senior Skrevet 19. juli 2023 #21 Del Skrevet 19. juli 2023 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er også helt feil, ekstraslag har ingenting med fare for blodpropp å gjøre. Anonymkode: fe67c...a93 Ekstraslag KAN være tegn på hjerteflimmer. Hjerteflimmer kan utløse blodpropp fordi blodet kan stå å stille i et hjertekammer i en periode og levre seg. Blodpropp som utløses av hjerteflimmer er ganske kjent. Hjertelegen vil avgjøre om du har flimmer og fare for blodpropp. Har opplevd det selv. Det gikk heldigvis bra med blodproppen som forsvant av seg selv etter noen minutter, men tar blodfortynnende etter legens forordning nå. Har ingen merkbare bivirkninger. Endret 19. juli 2023 av senior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #22 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 16.7.2023 den 12.27): Har slitt veldig med dette i det siste. Føles som om noen klemmer tak i hjertet et kort øyeblikk eller at det hopper gjennom brystet. Er livredd for at hjerte skal stoppe eller noe. Har ellers fått hjerte ganske grundig undersøkt tidligere i livet, tatt mange ekg, ultralyd osv alle disse var fine.. tok senest en ekg i desember som var fin. Bør jeg bekymre meg? Er forøvrig 30 år. Anonymkode: ff81f...3b3 Er du vaksinert?Kjenner ei som sliter med hjerte grunnet vaksine. Anonymkode: a4dbf...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #23 Del Skrevet 19. juli 2023 Det heter ekstraslag, kommer pga stress, angst. Vanligvis ikke farlig, men ubehagelig. Anonymkode: daa97...f3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 19. juli 2023 #24 Del Skrevet 19. juli 2023 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har ellers fått hjerte ganske grundig undersøkt tidligere i livet, tatt mange ekg, ultralyd osv alle disse var fine.. tok senest en ekg i desember som var fin. Dersom dettte har opstått eller blitt merkbart verre etter desembertesten synes jeg du bør kontakte legen igjen. Endret 19. juli 2023 av senior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #25 Del Skrevet 19. juli 2023 Takker for mange interessante og gode svar! Jeg har, som nevnt tidligere i tråden traumeerfaringer som gjør at jeg ofte er i helspenn og har generellt mye stress og uro. Føler selv at når dette topper seg, så dukker ubehagelige symptomer slik som eksraslag opp. De siste seks måneder har angst/uro plagene intensifisert seg veldig. Litt godt å se at jeg ikke er alene i å oppleve en slik reaksjon knyttet til stress. Ts. Anonymkode: ff81f...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #26 Del Skrevet 20. juli 2023 hvor i brystetbkjenner dere ekstraslagene? kan de komme av forskjellige bevegelser? er det i hvile eller under stress de kommer? Anonymkode: 740f6...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #27 Del Skrevet 20. juli 2023 Hjertet slår 70-80 slag i minuttet. Om hjertet slår et ekstra slag eller et slag mindre er ikke noe som noen merker! Anonymkode: 220de...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #28 Del Skrevet 20. juli 2023 ......for en idiotisk kommentar Anonymkode: 740f6...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #29 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): hvor i brystetbkjenner dere ekstraslagene? kan de komme av forskjellige bevegelser? er det i hvile eller under stress de kommer? Anonymkode: 740f6...555 Mine kan komme ved at jeg bøyer meg for så og rette meg opp igjen. Kjenner det på venstre side stort sett. Stort sett virker det som de kommer om jeg spenner kroppen veldig og ikke puster korrekt. Anonymkode: ff81f...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #30 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine kan komme ved at jeg bøyer meg for så og rette meg opp igjen. Kjenner det på venstre side stort sett. Stort sett virker det som de kommer om jeg spenner kroppen veldig og ikke puster korrekt. Anonymkode: ff81f...3b3 så du kan også ha det relativt ofte slik som meg. Kjenner du dem nedfor hjertet, eller dær hjertet er? jeg kjenner dem under de nederte ribben. Anonymkode: 740f6...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #31 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mine kan komme ved at jeg bøyer meg for så og rette meg opp igjen. Kjenner det på venstre side stort sett. Stort sett virker det som de kommer om jeg spenner kroppen veldig og ikke puster korrekt. Anonymkode: ff81f...3b3 kan det være muskler?! Jeg lurer på om det kan være muskler. Får sånn pulseringsfølelse. Anonymkode: 740f6...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #32 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mine kan komme ved at jeg bøyer meg for så og rette meg opp igjen. Kjenner det på venstre side stort sett. Stort sett virker det som de kommer om jeg spenner kroppen veldig og ikke puster korrekt. Anonymkode: ff81f...3b3 jeg har så mange spørsmål til deg! har aldri hørt om noen som får det på samme måte som meg. Har du skjekket hjertet? er alt bra? kan du få det av å strekke deg, hoste, nyse, snu deg i sengen? kjenner du noe samtidig?jeg har ikke tung pust eller noe sånt sammen med den følelsen. Anonymkode: 740f6...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #33 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): kan det være muskler?! Jeg lurer på om det kan være muskler. Får sånn pulseringsfølelse. Anonymkode: 740f6...555 Hm.. Vanskelig å si. Det føles for meg som om det er ekstraslag fra hjertet. Men det er jo heller ikke umulig å ha spasmer i muskler. Jeg kan fort bli spent i brystveggen om jeg går med langvarig stress. Anonymkode: ff81f...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 20. juli 2023 #34 Del Skrevet 20. juli 2023 Kontakt fastlegen og få en helsesjekk med blodprøver og gjerne en EKG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #35 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg har så mange spørsmål til deg! har aldri hørt om noen som får det på samme måte som meg. Har du skjekket hjertet? er alt bra? kan du få det av å strekke deg, hoste, nyse, snu deg i sengen? kjenner du noe samtidig?jeg har ikke tung pust eller noe sånt sammen med den følelsen. Anonymkode: 740f6...555 Jeg har sjekket hjertet omtrent så grundig som man kan. Hatt holter, utallige ekg, vært innlagt og undersøkt av kardiolog.. jeg er temmelig godt utredet og visstnok helt hjertefrisk. Men jeg HAR mye stress! Og jeg er veldig tilbøyelig til å slite med helseangst, så kjenner jeg et signal fra kroppen blir jeg ofte redd og tenker det verste. Er du også slik? Kan stress være en faktor også for deg? Anonymkode: ff81f...3b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #36 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hjertet slår 70-80 slag i minuttet. Om hjertet slår et ekstra slag eller et slag mindre er ikke noe som noen merker! Anonymkode: 220de...2e9 Å jo, det skal jeg love deg at kan merkes veldig godt. Noen merker det ikke, og andre kjenner dette veldig godt, til en sånn grad at det blir invalidiserende og veldig ødeleggende i hverdagen når det påstår som verst. Jeg er en av de som kjenner dette ekstremt godt, og noen ganger er det veldig mange av dem. Fikk målt nesten 6000 ekstraslag på et døgn for litt siden, og har også merket det enda verre enn den dagen. Men har fått beskjed om at det ikke er noe galt, selv etter å ha havnet på akutt-time etter en natt med ekstraslag på hvert eneste hjerteslag. Anonymkode: fe67c...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #37 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sjekket hjertet omtrent så grundig som man kan. Hatt holter, utallige ekg, vært innlagt og undersøkt av kardiolog.. jeg er temmelig godt utredet og visstnok helt hjertefrisk. Men jeg HAR mye stress! Og jeg er veldig tilbøyelig til å slite med helseangst, så kjenner jeg et signal fra kroppen blir jeg ofte redd og tenker det verste. Er du også slik? Kan stress være en faktor også for deg? Anonymkode: ff81f...3b3 svaret er ja. Jeg har helseangst, andre typer angst og mye stress. Jeg også har hatt undersøkelse av hjertet, holter, stresstest osv. finner ikke noe. Du har ikke fått med slike ekstraslag når du har gått med holter? Anonymkode: 740f6...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #38 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): svaret er ja. Jeg har helseangst, andre typer angst og mye stress. Jeg også har hatt undersøkelse av hjertet, holter, stresstest osv. finner ikke noe. Du har ikke fått med slike ekstraslag når du har gått med holter? Anonymkode: 740f6...555 Tror ikke jeg hadde akkurat slike ekstraslag mens jeg gikk med holter nei. Men jeg liker å tro at om man er svært grundig undersøkt med mange forskjellige tester, så er dette kanskje en god indikasjon på at ting ikke er så ille stilt? 🙂 forsøker å trøste meg med det! Og for mitt vedkommende er det også slik at om jeg klarer å roe/stresse ned over litt tid (og det er ikke lett) så forsvinner det. Anonymkode: ff81f...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå