Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på besøk hos en eldre slektning som hadde lyst å bare forholde seg til én fjernkontroll når han ser tv og div strømmeapper. Løsningen skulle vel være enkel, nemlig å logge inn på appene på strømmeboxen fra altibox (modelll A). Tilsynelatende var det null stress, men så var det lyden da..

Når vi ser innhold via apper innstallert på Samsung tv, så er lyden god, vi skrur opp til 25-30 og må dempe litt av og til for det blir nesten for høyt.

Når vi ser innhold via apper installert på Altiboxen, så må vi opp til 50-60 for å høre dialog skikkelig, og kan ofte kjøre volume til maks (100) uten at det blir "for høyt". Lydnivået er litt bedre på direkte tv, men ikke mye.

Noen som har opplevd samme problem og vet om det er en måte å få opp lyden fra altiboxen?

For ordens skyld, det er ingen lydplanke involvert, lyden fra tv alene er god nok (ja, bortsett  fra når den går via altibox, altså.. 🤔 ).

Anonymkode: bff62...518

AnonymBruker
Skrevet

Først ville jeg sett på ledningen(e) som går FRA altibox-boksen til TVen.
Er det bare HDIMI kabel? Er det testet med en annen kabel? 

Eller det det optisk lydkabel koblet til? Gjør det forskjell om den kobles ut? 

OG er det sjekket lydinnstillingene på selve boksen? 

Anonymkode: 7ef73...bc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Først ville jeg sett på ledningen(e) som går FRA altibox-boksen til TVen.
Er det bare HDIMI kabel? Er det testet med en annen kabel? 

Eller det det optisk lydkabel koblet til? Gjør det forskjell om den kobles ut? 

OG er det sjekket lydinnstillingene på selve boksen? 

Den er tilkoblet med hdmi-kabelen som kom med boksen, og kun den. (Kan nevne at jeg har brukt samme kabel for å koble til en pc, og da var lyden god.)

Har lett etter lydinnstillinger på boksen, men ikke funnet noe som ser ut til å gjøre forskjell. Søker jeg på nettsiden til altibox finner jeg bare info relatert til å koble til lydplanke og slikt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den er tilkoblet med hdmi-kabelen som kom med boksen, og kun den. (Kan nevne at jeg har brukt samme kabel for å koble til en pc, og da var lyden god.)

Har lett etter lydinnstillinger på boksen, men ikke funnet noe som ser ut til å gjøre forskjell. Søker jeg på nettsiden til altibox finner jeg bare info relatert til å koble til lydplanke og slikt.

Det er svært mange som klager på Modell-A, så kanskje det rett og slett er en feil?

Altibox har svært lite feilsøkingshjelp ute på nettsiden sin angående Modell-A...
Har dere chattet med kundeservicen for å høre om de vet om noen triks? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

NEVERMIND!!!!

Jeg tok en ny leterunde i innstillingene og fant en setting jeg tydeligvis ikke har lagt merke til før, og der var jaggu. 😄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er svært mange som klager på Modell-A, så kanskje det rett og slett er en feil?

Altibox har svært lite feilsøkingshjelp ute på nettsiden sin angående Modell-A...
Har dere chattet med kundeservicen for å høre om de vet om noen triks? 

Enn så lenge var det i alle fall brukerfeil denne gang. XD  Ville unngå chatten siden adhd-hjernen min ikke liker sanntids-assistanse. Men nå er det i alle fall løst, så jeg er glad jeg spurte her og fikk et lite spark til å lete bedre i innstillingene. 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...