AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Har aldri forstått meg på de som tar med seg en ettåring til Syden. Løpe etter barnet hele tiden, lite tid til å slappe av på en solseng, og vanskelig å få barnet til å spise/ sove. Er det noen her som har hatt en vellykket sydentur med en ettåring? Og jeg tenker ikke på dem som har eldre barn, for da er det mer forståelig, men førstegangsforeldre… Anonymkode: 3cf2b...e34 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 Tror aldri jeg hadde reist alene til syden med en ett-åring, det hadde iallefall vært mer stress enn kos. Også hadde jeg uansett aldri tatt med små barn til syden i denne varmen. Anonymkode: 5f98b...69c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 Ja, vi koset oss voldsomt 1 åringen og jeg. 1 åringen ble fornøyd av varme og bading. Anonymkode: 47db6...9ec
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #4 Skrevet 16. juli 2023 Jeg kunne aldri ha tenkt meg det. Bør vel ha med egen mat i hvert fall. Og de skal jo ikke være så mye i sola når de er så små. Og flyturen, uff nei. Anonymkode: 1be65...93d 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #5 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, vi koset oss voldsomt 1 åringen og jeg. 1 åringen ble fornøyd av varme og bading. Anonymkode: 47db6...9ec Hvordan sov og spiste babyen? Anonymkode: 3cf2b...e34
Veggdyret Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 Jeg synes Syden med baby (opp til ca 1 år) er MYE enklere enn med større barn, så hvis jeg først skulle dratt så ville jeg tatt det før barnet fylte 1 år eller etter ca 4 år. Opp til 1 år: stort sett fornøyd med å ligge i vogn/bæresjal en god del, så man får vært turist eller shoppet. Løper ikke altfor fort så mulig å holde følge med rundt bassengkanten. Enkel i matveien (stort sett) - mine kunne leve på pupp og brødskiver i den alderen. Koselig å ha "babysvømming" eller sitte under en parasoll og grave i sanda. Fra ca 1 år og opp til 3-4 år: LØPER. Hører ikke på deg om du roper. Skal absolutt gå selv men har ikke utholdenhet til å gå i mer enn noen minutter av gangen så null shopping/sightseeing. Skal KLARE SELV inkludert i nærheten av vann/basseng så du må nistirre på dem hele tiden (jeg har fisket opp en toåring av bassenget etter T-skjorta en gang da hun hoppet uti på den dype enden..). Og så liker de stadig vekk noe nytt og misliker ting de alltid har elsket, pluss dårlig matlyst i varmen, pluss tigging om is hele tiden... For ikke å snakke om hvor mye enklere det er med baby på flyet enn med grinete småbarn. (Tror tanken på "sydenturer" er omtrent den eneste grunnen til at jeg ikke ønsker meg flere barn.) 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #7 Skrevet 16. juli 2023 Her har barna hatt stor glede av det. Masse lek med sand og vann, og mye kvalitetstid. Men det blir så klart noe helt annet enn å reise til syden uten barn. Anonymkode: ed033...0f0 1
Andro Skrevet 16. juli 2023 #8 Skrevet 16. juli 2023 Vi elsket å feriere med småbarn ❤️ Jeg savner det faktisk. Mye mer lettvint å ha småbarn der det er jevnere vær, mindre klær, reising, logistikk og forpliktelser. Når vi reiste var jeg nøye med å akkurat ha gitt vann og mat før vi gikk inn på flyet, og å ha med inn vann, mat, bleier osv. Amma når vi letta og landa, og bød på litt mat og litt drikke oftere enn vanlig. Reiste til steder der de har ok babymat, og tok ikke med noe spesielt hjemmefra. La opp dagene med nøyaktig samme døgnrytme som hjemme, og brukte dagen under en parasoll, i bassenget eller andre kjølige steder - så kunne evt. jeg ligge i sola deler av tida. Barna våre har elsket vann, og det er ikke ueffent å ha spade, bøtte og ball heller. Opplevde aldri noen spesielle problemer. Iblant tok vi dagduppen på stranda, og andre dager tok vi den på rommet og hadde med lunsj dit. De som synes at barn er masete på ferie har neppe hovedomsorg for barna i hverdagen. Det er mer styr der. Min store glede var å se at det også ga ro og glede for ungene å ha disse avslappa dagene, og at de hadde nære og kjære rundt seg. Vi reiste en del med besteforeldrene noen ganger også. Da hadde jeg barnevakt mens jeg f.eks. trente, og de fikk bli bedre kjent med hverandre mens jeg var ute. Vi har aldri opplevd hyling på fly osv. men har heller ikke reist med noen som er sulten, tørst, forkjøla eller har full bleie. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #9 Skrevet 16. juli 2023 Vi dro sydover hver sommer fra barna var 7-8 mnd. Har gått fint; vi har slappet av i skyggen ved bassenget, latt barna drikke mye, badet mye, hatt siesta og hatt med vogn over alt slik at de kan sove når som helst. Begge våre unger har stortrivdes i varmen, og gjør det ennå i en alder av 16 og 19. Anonymkode: 1962d...aa3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #10 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan sov og spiste babyen? Anonymkode: 3cf2b...e34 Som vanlig. Anonymkode: 47db6...9ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #11 Skrevet 16. juli 2023 Jeg tror det handler mye om hvem man er som person, hvor løsningsorientert man er - hvis jeg leser den andre tråden om Hellas og syden. Anonymkode: 7cd65...c63
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #12 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror det handler mye om hvem man er som person, hvor løsningsorientert man er - hvis jeg leser den andre tråden om Hellas og syden. Anonymkode: 7cd65...c63 Jepp, sikkert. Jeg forbinder Syden med to og soling i mange timer, og der blir der vel ikke med en ettåring. Så kommer vel an på forventningene ja Anonymkode: 3cf2b...e34
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #13 Skrevet 16. juli 2023 Reiste med min første da han var 10 mnd og 14 mnd. Han kunne gå begge gangene. Det var helt nydelig han storkoste seg og det gjorde vi også 🥰🥰 Det skal så lite til for å underholde barn på den alderen, og han sov lange dupper på dagen så vi fikk slappet masse av. Satt mye i vannkanten med han og lekte i sanda. Ikke så mye i barnebassenget da han var litt liten, men han fikk en sånn liten båt som han elsket. Anonymkode: 24573...221 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #14 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har aldri forstått meg på de som tar med seg en ettåring til Syden. Løpe etter barnet hele tiden, lite tid til å slappe av på en solseng, og vanskelig å få barnet til å spise/ sove. Er det noen her som har hatt en vellykket sydentur med en ettåring? Og jeg tenker ikke på dem som har eldre barn, for da er det mer forståelig, men førstegangsforeldre… Anonymkode: 3cf2b...e34 Jeg var på Jamaica da ungen var 8 måneder i Thailand da ungen var ett år og i Dominikanske Republikk da hen var 1,5 (måtte benytte gratis fly før to år 😂) Var null stress, veldig koselig. Ammet og ellers spiste ungen frukt og vanlig mat, samme som oss. Hadde ikke med vogn, men sov i bæresjal på ryggen til en av oss. Var på stranda, ungen (krabbet rundt første turen), gikk rundt eller satt og lekte i sanden eller så var vi i vannet sammen, og var da ikke verre å få til å sove enn hjemme. Og ellers byttet vi på å være den som slapper av og den som har et øye på ungen, så begge fikk lest og slappet av ca annenhver time. Anonymkode: 7eafb...88a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #15 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kunne aldri ha tenkt meg det. Bør vel ha med egen mat i hvert fall. Og de skal jo ikke være så mye i sola når de er så små. Og flyturen, uff nei. Anonymkode: 1be65...93d Hvorfor det? Anonymkode: 7eafb...88a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå