Millaz Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 Jeg liker at folk sier ifra først Trenger ikke si fra flere dager i forveien, men gjerne et par timer før. Så jeg rekker å panikkrydde 😄 9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 Alltid avtal først. Her åpner vi ikke døren med mindre det er avtalt. Anonymkode: f3db9...b04 11
Phoenix Heart Skrevet 16. juli 2023 #4 Skrevet 16. juli 2023 Alltid avtale først, det koster ingenting å sende en melding dagen før for å spørre om det passer. 10
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #5 Skrevet 16. juli 2023 Jeg vil gjerne folk sender en sms, om det så er kvarter før de ønsker komme. «Heisann! Kan vi komme en tur?». Jeg hater de som dukker opp på døra, til odde tider på døgnet: som oftest passer det veldig dårlig. Anonymkode: 62093...216 9
Lillemor_Meg Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 Hit kan folk komme uanmeldt, det synes jeg bare er trivelig. Samtidig vet jeg at ikke alle mener som meg, og derfor spør jeg om det passer før jeg stikker innom andre. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #7 Skrevet 16. juli 2023 Det hjelper å sende en melding å høre om jeg er overhode hjemme. Antakelig er jeg ikke det, så da blir de stående ved låst dør og tomt hus… Anonymkode: 0ca05...c05 5
Daria Skrevet 16. juli 2023 #8 Skrevet 16. juli 2023 Hvis man har tenkt å besøke noen, er det normal høflighet å avtale at det passer. Men samtidig vil jeg jo, om noen tilfeldigvis skulle befinne seg i nærheten med tid til overs, at de tar sjansen på at jeg er hjemme og stikker innom heller enn at jeg skal gå glipp av et potensielt hyggelig besøk fordi de ikke fikk forhåndsvarslet. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #9 Skrevet 16. juli 2023 Man spør om det passer. Uanmeldt besøk er veldig respektløst. Anonymkode: 32ee7...213 7
strawberry88 Skrevet 16. juli 2023 #10 Skrevet 16. juli 2023 Kommer an på. Folk som har planer på å få ting servert eller feks overnatte, bør sende melding/ringe. Men bare for besøk i noen timer, så er det koselig med uanmeldt besøk. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #11 Skrevet 16. juli 2023 Daria skrev (21 minutter siden): Hvis man har tenkt å besøke noen, er det normal høflighet å avtale at det passer. Men samtidig vil jeg jo, om noen tilfeldigvis skulle befinne seg i nærheten med tid til overs, at de tar sjansen på at jeg er hjemme og stikker innom heller enn at jeg skal gå glipp av et potensielt hyggelig besøk fordi de ikke fikk forhåndsvarslet. Men jeg tenker, for min del, de klarer å sende en sms eller ta opp telefonen - «Hei, vi er i nabolaget, passer det?» Anonymkode: 62093...216 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #13 Skrevet 16. juli 2023 Alle har vel mobiltlf i dag. Skjønner ikke problemet med å melde minimum 15 minutt før(i en ideell verden dagen før). Anonymkode: e6c8c...b88 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #14 Skrevet 16. juli 2023 Vi avtaler alltid først. Jeg har kronisk sykdom og må planlegge mye rundt det, så hvis noen kommer på døra er det ekstremt sjeldent de får komme inn. Anonymkode: 5cbb3...f77 3 1
tøydokka Skrevet 16. juli 2023 #15 Skrevet 16. juli 2023 Mangel på folkeskikk og respekt å dukke opp uten å gi beskjed først. Er sånn foreldrene mine kan finne på, og da mistenker jeg det er for å "ta meg på fersken" i å ha det rotete, ha besøk av menn, sove midt på dagen eller annet som de ikke får se om de melder fra på forhånd. Invadering av privatlivets fred og ro. 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #16 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alltid avtal først. Her åpner vi ikke døren med mindre det er avtalt. Anonymkode: f3db9...b04 Samme her. Anonymkode: 9698a...c32
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #17 Skrevet 16. juli 2023 Kommer veldig an på hvem og hva det gjelder. Her i nabolaget kan vi lett ringe på hos hverandre for å spørre om noe/låne noe, og da blir det lett en kopp kaffe sammen eller avtale om å dele en flaske vin i hagen senere. Ikke ALLE i nabolaget som holder på sånn, men vi er flere som trives med det. Om derimot noen kommer langveis fra, og forventer servering eller oppmerksomhet over flere timer, vil jeg vite om det på forhånd. Kan jo være at jeg/familien min har planer. Anonymkode: dcbf8...395
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #18 Skrevet 16. juli 2023 Man kan gjerne komme innom om man er forbi - men tenker man sender en meld minst 10 minutter før og får et ja først. Anonymkode: f60ea...532 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #19 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer veldig an på hvem og hva det gjelder. Her i nabolaget kan vi lett ringe på hos hverandre for å spørre om noe/låne noe, og da blir det lett en kopp kaffe sammen eller avtale om å dele en flaske vin i hagen senere. Ikke ALLE i nabolaget som holder på sånn, men vi er flere som trives med det. Naboene mine er sånn, og i starten etter at de flyttet inn, kom de stadig på døren min for å spørre om noe, låne sukker eller andre ting, eller de kom med bakst. Veldig hyggelige initiativ, men jeg hater at det ringer på uanmeldt, så jeg ble helt stresset av det. Som oftest er ikke klar til å åpne døren når det ringer på spontant, jeg kan slabbe rundt i gamle sløveklær, håret til alle kanter, jeg kan stå i dusjen, spise middag, ha funnet roen med en bok, sole meg og være full av solkrem og svette, og leiligheten ser ikke alltid presentabel ut for besøk.. det passet altså svært sjelden for meg med uanmeldt besøk😅 Inne hos meg selv er jeg i en avslappet boble, også fikser jeg meg når jeg vet jeg får besøk eller når jeg skal ut. Etter hvert måtte jeg slutte å åpne til disse naboene når jeg ikke følte for å åpne🤷♀️ Nå er det ikke så ofte det skjer lenger, så da har de nok skjønt tegninga😜 Anonymkode: 9698a...c32 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #20 Skrevet 16. juli 2023 Vi har så lite besøk at begge deler går helt fint. Anonymkode: 1b320...5c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå