Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har foreløpig søkt integrert master innenfor ingeniør, gren av elektro/data/mekanikk. Sitter å vurderer om jeg eventuelt skal søke på rasteplass ved universitet som er her jeg opprinnelig er fra, da det aldri har vært fullt der, og det er samme linje, men 3-årig, altså bachelor. - Da slipper jeg eventuelt å flytte på meg, samt jeg kommer fortere ut i jobb.

Har det veldig mye å si om man har bachelor i ingeniør kontra siv.ing i henhold til jobber? Vet at siving er beskyttet tittel, men tenkte jobbmessig, antar at første jobb vil være noenlunde annerledes grunnet spissingen man har ved en master. Men i det lange løp er vel det jeg spør om.

Eventuelt om master er nødvendig har jeg hørt / lest at firmaer ofte betaler det for deg, dersom du "bare" har bachelor.

Anonymkode: 9150e...c2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynnerlønn er høyere med master, og det stilles ofte litt høyere forventninger til Siv ing som blir plassert mer i prosjektlederroller.

Men en med BSC kan starte to år tidligere med å jobbe og etter to år vil ligge over startlønnen til en siving.

Men etter mange nok år er personlige egenskaper, kunnskap og erfaring mye mer viktig. Jeg har bare BSC men er fagsjef i mitt felt og tjener ikke noe mindre enn mine kollegaer med siv ing eller doktorgrad.

Anonymkode: 97274...c8f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil jobbe med utvikling innen elektronikk er det noen stillinger som er lettere å få med master. Etter noen år har det ikke så mye å si om du er master eller bachelor, kommer mer an på prestasjonene dine. 

Anonymkode: e8773...874

AnonymBruker
Skrevet

Mastersjuka har inntatt ingeniørbransjene også. Du vil mange steder slite med å få deg jobb med «bare» ingeniørutdanning. Konsulentfirmaene vil som regel kun ha folk med master. 

Anonymkode: 67086...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...