AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Vi ser etter en ny restaurant å prøve i Bergen og lurer på om noen har forslag eller god erfaring med noen. Vi spiser alt, både norsk/europeisk/vestlig, og utenlandsk. Både fra land og sjø. Vi har prøvd disse: Bryggeloftet, Enhjørningen, Arti indiske, Brasilia BBQ, China Palace, Valaskjalv, Horn of Africa, Maharaja, Soya, Harbour cafe, div. sushi. PS: Er ikke så interessert "vanlige" kjederestauranter som Egon, Fridays, Escalon, og ikke de "vanlige" tingene som pizza, kebab, burger, "kro-mat", taco, sushi (med mindre sushien er unik) Jeg ser det er forskjellige anmeldelser her https://www.bt.no/restaurantguide Noen som har egen erfaring med noen av disse? 🙂 Anonymkode: a7944...f9b
soolvei Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 Allmuen kan virkelig anbefales! Bestiller dere 3- eller 5-retters meny blir det servert som deleretter. Sosialt og utrolig god mat Ellers har jeg bar gode erfaringer med denne også: https://www.moonrestaurantbergen.com. Av indisk er India Gate ved Fløibanen en favoritt. Og Cartel's har veldig god fajitas (volcano fajitas med chorizo 😋)
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 Marg & bein har vi pleid å like oss på, men ikke vært der etter covid. Røyk bbq har god grillmat. Bien centro har veldig god italiensk pizza. Hoggorm har pleid å ha litt «særere» italiensk pizza. Det er ikke det samme som Peppes… Anonymkode: 619e8...702
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #4 Skrevet 17. juli 2023 Er enig i Allmuen og Moon! Kogi er en koreansk restaurant i Nygårdsgaten, de har kjempegod mat. Lola i Neumannsgate er også veldig bra. Har hørt mye bra om Banzha, men har ikke vært der selv. Anonymkode: e214c...772 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Takk for mange gode tips. Vi hadde egentlig bestemt oss for Marg og bein, men de hadde fullt da vi skulle booke. Det ble Zupperia denne gang. Vi skal ha de andre i tankene til en annen gang. 🙂 Maten var god, men servicen var nesten fraværende. Kanskje det var sommervikarer. Anonymkode: a7944...f9b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #6 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 7.40): Det ble Zupperia denne gang. Vi skal ha de andre i tankene til en annen gang. 🙂 Maten var god, men servicen var nesten fraværende. Kanskje det var sommervikarer. Zupperia er jo bare en asiatisk variant av Egon? Det er ikke dit du går for spennende mat og god service. Det er et sted du stikker innom fordi du må ha noe rask mat etter jobb, før du skal på kino... eller fordi de har så mye forskjellig på menyen, at alle blir fornøyde. Jeg stemmer i Banzha og Kogi, som de over. Ble skuffet sist jeg var Moon, Lola og Marg og bein, men kan ha vært uheldig. Anonymkode: 8e7dc...66b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #7 Skrevet 25. juli 2023 Denne ble jeg positivt overrasket over: https://lemathis.no/ Har ikke vært her på en stund, men ble fornøyd sist (to år siden?). Kan være verdt å sjekke ut: https://restaurantaster.no/ Spisekroken har god mat til en veldig grei pris. Og så har du selvfølgelig Damsgård og Lysverket. Bien på Danmarksplass bruker å ha izakaya konsept, noen ganger har det vært knall, andre ganger litt mindre bra. Anonymkode: 8e7dc...66b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #8 Skrevet 25. juli 2023 Agave har autentisk mexicansk, langt fra fredagstacoen. Anonymkode: 8e343...949
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #9 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ble skuffet sist jeg var Moon, Lola og Marg og bein, men kan ha vært uheldig. Anonymkode: 8e7dc...66b Marg og bein har jo fått nye eiere og nye kokker, og er en helt annen restaurant enn for 2-3 år siden (David McCarthy som drev og etablerte Marg og bein sluttet, jobbet et års tid på Slakt, og skal nå åpne nytt sted med Morten Tungesvik i Skostredet: https://www.hotelcharmante.no/brasserie-cherie ) Anonymkode: fa5a0...cd3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 Koreansk mat har jeg aldri prøvd. Hvordan er det i forhold til annen asiatisk mat, om det er sammenlignbart? Det blir kanskje noe å prøve neste gang. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Zupperia er jo bare en asiatisk variant av Egon? Det er ikke dit du går for spennende mat og god service. Anonymkode: 8e7dc...66b Enig. Man finner nok noe for enhver. Skal ikke si noe på maten, den var grei den, men ikke noe jeg umiddelbart lengter etter å komme tilbake til heller. Men jeg hadde lett heller gått dit enn på Egon 😉 Anonymkode: a7944...f9b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 Finnes det restauranter uten skjenkeløyve? Anonymkode: ab674...1df 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Finnes det restauranter uten skjenkeløyve? Anonymkode: ab674...1df Det kommer litt an på hva man ser på som en restaurant. Kaféer, kroer, IKEA, små steder med gatekjøkkenpreg og selvutnevnte "restauranter" som MC donalds osv har gjerne ikke det. Anonymkode: a7944...f9b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Koreansk mat har jeg aldri prøvd. Hvordan er det i forhold til annen asiatisk mat, om det er sammenlignbart? Det blir kanskje noe å prøve neste gang. Kogi er koreansk bbq, så man steker maten på bordet. Ellers har de god frityrstekt kylling (korean fried chicken) og selvfølgelig bibimpap og fiskekaker. Kan være relativt sterk mat, men smaker godt. Pga klimaet har de naturligvis andre grønnsaker og mer konservert mat enn feks Thailand. Anonymkode: 8e7dc...66b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 Vi hadde tenkt å prøve marg og bein ved neste anledning, men nå har de visst gått konkurs. Anonymkode: a7944...f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå