Gjest Mr. Håplaus Skrevet 14. januar 2006 #1 Skrevet 14. januar 2006 Hei!!! Som dere skjønner av tittelen på inlegget, så er jeg i en veldig dum situasjon. Og jeg har faktisk ingen andre å skylde på en meg selv. Men nå skal dere høre: Jeg vart lamme en flott jente sen sommeren 2003, og alt var berre topp!! Vi hadde d veldig bra sammen, og vi klarte oss faktisk gjennom 3,5 mnd der vi ikke så hverandre. Hun kom hjem til sommeren 2004, og alt var fortsatt veldig bra. Høsten 2004 studerte hun i Oslo, så da hadde vi også et avstandsforhold som jeg synst fungerte bra. Innimellom desse periodene har vi vært så godt som samboere. Og det var vi også første del av 2005. Men då begynnte vårt forhold å skrante, og jeg så ikke alvoret i situasjonen. Jeg prioriterte alt annet foran henne, som f.eks fotball på tv, fotballtreninger og kammerater. Men dette var berre en av grunnene til at alt ikke var bra. Påsken 2005 var en eks (var lamme når jeg va 17-18 år i 3mnd, er no 28) av meg på besøk i bygden, som jeg har hatt jevnlig kontakt med. Vi var på samme vorspiel og samme uteplass, og det var jo hyggelig å se igjen gamle kjente. Ingenting skjedde, bortsett fra litt dansing ute. Men i ettertid av påsken 2005, utvekslet vi noen meldinger. Og i ettertid ser jeg at de var langt over streken når man er i et forhold. Jeg skreiv blant annet at jeg savnet henne....... Dette oppdaget da min kjæreste. Jeg prøvde jo å skjule dette ved å passe bedre på telefone min, så hun skjønnte det med en gang, og las noen av desse meldingene. Hun vart helt i fra seg, uten at jeg egentlig gjorde noe særlig for å forklare, eller trøste, og si at det var ingenting mellom oss......... som det då ikke var. Men jeg skjønner henne godt i ettertid hvordan hun hadde det, og at jeg var en elendig kjæreste i denne perioden. Så det endte jo med at hun forlot meg en sund etterpå, for ting var jo ikke akkurat rosenrødt mellom oss. Men alikavel holdt vi kontakten, og vi var faktisk på ferie sammen på seinsommaren 2005. Ting begynnte så smått å ordne seg, jeg prioriterte annderledes, og sa det ikke var noe mellom meg og hun andre, og at vi ikke hadde noe kontakt. Det såg med andre ord ut som vi skulle finne tilbake til hverandre, og bli kjærester igjen. Og det var ikke noe mer en akkurat det jeg ville. For jeg elsker jo jenta, og ser for meg en fremtid med henne...... Men så driter jeg meg ut en gang til............... Jeg har kontakt med hun jeg var sammen med for 10 år siden pr. sms, og skriver noen meldinger, som da hun leser. Og i tillegg så lyger jeg om det, og seier at vi ikke har noe kontakt, berre litt på msn en skjelden gang. I disse meldingene skriver jeg blan annet "hei sexy" og "drømte om deg i natt". Fra min sin side, så mener jeg ikke noe med det. Jeg prøver meg ikke på henne. Langt i fra. Berre uskyldig flørt. Så dette ødelegger jo alt vi har byggd opp hele høsten/vinteren 2005. Og nå sier hun at hun ikke kan stole på meg, og ikke vil ha noe med meg å gjøre. Og jeg er bare helt knust, jeg elsker jo jenta over alt på jord og ser for meg en fremtid med henne.......... Kan ikke skjønna at jeg ikke såg konsekvensene av det jeg gjorde............ Vi har snakket en del på telefon, og vært litt sammen siden dette skjedde i okt/nov og har hatt det veldig fint, men hun sier at det ikke er noe håp for oss to, når hun ikke kan stole på meg. Og det tviler hun på at hun noen gang kan gjøre igejn. Jeg vet at jeg har dummet meg ut, sagt masse unskyld og alt det der...... Så jeg er veldig lang nede for tiden. Klarer ikke tenke på noe annet en henne. Har problemer med å konsentrere meg om jobb og andre ting, for all tid og energi bruker jeg på å tenke på henne....... Hva skal jeg gjøre??? Jeg elsker henne, og vil at hun skal gi meg en sjanse til å vise at jeg fortener henne. Selv om jeg vet at jeg har hatt min sjanse. Jeg ønsker noen konstruktive svar, ikke sånne innlegg der jeg blir rakket ned på fordi jeg har dummet meg ut 2 ganger for masse. Ser frem til noen gode råd.
tobo Skrevet 14. januar 2006 #2 Skrevet 14. januar 2006 Å kjære vene. Stakkars deg, du har som du sier ordentlig driti på draget. Tror ikke det er så mye du kan gjøre med situasjonen. Håpe på flaksen, at hun tross alt velger deg. Og gjør hun det, har du også et problem. Hun kommer sikkert ikke til å stole på deg med det første, og det er et vanskelig utgangspunkt for et forhold. Da får du sikkert et forhold med masse skepsis og mistenksomhet, sjalusi og beskyldninger. Orker du det da?
tobo Skrevet 14. januar 2006 #3 Skrevet 14. januar 2006 Hei. Glemte noe. Det er jo som kjent et utall fisker i havet. Og du vil garantert møte en ny. Nå har du hvertfall lært en nyttig lekse til en annen gang. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #4 Skrevet 14. januar 2006 Du har virkelig driti på draget,ja. Skjønner ikke hvorfor du må skrive sånne mld.når du sier du elsker denne jenta over alt på jord. Utrolig!
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #5 Skrevet 14. januar 2006 Jeg skjønner heller ikke det der.Hvis man virkelig elsker en person,hvorfor skal man da ha et behov for å flørte med andre?? Et blikk her og der, greit nok men hvorfor dra den enda lengre? Spesielt når man egentlig ikke mener noe med det likevel. Jeg har vært den som har blitt "bedratt" på samme måte som du svikta jenta di.Det er mulig det ikke betydde mye for deg, men for den som sitter der er det ikke så ubetydelig.Tro meg!! Jeg skjønner godt at hun ikke tør stole på deg mer, det gjorde heller ikke jeg med eksen min. Jeg har egentlig ingen gode råd til deg,bortsatt fra; lær til neste forhold, kanskje.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 14. januar 2006 #6 Skrevet 14. januar 2006 Jeg er veldig enig med Alwa her.. Hvorfor gjorde du dette? Hadde du et så stort behov for å "småflørte" med hun andre, si du savnet henne, kalle henne sexy, si du hadde drømt om henne osv (syns forøvrig ikke dette er småflørting..)? Jeg har ikke så stor tro på at du VIRKELIG elsket jenta da.. Kanskje du gjør det nå i ettertid, ja.. Jeg har også opplevd det samme som eksdama di og blitt bedratt på denne måten, og jeg skjønner svært godt at hun ikke stoler på deg.. Det var fryktelig vondt å oppleve noe sånt.. Faktisk så kunne det vært eksen min som hadde skrevet dette, sånn som han prøver å få meg tilbake nå.. Jeg klarer ikke stole på at han virkelig mener det han sier nå, og at han ikke kommer til å gjøre det samme mot meg igjen.. Tror nok dessverre ikke det er så mye håp for at du får denne jenta tilbake.. Jeg beklager at jeg er så slem mot deg akkurat nå, og jeg vet du ikke ville ha noen "skjennepreken", men blir oppgitt når folk bare driter i andres følelser på denne måten og ikke klarer å tenke seg om..
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #7 Skrevet 15. januar 2006 Vis henne hovedinnlegget ditt, og håp på det beste, mer kan du vel ikke gjøre...
Gjest Piper Skrevet 15. januar 2006 #8 Skrevet 15. januar 2006 Det jeg lurer på er hvorfor en må miste (eller holde på å miste) en person, før en innser at det egentlig er den personen en vil være sammen med? Hadde du ikke blitt oppdaget, ville du nok bare fortsatt. Så hvor høyt elsker du egentlig denne personen? Hvorfor skal hun risikere å bli såret en gang til, for hun har jo allere blitt såret to ganger? Hadde jeg vært deg, ville jeg gått videre. Du har nok såret henne en gang for mye, og det er tvilsomt at hun vil kunne stole på deg igjen. Hadde det bare vært en gang, ville du kanskje hatt en større sjangse. Men jeg tviler på at du vil ha en sjangse hos henne igjen, og du bør nok bare begynne å jobbe deg ut av dette du også. Noe hun sikkert prøver på selv. uansett ønsker jeg deg lykke til
Gjest Bøllefrøet Skrevet 15. januar 2006 #9 Skrevet 15. januar 2006 Det jeg lurer på er hvorfor en må miste (eller holde på å miste) en person, før en innser at det egentlig er den personen en vil være sammen med? ← Dette har jeg fundert lenge på.. Tre ganger har dette skjedd meg allerede.. Når de har merket at de har begynt å miste meg, så har de endelig(?) begynt å vise ordentlig interesse, og prøver så hardt de kan å få meg tilbake.. Men da er det for sent..
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #10 Skrevet 15. januar 2006 Utroskap? Da fortjener du etter min mening ingen av dem.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #11 Skrevet 15. januar 2006 Vart lamme? Hva slags språk er det? :klø:
Gjest lurven Skrevet 15. januar 2006 #12 Skrevet 15. januar 2006 etter det du gjorde tror jeg ikke det er noe særlig håp om å få henne tilbake igjen, det bør du nok innse og prøve å komme deg videre
Ball Skrevet 15. januar 2006 #13 Skrevet 15. januar 2006 Vart lamme? Hva slags språk er det? :klø: ← Nordlig dialekt.... "ble sammen med". Men skal jeg være ærlig mot emnestarter; gi opp. Du har dreti på draget. Jeg føler litt med deg hvis du virkelig elsker denne kvinnen, men du har ødelagt for deg selv. Mitt råd er å ta det som en mann, og behandle din neste flamme bedre.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 15. januar 2006 #14 Skrevet 15. januar 2006 Javel, ditte her gjikk vel akkurat som jeg hadde tenkte.................. Ikke mange trøstens ord å få her nei. Jeg vet at jeg har dummet meg ut, så det trenger jeg ikke få slengt i trynet flere ganger. Nå har det seg slik at jeg VIRKELIG elsker denne jenta, og vi har det veldig fint sammen. Har vært sammen med henne 3 kvelder denne uken, der vi har hatt det bra. Så jeg vil ikke gji henne opp, til det er hun altfor perfekt for meg. Og de mld jeg sendte mente jeg ingenting med, selv om jeg ser i ettertid at jeg såret henne noe voldsomt........ Hva skal jeg gjøre for å vinne henne tilbake???? Jeg gjør hva som helst, for jeg ser virkelig fremtiden min samme med henne. Kom igjen alle sammen, ikke si at der ikke er noe å gjøre. Kom opp med et eller annet.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #15 Skrevet 15. januar 2006 Han man først brutt tilliten til en person og til og med flere ganger så tar det tid å gjenoppbygge den igjen.La henne få den tiden hun trenger så kanskje hun klarer å stole på deg igjen, og for all del; slutt med tullet du har holdt på med før. Hvis du virkelig elsker denne jenta så bør du ikke ha behov for oppmerksomhet fra annet hold. Kanskje klarer hun å stole på deg igjen, å gjør hun det ikke så ta denne lærdommen med deg til et eventuelt nytt forhold. Lykke til :smile:
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #16 Skrevet 15. januar 2006 DU vil ikke høre på folk som kan fortelle hvordan det er å bli behandlet slik du behandlet eks-kjæresten din, og du bryr deg egentlig ikke om å ta det inn over deg? Det virker som om du vil ha en lettvintløsning til å få det som du vil, men det finnes ingen vidundermedisin for å bøte på skaden du har gjort. Du sier at du ikke vil gi henne opp fordi hun er alt for perfekt for deg. Jeg tror du skal jekke deg ned litt og se det fra hennes ståsted; Du har fucka opp forholdet, og hun ser dermed at du overhodet ikke er i nærheten av å være så perfekt som hun (Sikkert) en gang drømte om, da hun var forelsket i deg. Det hjelper ikke om du synes hun er perfekt, for det er ikke gjengjeldt, og det er din egen feil. Sorry! Kanskje, hvis du oppfører deg svært bra, aldri egler deg innpå henne, alltid holder avtaler, aldri setter deg selv først i forhold til henne, og greier du dette i fem- ti år uten å syte over skjebnen, kanskje hun kan stole på deg. Med andre ord; av og til må man innse at man dessverre har driti seg loddrett ut, og det er ingen vei tilbake. Glem henne, men ikke glem at du skal oppføre deg ordentlig mot neste perfekte dame du treffer. Hvorfor trodde du forresten du skulle få trøstens ord for det du har gjort her på KG???
Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2006 #17 Skrevet 15. januar 2006 Ingen gidder å trøste folk som har vært utro, vet du.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #18 Skrevet 15. januar 2006 Kan du engelsk, trådstarter? Hør NØYE på "Sorry" med Madonna.
Gjest Trådstarte Skrevet 15. januar 2006 #19 Skrevet 15. januar 2006 Ja, jeg kan engelsk............ Men til saken. Jeg er av den oppfatning at ingenting er så gale at det ikke kan "fikses". Og jeg har tenkt å bruke all min energi på å vinne denne jentas tillit tilbake. Uansett hvor lang tid det enn måtte gå. Dere kan spare dere for drittslenging, for det er det siste jeg trenger. Jeg vet at jeg har gjort ting jeg ikke burde ha gjort, og misbrukt hennes tillit. Det jeg lurer på er hvordan jeg ska gå frem for å vinne tilbake hennes tillit, slik at hun kan stole på meg. For hun er gla i meg, og vi har hatt mange fine stunder i lag. Hva skal jeg gjøre????? (Bortsett fra å gi opp som alle dere her inne mener)
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #20 Skrevet 15. januar 2006 Kanskje, hvis du oppfører deg svært bra, aldri egler deg innpå henne, alltid holder avtaler, aldri setter deg selv først i forhold til henne, og greier du dette i fem- ti år uten å syte over skjebnen, kanskje hun kan stole på deg. ← Jeg har allerede gitt deg det beste råd jeg kan gi deg. Hva tror du om det, trådstarter? I tillegg må du endre innstilling til å flørte med andre og lignende. Denne jenta har nulltoleranse for det, og det virker som om hun nå har fått nok av oppførselen din. Skal du ha en mikro sjanse, så er det et tilbakelagt stadium av livet ditt. Og av og til hjelper det ikke å be om unnskyldning mange ganger og tro at "da skal alt bli bra, nå må jeg da ha sagt det mange nok ganger": Det er hun som skal tilgi deg, og det har du ikke lov til å prøve å fremskynde, om hun bruker åtte år på å klare å stole på deg, så har du ikke lov til å klage og synes det tar for lang tid. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå