Gå til innhold

Lata som jeg ikke var hjemme når ferierende slekt ringte på døra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tante og onkel så jeg i jula. Søskenbarnet mitt som jeg så var med har jeg ikke sett på 1,5 år. De ringte plutselig og uanmeldt på mens jeg lå naken og ustelt i senga og har feriedager. Kl var rundt 13. Hadde jeg visst det kom besøk hadde jeg ryddet og vaska kvelden før. Fikk mld etterpå, vi er i nærheten er du ikke hjemme. Skrev tilbake "Nei dessverre". Nå er de reist videre og jeg har dårlig samvittighet for jeg var jo hjemme 😮‍💨😮‍💨

Anonymkode: e0ffd...652

• Liker 4
  • Hjerte 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gjort det samme, hater uanmeldt besøk. 

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort akkurat det samme 

Anonymkode: 4243b...4a0

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ha gjort det samme som deg. Det tar mindre enn ett minutt å sende en sms f.eks kvelden før og spørre om jeg er hjemme neste dag.

Anonymkode: 0c6a1...729

• Liker 44
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg selv om huset er striglet, og jeg er våken og stelt. 

Et-par bomturer lærer raskt slektninger at vi i dag har en fin dings som kalles mobiltelefon, som kan brukes til å avtale besøk. 

Anonymkode: 60d8d...177

• Liker 24
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelige folk som sender melding etterpå og ikke før. Aldri forstått meg på sånne mennesker. 

Anonymkode: 5e236...178

• Liker 37
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk dere < 3

Bare synes det er litt ille siden det er så lenge siden jeg har sett søskenbarnet mitt. Og nå stod hun 10 meter unna meg utenfor huset mitt. Ber til Gud om at de ikke har sett eller hørt noe som gjør at de VET jeg var hjemme og unngikk de

Anonymkode: e0ffd...652

• Liker 6
  • Hjerte 4
Skrevet

Skjønner deg litt, altså at du får dårlig samvittighet, men de kunne jo ha meldt sin ankomst. Det er de som har oppført seg rart her, ikke du.

Hva er det med folk som plutselig ringer på døra hos folk som bor på andre siden av landet sånn helt uten videre. De kunne jo ha sendt en tekstmelding dagen før eller noe?

Det er vel kun ekstremt ensomme folk som setter pris på sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde akkurat det samme i forrige uke 😄 I regret nothing!

Anonymkode: 2e2ae...38b

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare nevne en ting jeg kom på. En grunn til at folk ikke sender sms på forhånd, kan være at de ikke vil ha noe styr med oppvartning. Kommer man uanmeldt så slipper man å stresse opp folk med at de må ha matservering. Min mor sa det i hvert fall. Men hun har alltid kaker/kjeks i bakhånd uansett, fordi det hører med når man får gjester. 

Anonymkode: be338...69e

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vil bare nevne en ting jeg kom på. En grunn til at folk ikke sender sms på forhånd, kan være at de ikke vil ha noe styr med oppvartning. Kommer man uanmeldt så slipper man å stresse opp folk med at de må ha matservering. Min mor sa det i hvert fall. Men hun har alltid kaker/kjeks i bakhånd uansett, fordi det hører med når man får gjester. 

Men det føler folk uansett, og blir mye mer stresset enn om de får tid til å forberede seg litt. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke orket å åpne hvis de bare kom og jeg ikke er klar for besøk. 

Anonymkode: ceaf9...828

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg blir mer stresset av uanmeldt besøk enn avtalt besøk. 

• Liker 24
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det føler folk uansett, og blir mye mer stresset enn om de får tid til å forberede seg litt. 

Enig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Athena Freyja skrev (Akkurat nå):

Jeg blir mer stresset av uanmeldt besøk enn avtalt besøk. 

Jeg også. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hater uanmeldt besøk. Og det er noen som er så freidige å klage på rotet i tillegg. Hadde ikke åpnet. Syns det er frekt å komme uanmeldt. Vi har alle teknologi med oss. Lett å ringe eller sende en melding på forhånd. Gi meg vertfall 30 minutters varsel.

Anonymkode: 69065...fd9

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det hadde vel syntes det var spesielt hvis de ikke fikk noe som helst? Tror det for det meste er den eldre garde som lager styr med oppvarting og matservering.

De fleste av oss andre vil gjerne vite om besøk på forhånd, slik at man kan servere NOE. Det er ikke alle som til enhver tid har noe på lur man kan servere gjester. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ti10 said:

Men det hadde vel syntes det var spesielt hvis de ikke fikk noe som helst? Tror det for det meste er den eldre garde som lager styr med oppvarting og matservering.

De fleste av oss andre vil gjerne vite om besøk på forhånd, slik at man kan servere NOE. Det er ikke alle som til enhver tid har noe på lur man kan servere gjester. 

Nei, og så ender man med å måtte servere det man selv skulle spist den dagen. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er fordi vi har LYST til å tilby gjester noe. Det gjør besøket trivlligere. 

Men om du føler så sterkt for dette kan du sende melding en liten time før, da er det ikke mulig å fikse noe annet enn en rask runde i huset, og seg selv. 

Anonymkode: 60d8d...177

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...