lillesky Skrevet 14. januar 2006 #1 Skrevet 14. januar 2006 Jeg holdt NESTEN på å drepe mine nye Primulaer, ved å tørke dem i hjel. Trenger de mye vann? Hva er best? Hvor vil de stå? Noen som har gode råd for hvordan Primulaene holder seg lengt mulig? Synes de år på år dør så fort for meg...
miss Skrevet 14. januar 2006 #2 Skrevet 14. januar 2006 Vet ikke jeg,men kjøpte meg en i går og i dag "hang" den med hodet.... den var faksisk begynnt å bli tørr,fortet meg og vanne og nå "smiler`n" igjen!!! Synes mine også varer kort. Gode råd?
Gjest Bnestemor Duck Skrevet 14. januar 2006 #3 Skrevet 14. januar 2006 Primulaer liker seg best kjølig, ihvertfall holder de lengre da (å tørke ut er katastrofe for en primula). Personlig anser jeg den som veldig pen pynt, men med holdbarhet omtrent som en avskåren bukett. Jeg har i årevis prøvd å holde dem i live lenge nok etter avblomstring slik at jeg kan plante dem ut i hagen til våren, men de får bare udyr på seg eller tørker ut i et ubevoktet øyeblikk. Et lite råd derfor: Kast dem etter blomstring (med mindre du har potteplanter som hobby og ingenting å gjøre).
ashera Skrevet 15. januar 2006 #4 Skrevet 15. januar 2006 Knip de avblomstrede hodene av med en gang de begynner å visne. Da bruker ikke planten energi på å sette frø. Ellers er primula en typisk sesongblomst, som varer et par uker og ferdig med det. Et hyggelig vårtegn å ha i stua - ja! Men ikke noe varig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå