AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Jeg blir sliten og psyk av svigermor. Jeg ønsker gjerne fortsette å delta i familieselskap, og vil treffe hun der, men vil trekke meg tilbake når det gjelder andre besøk. Er det mulig å fase ut så nær familie? Bør man si noe, eller bare gjøre det? Anonymkode: 262a5...a41 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blir sliten og psyk av svigermor. Jeg ønsker gjerne fortsette å delta i familieselskap, og vil treffe hun der, men vil trekke meg tilbake når det gjelder andre besøk. Er det mulig å fase ut så nær familie? Bør man si noe, eller bare gjøre det? Anonymkode: 262a5...a41 Hva tenker mannen din? Ønsker han å bryte med sin egen mor? det ryddigste og mest respektfulle er å ha en samtale. Fase ut eller ghoste er noe man gjør med mer perifiere relasjoner. Anonymkode: ab71c...d83 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva tenker mannen din? Ønsker han å bryte med sin egen mor? det ryddigste og mest respektfulle er å ha en samtale. Fase ut eller ghoste er noe man gjør med mer perifiere relasjoner. Anonymkode: ab71c...d83 Han ønsker kontakt pga barna, men han trenger henne ikke selv. Jeg tror ikke vi kommer til å ha kontakt med henne når barna blir store og slutter å være med på besøk. Anonymkode: 262a5...a41
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #4 Skrevet 16. juli 2023 Du klarer fint å delta i familieselskapet med hei og hade, og høflighetsfraser. Og holde avstand ellers. Anonymkode: 1fcce...60c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #5 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han ønsker kontakt pga barna, men han trenger henne ikke selv. Jeg tror ikke vi kommer til å ha kontakt med henne når barna blir store og slutter å være med på besøk. Anonymkode: 262a5...a41 Om det er positivt for barna å ha kontakt med henne ville jeg funnet en måte å ha en relasjon på. Anonymkode: ab71c...d83
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om det er positivt for barna å ha kontakt med henne ville jeg funnet en måte å ha en relasjon på. Anonymkode: ab71c...d83 Det er ikke det, men ønsker ikke bryte kontakten. Anonymkode: 262a5...a41
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #7 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke det, men ønsker ikke bryte kontakten. Anonymkode: 262a5...a41 Det er ikke positivt for barna? Kan du utdype uten din egne personlige mening oppi det? Anonymkode: 1fcce...60c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #8 Skrevet 16. juli 2023 Du trenger jo ikke å kutte henne helt ut, selv om du skrur ned din kontakt med henne. La mannen ta med seg barna dit på besøk. Går helt fint det. Trenger ikke lage noe drama rundt det. Starter du med en hobby, tar på deg et verv eller noe, så har du også alltid en god unnskyldning for ikke å være tilstede. Anonymkode: 01562...e97
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #9 Skrevet 16. juli 2023 Ja det går fint. Jeg snakker ikke med søsteren min men har overlevd familieselskap med henne. Sa ikke et ord til hverandre, hun er død for meg og jeg HATER henne, Om hun døde hadde jeg ikke møtt opp i begravelsen en gang. Så det er bare å ignorere og sette seg langt unna. Anonymkode: 6929a...731
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #10 Skrevet 16. juli 2023 Ikke anbefalt å si noe, bare gjøre det. Begrunnelser blir bare til mer drama. Hva er det med svigermor? Du kan bare oppholde deg andre steder, når hun er hos sin sønn/ din mann. Lykke til med dette! Anonymkode: 4c07c...444
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #11 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke positivt for barna? Kan du utdype uten din egne personlige mening oppi det? Anonymkode: 1fcce...60c Det er ikke bra for de å dras inn i drama, men hun gir ingenting av seg selv til dem. Hun gir den bare godteri, og det er det. Anonymkode: 262a5...a41
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #12 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke bra for de å dras inn i drama, men hun gir ingenting av seg selv til dem. Hun gir den bare godteri, og det er det. Anonymkode: 262a5...a41 Hvorfor da ta med barna til dem? Det er veldig vanskelig å forstå når du gir bruddstykker farget av din subjektive mening. Anonymkode: ab71c...d83
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #13 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er ikke bra for de å dras inn i drama, men hun gir ingenting av seg selv til dem. Hun gir den bare godteri, og det er det. Anonymkode: 262a5...a41 Det er jo ditt og deres drama. Du utsetter dem like mye for det. Anonymkode: 1fcce...60c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #14 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir sliten og psyk av svigermor. Jeg ønsker gjerne fortsette å delta i familieselskap, og vil treffe hun der, men vil trekke meg tilbake når det gjelder andre besøk. Er det mulig å fase ut så nær familie? Bør man si noe, eller bare gjøre det? Anonymkode: 262a5...a41 Jeg, mannen min og barna har kuttet ut svigermor. Noe i veien med hun, rett og slett en ond narsisstisk dame uten å gå mer inn på det. Vi måtte beskytte barna og oss selv og kuttet hun tvert. Mannen min ga hun klar beskjed! Men desverre må vi ses i dåp, konfirmasjoner og begravelser og store besøk enda.. Vi snakker ikke med hun, det går helt fint. Tror det blir verre for deg når dere er litt delt. Noen ganger må mam barr gi slipp på folk, uansett hvor nære de er! Anonymkode: 7ad21...210
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå