Gå til innhold

Hvilken musikksjanger tror du har de smarteste tilhengerne? Hvilken har de minst smarte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 22.23):

Jepp enig. Og samme med Taylor Swift. Veldig, veldig mye sangtekster der å fordøye. Er en grunn til at hun er kalt både den nye Mitchell og Dylan. Ikke helt enig med sammenligningene for øvrig, for hun skriver på en annen måte og har sin egen stil. Men likevel.

Anonymkode: 060b6...1b8

Jo men uansett er det dønn kjedelig pop.

Noen sviskete tekster hjelper ikke på det.

Anonymkode: 7728f...eb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jo men uansett er det dønn kjedelig pop.

Noen sviskete tekster hjelper ikke på det.

Hvorfor uttaler du deg når du ikke har peiling. Hennes album 8 og 9 var ikke engang pop, men indie-folk/alternativ rock.

• Nyttig 1
Gjest Lurven
Skrevet

Smartest opera, minst smarte- danseband 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor uttaler du deg når du ikke har peiling. Hennes album 8 og 9 var ikke engang pop, men indie-folk/alternativ rock.

Fortsatt grusomt kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fortsatt grusomt kjedelig.

Jeg mistenker at du ikke har hørt det, siden du nettopp påstår hun bare lager pop. Men uansett, det første poenget mitt består. 

Jeg mener for eksempel Ed Sheeran (!!!), Maroon 5 og Astrid S er mye bedre eksempler på artister som lager elendig pop enn både Abba og Taylor Swift. Disse lager pop som vil stå igjen i musikkhistorien (Abba sin allerede).

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg mistenker at du ikke har hørt det, siden du nettopp påstår hun bare lager pop. Men uansett, det første poenget mitt består. 

Jeg mener for eksempel Ed Sheeran (!!!), Maroon 5 og Astrid S er mye bedre eksempler på artister som lager elendig pop enn både Abba og Taylor Swift. Disse lager pop som vil stå igjen i musikkhistorien (Abba sin allerede).

Jeg forstår ditt engasjement, men beklager.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 21.52):

Hva med folk som hører på elektronika: Tenker house, ulike house-sjangere, techno, dub, drum & bass og psytrance? Blir de/ vi sett på som dumme? Er selv sykepleier og har møtt på en kirurg som også digget house-musikk. 

Anonymkode: adb70...4af

Ja, si det. Jeg hører mest på house selv, men liker også jazz og prog. Hater country som pesten. Mye klassisk er ok (f.eks Debussy). Men hører altså desidert mest på house. Kanskje vanskelig å teekke konklusjoner av det...;)

Favorittbandet fra 90-tallet var selvsagt The Prodigy.

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (4 minutter siden):

Ja, si det. Jeg hører mest på house selv, men liker også jazz og prog. Hater country som pesten. Mye klassisk er ok (f.eks Debussy). Men hører altså desidert mest på house. Kanskje vanskelig å teekke konklusjoner av det...;)

Favorittbandet fra 90-tallet var selvsagt The Prodigy.

Ser ikke på folk som liker som dumme. Elsker house selv når jeg er i riktig humør, og ikke minst når jeg fester eller trener. Liker mest classic house, men også deep house.

Jeg hører på både pop, rap, house, alternativ/indie, americana og r&b. MEN jeg er ganske kresen innenfor disse sjangrene. Mener selv det vitner om høy musikalsk intelligens, men hva vet jeg. Når det gjelder klassisk musikk har jeg ikke fordypet meg enda, litt vanskelig å vite hvor man skal begynne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 21.52):

Hva med folk som hører på elektronika: Tenker house, ulike house-sjangere, techno, dub, drum & bass og psytrance? Blir de/ vi sett på som dumme? Er selv sykepleier og har møtt på en kirurg som også digget house-musikk. 

Anonymkode: adb70...4af

Det er vel stort sett folk med ulike grader av rusproblematikk som elsker slik musikk. Var i alle fall mitt inntrykk når jeg jobbet i bar.

Anonymkode: 9c012...dd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel stort sett folk med ulike grader av rusproblematikk som elsker slik musikk. Var i alle fall mitt inntrykk når jeg jobbet i bar.

Ja, jobber man et sted som lever av rus, så er det vel ikke så rart man får den oppfatningen ;) 

Selv drikker jeg knapt alkohol, og har aldri rørt noe annet. Det gjelder de jeg kjenner også som liker house, techno osv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og du er hvor gammel?😂

AnonymBruker
Skrevet

Tenker umiddelbart at de dummeste er russelåt-lytterne. 
Og de smarte er mer på jazz, klassisk ol. Er tilfeldigvis mye jazz foreks i musikk kretsen rundt meg av de høyt og veldig høyt utdannede. Har ikke så høy utdanning selv, men kan musikk da jeg synger, jazz er en av favorittsjangerene. En i familien som er musiker har klassisk som favoritt. Flere nære sangere med høy utdanning synger mye jazz. Men er litt singer-songwriter og pop og altså. 
Egentlig er konklusjonen at det ikke finnes noe fasitsvar for min del tror jeg. 

Anonymkode: 8b168...458

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 22.23):

Jepp enig. Og samme med Taylor Swift. Veldig, veldig mye sangtekster der å fordøye. Er en grunn til at hun er kalt både den nye Mitchell og Dylan. Ikke helt enig med sammenligningene for øvrig, for hun skriver på en annen måte og har sin egen stil. Men likevel.

Taylor Swift er jævlig god tekstlig og melodisk.

Det er idiotisk å uttale seg om ting man ikke har snøring på.

For min del ser jeg ned på house, trance og techno. Repeterende musikk uten noe sjel. 

Anonymkode: 39c24...75e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Taylor Swift er jævlig god tekstlig og melodisk.

Det er idiotisk å uttale seg om ting man ikke har snøring på.

For min del ser jeg ned på house, trance og techno. Repeterende musikk uten noe sjel. 

Enig i det du skriver om Swift. Fortsatt en del folk som ikke har snøring.

MEN har du snøring selv? Ser du virkelig ned på all elektronisk musikk? Har du hørt Daft Punk sitt Random Access Memories? Det er ALT ANNET enn sjelløst!! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2023 den 22.56):

Hva er prog? 

Anonymkode: d09af...c2b

Pink Floyd og avansert kunstrock. Sikkert noe mer også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i det du skriver om Swift. Fortsatt en del folk som ikke har snøring.

MEN har du snøring selv? Ser du virkelig ned på all elektronisk musikk? Har du hørt Daft Punk sitt Random Access Memories? Det er ALT ANNET enn sjelløst!! 

Det jeg har hørt har ikke vært bra, så ja, ser ned på mye innenfor den sjangeren. Jeg liker ikke den type musikk, og uten bruk av instrumenter og dårlige tekster, så orker jeg ikke å bruke tid på å høre på slikt. 

Skrevet
On 7/16/2023 at 11:10 PM, AnonymBruker said:

Idioter: alt musikk som sendes på nrj. Staysman, Karpe, alt med Dj forran, hiphop og alt annet piss som ikke har instrumenter i musikken sin. Programert musikk er dritt, rett og slett. 

Anonymkode: 24883...5f6

Nå var ambient noe smarte folk hører på. Mye programmering, synther og samples i den musikken.

Skrevet (endret)
On 7/16/2023 at 11:46 PM, AnonymBruker said:

Dummeste må være rock. Ikke noe substans i tekstene og bare brøling.  Forstyrrer hjernecellene. 

Anonymkode: 0a338...618

Metal, som ofte er relativt kompleks og vanskelig tilgjengelig, er linket til høy IQ.

A disproportionate number of bright students listen to metal. No wonder - it's difficult, erudite and still the voice of the outsider. It manages to be challenging and uncommercial, exactly the kind of thing a kid who stands apart from the mainstream would find appealing. It's noisier.than it ever was and it takes effort to understand it. If you're a Mensa member whose best friend is a book of scientific equations then it's no surprise that you might fall in love with a band whose rhythmic tendencies are the musical equivalent of Einstein's theory of relativity.

https://www.theguardian.com/music/musicblog/2007/mar/21/whymetalfansarebrainier

Endret av Helgekarjol
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med folk som ikke hører på/bryr seg om musikk. Hva forteller det om deres intelligenskvotient?

Har vi flere kunst og uttrykksformer der vi kan segregere folket ut i fra intelligens, basert på hva de liker? Prosa kontra dokumentar? Poesi kontra faglitteratur? Abstrakt maling kontra konseptuallsme?

Anonymkode: 2c193...547

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med folk som ikke hører på/bryr seg om musikk. Hva forteller det om deres intelligenskvotient?

Har vi flere kunst og uttrykksformer der vi kan segregere folket ut i fra intelligens, basert på hva de liker? Prosa kontra dokumentar? Poesi kontra faglitteratur? Abstrakt maling kontra konseptuallsme?

Anonymkode: 2c193...547

Nei, selvfølgelig sier verken musikk eller det du nevner noe om intelligens. Og hvis man først skal stille spørsmålet er et bedre spørsmål om god/dårlig smak knyttet til kvalitet innenfor de ulike sjangrene. Derfor er spørsmålet i denne tråden idiotisk.

Det finnes godeog dårlig rock, hip-hop, gode og dårlige romaner. Gode og dårlige dokumentarer. Og så videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...