli 2023 #7 Skrevet 16. juli 2023 Høres ut som denne eksen du møtte på har distrahert deg og distansert deg fra forholdet du er i. Pass på at du ikke overromantiserer det du ikke har, som f.eks den eksen du møtte, samtidig som du bryter ned det du har. Mange gjør det. De ser positivt på alt de ikke har, og negativt på det de har. Tror du må ta et oppgjør med deg selv om hvilke følelser som er reelle og gjeldende for deg. Ønsker du å prøve, så må du prøve for din del. Ikke hans. Ønsker du å forlate, så må du gjøre det for din del. Ikke basert på han. Og det er det du finner ut av og det du gjør på dine premisser som er viktig for deg. Følgeskadene av avgjørelsen din, som du tar på vegne av deg, får bare utspille seg. Du kan ikke stå til ansvar for alt og alle rundt deg hvis ting er feil for deg ved å ikke gjøre noe. Husk at du har ingen hast. Men skulle du bestemme deg for å gå, så er det likegreit å få det overstått nå enn å vente mot juletider, eventuelt at du "ser han an" i flere år til. Sistnevnte burde du unngå hvis du har bestemt deg. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #8 Skrevet 16. juli 2023 Gresset er ikke grønnere på andre sida. Skilsmisse, booppgjør, barnefordeling, sinte barn, triste barn, singelhusholdning, konflikter i kø, et beite som så godt ut, men viser seg å være en illusjon, en knust eksmann - nei fyttikatta ikke be på deg slike problemer hvis du kan unngå det. Anonymkode: f2edc...22b 2 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #9 Skrevet 16. juli 2023 Ja det er vanlig. Du må virkelig ta deg sammen! Slutt å tenke på exen. Han er ex av en grunn!! Du er bare i en nedtur i ditt forhold og da må man jobbe med forholdet, ikke drive å tenke på ekser. Ta deg sammen!! Tenk å ødelegge en familie og såre din nærmeste og barna dine fordi du kjeder deg litt og plutselig ble litt interessert i exen din. Ta deg sammen. Anonymkode: 6f5bc...03c 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #10 Skrevet 16. juli 2023 Og jeg leste at du hadde lyst til å strikke…og tenkte hvorfor kan du ikke strikke🙈 Anonymkode: 64d2e...18b 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #11 Skrevet 16. juli 2023 Jeg hadde det akkurat som du beskriver da jeg var deprimert. Fikk behandling for det, og er veldig glad for at jeg ikke brøt opp familien da jeg var i den bobla. En ny mann hadde definitivt ikke vært noen kur heller. Den nissen hadde fulgt med på lasset. Det jeg faktisk trengte var medisin og terapi. Sier ikke at dette gjelder deg, men ville vært obs på at slike tanker og følelser også kan tyde på depresjon. Jeg kunne skrevet ditt innlegg ord for ord da jeg var deprimert, bortsett fra at jeg ikke hadde en bestemt annen mann i tankene. Jeg var mer slik at jeg bedrev mental flukt på mange ulike måter. Flytte til utlandet, flytte for meg selv til båt eller hytte i skogen, og så videre. Andre menn var også noe jeg innimellom fantaserer om, men alt var egentlig bare en virkelighetsflukt, fordi jeg var deprimert, og derfor ønsket noe annet. Trodde det var løsningen. Løsningen var nærmere enn det. Antidepressiva og terapi, så løste flokene seg. De var i meg, ikke i annet. Anonymkode: 9ea7d...bda 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #12 Skrevet 16. juli 2023 Takk alle sammen. Ja tror vi må prøve noe mer terapi. Jeg kjeder meg bare så utrolig mye at jeg holder på å gå til grunne selv. Han har det helt fint virker det som. Har tenkt at hvis det her er livet og at jeg skal ha det sånn resten av livet, blir jeg deprimert bare av å tenke på det. Har tenkt på om jeg kan være deprimert å.. men tror ikke det. Er bare lei av å bare gjøre hverdagslige ting og hvis vi gjør noe annet er det alltid noe han vil. Anonymkode: 8ae79...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #13 Skrevet 16. juli 2023 Sunnhordlandsmann skrev (5 timer siden): Jeg kjenner meg veldig igjen dette fra mitt forhold. Håper at hun skal finne seg en annen, men hun er ganske fornøyd så er nok jeg som må ta affære etterhvert . Gode venner er vi, men det er alt også…Lykke til, er ikke lett uansett, men viktig å være lykkelig da 😊 Jo takk.. vi er gode venner.. men er aldri noe spenning og ikke noe lyst. Ikke lett når man har barn da. Har tenkt det samme.. hadde vært mye lettere om han hadde funnet seg noen andre og at jeg hadde oppdaget det for da hadde jeg hatt grunn til å dra. Men når jeg tenker sånn føler jeg meg super slem og utakknemlig.. når jeg har en mann som er trofast og som elsker meg.. så synes jeg nesten ikke at jeg fortjener han. Jeg håper det går over og at vi overlever dette Anonymkode: 8ae79...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #14 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo takk.. vi er gode venner.. men er aldri noe spenning og ikke noe lyst. Ikke lett når man har barn da. Har tenkt det samme.. hadde vært mye lettere om han hadde funnet seg noen andre og at jeg hadde oppdaget det for da hadde jeg hatt grunn til å dra. Men når jeg tenker sånn føler jeg meg super slem og utakknemlig.. når jeg har en mann som er trofast og som elsker meg.. så synes jeg nesten ikke at jeg fortjener han. Jeg håper det går over og at vi overlever dette Anonymkode: 8ae79...b2c Ja, det er ikke lett å vite hva som er best. Men om det går alt for lang tid, så blir nok ikke forholdet bedre. Lykke til Anonymkode: 1633b...358
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #15 Skrevet 16. juli 2023 Jeg tenkte som brukeren over her på depresjon. Det høres virkelig sånn ut. Når alt føles grått, monotont og gledesløst, er det lett å romantisere det som har vært i en tid da ting var lettere (bekymringsfritt) og mer fargerikt. Jeg håper du kontakter fastlege for å sjekke opp i om det er en depresjon i bunnen her. Jeg tror det kan være vel så nyttig for forholdet at man enkeltvis går i terapi og jobber med ting også. Har du dessuten små barn er det en periode av livet som krever mye av deg, mye av mannen din og forholdet deres sammen. Ikke rart om livet føles grått og kjedelig når alt er krav og logistikk, lite søvn og masse plikter. Selv har jeg også vært deprimert i perioder. Og jeg syns småbarnsårene var veldig krevende, det var så vanskelig å finne plass og ork til å ta vare på meg selv. Og forholdet ble i alle fall ikke en prioritet. Jeg likte ikke mannen min i perioder, begge var sure og lite rause. Men nå som barna er større og jeg har fått hjelp i terapi til å ta tak i ting merker jeg at forholdet til mannen begynner å bli bedre. Vi klarer å møte hverandre på en god måte, senke garden og se hva vi falt for hos hverandre. Det var virkelig helt dødt fra min side i en lang periode. Det er så verdifullt for barna deres at dere holder sammen som familie. Det er verdt å jobbe og kjempe for! Anonymkode: 98bb4...8d5 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #16 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jo takk.. vi er gode venner.. men er aldri noe spenning og ikke noe lyst. Ikke lett når man har barn da. Har tenkt det samme.. hadde vært mye lettere om han hadde funnet seg noen andre og at jeg hadde oppdaget det for da hadde jeg hatt grunn til å dra. Men når jeg tenker sånn føler jeg meg super slem og utakknemlig.. når jeg har en mann som er trofast og som elsker meg.. så synes jeg nesten ikke at jeg fortjener han. Jeg håper det går over og at vi overlever dette Anonymkode: 8ae79...b2c AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk alle sammen. Ja tror vi må prøve noe mer terapi. Jeg kjeder meg bare så utrolig mye at jeg holder på å gå til grunne selv. Han har det helt fint virker det som. Har tenkt at hvis det her er livet og at jeg skal ha det sånn resten av livet, blir jeg deprimert bare av å tenke på det. Har tenkt på om jeg kan være deprimert å.. men tror ikke det. Er bare lei av å bare gjøre hverdagslige ting og hvis vi gjør noe annet er det alltid noe han vil. Anonymkode: 8ae79...b2c Tror du ikke at du blir mindre rastløs hvis du finner på noe DU liker? Gjerne alene, da får du ladet batteriene litt. Anonymkode: 98bb4...8d5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #17 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og jeg leste at du hadde lyst til å strikke…og tenkte hvorfor kan du ikke strikke🙈 Anonymkode: 64d2e...18b Haha😂 Anonymkode: 8ae79...b2c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #18 Skrevet 16. juli 2023 Om 10 år vil forholdet du evt. innleder til eksen din være det samme som det du har nå. Helt normalt å miste lysten og lidenskapen i perioder. Er det verdt å splitte familien for det? I verste fall foreslå et åpent forhold. Kanskje han føler på det samme? Anonymkode: ba5b1...339 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #19 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om 10 år vil forholdet du evt. innleder til eksen din være det samme som det du har nå. Helt normalt å miste lysten og lidenskapen i perioder. Er det verdt å splitte familien for det? I verste fall foreslå et åpent forhold. Kanskje han føler på det samme? Anonymkode: ba5b1...339 Nei er ikke noe som hadde fungert for oss😆 er det vanlig?? Hører bare om folk som har like lyst på hverandre som for mange år siden.. bla venner av oss. Virker som det er vanlig å ha sex flere ganger i uka. Hos oss er det Max to ganger i mnd. Synes jeg er for ung til å ha det sånn Anonymkode: 8ae79...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #20 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Tror du ikke at du blir mindre rastløs hvis du finner på noe DU liker? Gjerne alene, da får du ladet batteriene litt. Anonymkode: 98bb4...8d5 Drar jeg bort alene begynner han vel å lure siden jeg aldri gjør det. ….merker han kjeder seg om han må være med meg på ting.. har foreslått at vi må gjøre mer sammen bare vi to men det skjer så og si aldri. Anonymkode: 8ae79...b2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå