Gå til innhold

Massasje hos fysioterapeut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at fysioterapeut masserer? Jeg hadde ikke noe behov for massasje likevel fikk jeg en massasje hvor han også var ganske nærgående rundt brystpartiet om man kan si det. 

- jeg burde kanskje sagt noe men dette var første gang jeg fikk massasje hos profesjonell. 
Er det normalt at de er nærgående/eller at det kan oppfattes sensuelt på noe vis?😳 i ettertid føler jeg at burde sagt noe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er en normal arbeidsoppgave for fysioterapeuter. Vanligvis når fysioterapeut masserer er pasienten mest opptatt av at det gjør skikkelig vondt, og mindre opptatt av om det blir intimt.

Hvorfor var du hos fysio i utgangspunktet? Har du utdanning til å avgjøre om du har «behov for massasje»?

Anonymkode: 9bda8...fc7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er så vanlig, men ikke uvanlig. Tror det kommer litt an på typen problem.

Anonymkode: 93c43...f09

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er en normal arbeidsoppgave for fysioterapeuter. Vanligvis når fysioterapeut masserer er pasienten mest opptatt av at det gjør skikkelig vondt, og mindre opptatt av om det blir intimt.

Hvorfor var du hos fysio i utgangspunktet? Har du utdanning til å avgjøre om du har «behov for massasje»?

Anonymkode: 9bda8...fc7

Det gjorde ikke vondt hvertfall. Absolutt ikke. Men kjekt å vite at det er vanlig da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke det er så vanlig, men ikke uvanlig. Tror det kommer litt an på typen problem.

Anonymkode: 93c43...f09

Jeg hadde ikke så mye «problem» på denne timen så trodde jeg skulle bli sendt hjem. Men da bestemte han massasje

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid fått massasje hos fysioterapeut.

Anonymkode: c4f84...38e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får alltid massasje hos fysio og det er ganske så vanlig.

Anonymkode: a68f1...ed9

• Liker 1
Skrevet

Kan du si meg hvor denne fysioterapeuten jobber? Jeg vil ha time hos han/henne.

Skrevet

Helt normalt

• Liker 1
Skrevet

Ja det er helt vanlig. 

Massasje og bløtvevsbehandling hos fysioterapeut er en terapiform hvor fysioterapeuten benytter hendene sine til å behandle smerter og sykdommer i muskel og skjelettsystemet.

Ved bløtdelsbehandling kan fysioterapeuten benytte en rekke teknikker fra klassisk massasje til triggerpuntsbehandling.

https://www.helsesmart.no/massasje-fysioterapi/

• Nyttig 1
Skrevet

Skjønner, jeg bare syns det var litt rart at brystene fikk oppmerksomhet og 🤪 men får vel stole på at det er normalt da

Skrevet
Litjepiiia skrev (Akkurat nå):

Skjønner, jeg bare syns det var litt rart at brystene fikk oppmerksomhet og 🤪 men får vel stole på at det er normalt da

Nå har jeg ikke vært hos fysioterapeut men hos psykomotorisk fysioterapi og innimellom er det massasje. Og enten hun fokuserer på området rundt hoftene og bekkenet eller skulder/bryst/ nakke så merker jeg jo at det er et helt annet fokus enn "bært bært-tafse på puppene" opplegg og få berøring/massasje/ gjøre øvelser for bekkenet eller rundt områder som er private for å si det slik. "Bært bært-puppetafsing" er ikke ok. Massasje av kroppen der brystet er er ok og vanlig men du kjenner jo selv på grensene dine og viss du kjenner at det er ubehagelig for deg så er det ikke verre enn å si ifra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig, også rundt brystet (særlig i sammeheng med problematikk ved skuldre/skulderblad)

Anonymkode: c914d...569

Skrevet
Litjepiiia skrev (50 minutter siden):

Er det normalt at fysioterapeut masserer? Jeg hadde ikke noe behov for massasje likevel fikk jeg en massasje hvor han også var ganske nærgående rundt brystpartiet om man kan si det. 

- jeg burde kanskje sagt noe men dette var første gang jeg fikk massasje hos profesjonell. 
Er det normalt at de er nærgående/eller at det kan oppfattes sensuelt på noe vis?😳 i ettertid føler jeg at burde sagt noe

Det er umulig å vite om dette var innafor eller ikke ut fra en kort verbal beskrivelse. Det er mange eksempler på at ulike behandlere, til og med leger, utnytter tilgangen kamuflert som behandling og at folk er ubekvem med å sette grenser og ikke tør å vise mistro. 

Behandling skal ikke være sensuell, men det er også ulik terskel hos mottagere for å oppfatte det slik. Behandler har ikke blankofullmakt, og er helsepersonell som er underlagt strenge regler uten toleranse for å utnytte personer seksuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...