Gå til innhold

Etter vellykket date, hva skjer videre?

Hvem tar initiativet videre   

35 stemmer

1. 1. Er det forventet at det er mannen som leder an og tar initiativ til å fortsette å treffes

• Ja
      17
    • Nei
      18

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Scenarioet er at man har vært på vellykket date. Alt gikk bra og topp stemning. 

Så kommer det neste steget for å planlegge neste date.

Forventer flertallet av kvinner at det er mannen som tar initiativet til å planlegge neste date?

Er kvinner mer redd for å bli avvist, og derav mer forsiktig?

Anonymkode: fbfd7...504

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt mannen som bør ta første initiativ tenker jeg.

Jeg har både opplevd at mannen blir helt stille etter første date, men lar matchen stå, at jeg sender takk for daten-melding to timer etter første date, og deretter blir avvist av mannen, og at mannen sendte takk for daten-melding kun en time etter første date, og skrev at han gjerne ville møte meg igjen. Siste er han jeg dater nå ☺️ 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke. Jeg ville hørt med dem på daten om man skal treffes igjen, evt på SMS samme uke. Men om det er rett har jeg ingen anelse om...

Anonymkode: af108...f50

Skrevet

Du setter opp to-tre dater samtidig, og så går du videre med den/de du har best kjemi med. Så kaller du dem nye bekjente til de ev. blir noe mer. Sier noen at de er bifile, og du er hetero, at de er på vei ut av forhold, så kutt det ut! Og bare sånne kafé-dater, finne på noe dater over tid! Hvis du liker å nettdate da, da får du sortert ut, uten å tape tid. 

Skrevet

Faller en ut, putter du bare inn en til, og slik har du det gående til du finner en med match! 

Skrevet

Da vil fokus være å arrangere dette over tid, og du får tid til å tenke over om du liker noen av dem på skikkelig vis over tid, ikke bare fordi du bør like dem med en gang. Spør noen igjen, så hold deg til tre dater i uka, svare: "Vi kan sees neste uke" etc. 

Skrevet

Innen en til to måneders tid har du sikkert funnet en rett en! 

Skrevet

Ikke kaste bort tid på kun den ene du har vært på date med! 

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner i tråden her som svarer Ja på undersøkelsen. Jeg blir oppriktig nysgjerrig, hvorfor? 

og intr at like mener nei som ja.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner i tråden her som svarer Ja på undersøkelsen. Jeg blir oppriktig nysgjerrig, hvorfor? 

og intr at like mener nei som ja.

Jeg skrev grunnen i svaret mitt over her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymkvinneViken skrev (5 minutter siden):

Jeg skrev grunnen i svaret mitt over her. 

Så de første treffene så hviler det på mannen. For jeg lurer på om jeg skal sende melding til dama, eller om det omvendte skjer. Jeg vil heller ikke virke for desp. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så de første treffene så hviler det på mannen. For jeg lurer på om jeg skal sende melding til dama, eller om det omvendte skjer. Jeg vil heller ikke virke for desp. 

Du bør absolutt sende første melding hvis du er interessert. For hvis mannen ikke sender, så er han ikke interessert, er min erfaring.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært i en situasjon hvor noen av oss går usikre på hvor vi står hjem fra første date. Har vi det hyggelig sier vi der og da før vi sier hadet at det hadde vært hyggelig å møtes igjen, og er det helt kræsj så ligger det også så tydelig i lufta at man enten påpeker underveis i dagen at man er for ulike eller sier hadet på en såpass avvisende måte at begge er klar over at man aldri ses igjen. 

I begge tilfeller så pleier jeg å sende melding med en gang jeg kommer hjem å takke for daten. Vil jeg møtes igjen slenger jeg på noen smiletegn og at jeg hadde det veldig gøy med han, vil jeg ikke møtes igjen så ønsker jeg han lykke til videre. 

Om jeg får melding før jeg rekker å sende det så er det bare koselig det! Men jeg har liksom aldri gått hjem fra date og aldri sendt noe melding eller sittet å tenkt at jeg skal se hvor interessert han er om han sender melding innen tre dager eller blabla.  Er jeg interessert i å møtes igjen så sier jeg det med en gang. Jeg foretrekker også menn som vet hva de vil og som ikke bruker mange dager på å vite om de vil prioritere å møtes igjen eller ikke, en halvinteresseet mann er ikke noe for meg. 

Typisk går kommunikasjonen som dette

Meg: Hei! Takk for i kveld, det var veldig hyggelig 😊 (også kanskje en kommentar om noe relevant, f eks "slapp du unna regnet?", "rakk du bussen?", "lykke til med jobbintervjuet i morgen!", "Du er rå på bowling!", "Det var god mat, koselig sted du viste meg!") 

Han: Hei (responderer på den ekstra kommentaren min om jeg skrev det) ja det var veldig koselig å treffe deg 😊 Planer til uka?

Også avtaler vi ny date. 

Eller hvis han sender melding før jeg har rukket å komme hjem å gjøre det:

Han:"Hei takk for en fin date. Kommet deg trygt hjem? :) "

Jeg: Hei ja i like måte! Kom akuratt inn døra nå 😊 Håper du får en fin kveld videre. Lyst til å dra på ....forslag til date... til helgen?

Så jeg føler at det går begge veier med hvem som tar kontakt først og spør om ny date først. Men som oftest er det jeg som sender takk for daten melding først. Da får jeg ballen rullende og slipper å gå rundt å lure på han eller at vi lurer på hverandre og det renner ut i sanden. 

Anonymkode: d17dc...aa5

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du er interessert i henne så send hun melding først såklart :)

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har aldri vært i en situasjon hvor noen av oss går usikre på hvor vi står hjem fra første date. Har vi det hyggelig sier vi der og da før vi sier hadet at det hadde vært hyggelig å møtes igjen, og er det helt kræsj så ligger det også så tydelig i lufta at man enten påpeker underveis i dagen at man er for ulike eller sier hadet på en såpass avvisende måte at begge er klar over at man aldri ses igjen. 

I begge tilfeller så pleier jeg å sende melding med en gang jeg kommer hjem å takke for daten. Vil jeg møtes igjen slenger jeg på noen smiletegn og at jeg hadde det veldig gøy med han, vil jeg ikke møtes igjen så ønsker jeg han lykke til videre. 

Om jeg får melding før jeg rekker å sende det så er det bare koselig det! Men jeg har liksom aldri gått hjem fra date og aldri sendt noe melding eller sittet å tenkt at jeg skal se hvor interessert han er om han sender melding innen tre dager eller blabla.  Er jeg interessert i å møtes igjen så sier jeg det med en gang. Jeg foretrekker også menn som vet hva de vil og som ikke bruker mange dager på å vite om de vil prioritere å møtes igjen eller ikke, en halvinteresseet mann er ikke noe for meg. 

Typisk går kommunikasjonen som dette

Meg: Hei! Takk for i kveld, det var veldig hyggelig 😊 (også kanskje en kommentar om noe relevant, f eks "slapp du unna regnet?", "rakk du bussen?", "lykke til med jobbintervjuet i morgen!", "Du er rå på bowling!", "Det var god mat, koselig sted du viste meg!") 

Han: Hei (responderer på den ekstra kommentaren min om jeg skrev det) ja det var veldig koselig å treffe deg 😊 Planer til uka?

Også avtaler vi ny date. 

Eller hvis han sender melding før jeg har rukket å komme hjem å gjøre det:

Han:"Hei takk for en fin date. Kommet deg trygt hjem? :) "

Jeg: Hei ja i like måte! Kom akuratt inn døra nå 😊 Håper du får en fin kveld videre. Lyst til å dra på ....forslag til date... til helgen?

Så jeg føler at det går begge veier med hvem som tar kontakt først og spør om ny date først. Men som oftest er det jeg som sender takk for daten melding først. Da får jeg ballen rullende og slipper å gå rundt å lure på han eller at vi lurer på hverandre og det renner ut i sanden. 

Nettopp, så enkelt kan det gjøres 😊 Jeg gjør på samme måte som deg. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg vil treffe en igjen gidder jeg ikke vente på at han skal ta kontakt. Såvidt jeg vet sender de fleste melding etter man har møtt hverandre og sier noe positivt, eller at det var det.

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at det er problematisk å få noe til å klaffe nå om dagen, er det som kommer frem av flere svar. At mange dater flere samtidig. Mye enklere å forholde seg til en person.

Og svaret er at etter en vellykket date bør begge sende en sms relativt kort tid etterpå og takke for daten. Og samtidig foreslå å møtes om kort tid.

• Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (32 minutter siden):

Grunnen til at det er problematisk å få noe til å klaffe nå om dagen, er det som kommer frem av flere svar. At mange dater flere samtidig. Mye enklere å forholde seg til en person.

Og svaret er at etter en vellykket date bør begge sende en sms relativt kort tid etterpå og takke for daten. Og samtidig foreslå å møtes om kort tid.

Har selv bare datet en og en mann, for det føles riktig for meg. 

Hvordan bør man gjøre det hvis kjemien ikke er riktig på første date? Er det ikke bedre å si det rett ut før man går hver til sitt? 

AnonymBruker
Skrevet

Menn skal ha initiativet. Du kan risikere å miste fine menn hvis du er pushy.

Anonymkode: ec847...175

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn skal ha initiativet. Du kan risikere å miste fine menn hvis du er pushy.

Anonymkode: ec847...175

Ærlig talt dette blir for mystisk for meg. Hvis de er så fin på det, kan de vel bare stikke...

Anonymkode: af108...f50

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...