Gå til innhold

Mistenker at ansatt i Posten har stjålet telefonen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

iPhonen min var på reparasjon på Eplehuset for en stund siden. Siden jeg ikke har Eplehuset her jeg bor skulle telefonen bli sendt hjem til meg. De måtte bytte ut hele enheten(?) slik at jeg i realiteten skulle få en ny telefon. Det ble registrert en pakke til meg i Posten-appen om at avsender (Eplehuset) har gitt Posten beskjed om pakke til meg og at de oppdaterer meg så snart de har mottatt pakken. Det var 4. juli og har ikke vært noen oppdatering siden. Har selvsagt kontaktet både Posten og Eplehuset. Fikk følgende beskjed fra Posten:
"Jeg får kun sett at Eplehuset har bestilt frakt på den. Her må du be Eplehuset melde en etterspørsel på den til Bring. For denne er ikke scannet inn noe sted hos oss."

Eplehuset informerer meg om at de er på saken og at Bring prøver å finne pakken.

Jeg synes det hele virker veldig mistenkelig/rart. Jeg har som mange andre bestilt masse pakker over mange år, og aldri har dette skjedd. Kun når jeg skal få en iPhone til verdi av rundt 12000 kroner så skjer dette. Dessverre mistenker jeg at telefonen min har blitt stjålet.

Noen som har erfaring/peiling på dette? Hvilke rettigheter har jeg/hvordan bør jeg gå frem? Vurderer å kontakte Posten for å melde fra om mistanken, hva de eventuelt kan gjøre med det vet jeg ikke, men tenker det er greit å gi beskjed om det. Og har jeg rett på en ny iPhone (samme modell så klart som jeg hadde) fra Eplehuset hvis pakken bare har forsvunnet (fordi den antakelig er stjålet)? Er veldig bekymret over dette, det er en kjip situasjon. Har også snakket med Eplehuset på telefonen og fikk inntrykk av at de ikke hadde tro på at pakken kom til å bli funnet. 

Anonymkode: 623ed...8c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den har aldri blitt scannet hos Posten, så mest sannsynlig har den aldri kommet frem til Posten, så det må su eventuelt ta med Eplehuset. 

Anonymkode: ccb56...26c

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dratt innom eplehuset og snakket med dem. Kansje ringe og snakke med en daglig leder og avtale et møte. Men få papirer fra posten om at den ikke har dukket opp der. De kan ikke skylde på hverandre. 

Anonymkode: 33613...b69

AnonymBruker
Skrevet

Eplehuset bør skaffe deg en ny tlf. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde dratt innom eplehuset og snakket med dem. Kansje ringe og snakke med en daglig leder og avtale et møte. Men få papirer fra posten om at den ikke har dukket opp der. De kan ikke skylde på hverandre. 

Kan ikke det, bor i en by uten Eplehuset. Har sendt dem bilde med svar fra Posten om at den ikke er registrert mottatt hos dem.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den har aldri blitt scannet hos Posten, så mest sannsynlig har den aldri kommet frem til Posten, så det må su eventuelt ta med Eplehuset. 

Anonymkode: ccb56...26c

Jeg tenker at hvis den er stjålet så har vedkommende bevisst unnlatt å scanne den.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan ikke det, bor i en by uten Eplehuset. Har sendt dem bilde med svar fra Posten om at den ikke er registrert mottatt hos dem.

Jeg tenker at hvis den er stjålet så har vedkommende bevisst unnlatt å scanne den.

TS

Eller så har en ansatt på Eplehuset tatt den før Posten kom for å hente den.

Anonymkode: afe5d...fad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller så har en ansatt på Eplehuset tatt den før Posten kom for å hente den.

Det er også en mulighet ja.

AnonymBruker
Skrevet

Skjedde meg også med en telefon til 14000. Men jeg måtte true å anmelde de. Jeg sendte en mail til hver av de uten å virke usikker på hvem som hadde tatt den, du må være veldig bestemt. Eplehuset ga etter når jeg sa jeg skal anmelde dette hos politiet, og gå til avisa for jeg godtar ikke å bli svindlet hvis det er det dere tror. 

Anonymkode: 46846...eef

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den har ikke blitt sendt, så hvorfor tror du posten har stjelt den?

Anonymkode: 75645...7ba

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dytt

Du må jo la Eplehuset svare før du beskylder noen for å stjele den...

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

iPhonen min var på reparasjon på Eplehuset for en stund siden. Siden jeg ikke har Eplehuset her jeg bor skulle telefonen bli sendt hjem til meg. De måtte bytte ut hele enheten(?) slik at jeg i realiteten skulle få en ny telefon. Det ble registrert en pakke til meg i Posten-appen om at avsender (Eplehuset) har gitt Posten beskjed om pakke til meg og at de oppdaterer meg så snart de har mottatt pakken. Det var 4. juli og har ikke vært noen oppdatering siden. Har selvsagt kontaktet både Posten og Eplehuset. Fikk følgende beskjed fra Posten:
"Jeg får kun sett at Eplehuset har bestilt frakt på den. Her må du be Eplehuset melde en etterspørsel på den til Bring. For denne er ikke scannet inn noe sted hos oss."

Eplehuset informerer meg om at de er på saken og at Bring prøver å finne pakken.

Jeg synes det hele virker veldig mistenkelig/rart. Jeg har som mange andre bestilt masse pakker over mange år, og aldri har dette skjedd. Kun når jeg skal få en iPhone til verdi av rundt 12000 kroner så skjer dette. Dessverre mistenker jeg at telefonen min har blitt stjålet.

Noen som har erfaring/peiling på dette? Hvilke rettigheter har jeg/hvordan bør jeg gå frem? Vurderer å kontakte Posten for å melde fra om mistanken, hva de eventuelt kan gjøre med det vet jeg ikke, men tenker det er greit å gi beskjed om det. Og har jeg rett på en ny iPhone (samme modell så klart som jeg hadde) fra Eplehuset hvis pakken bare har forsvunnet (fordi den antakelig er stjålet)? Er veldig bekymret over dette, det er en kjip situasjon. Har også snakket med Eplehuset på telefonen og fikk inntrykk av at de ikke hadde tro på at pakken kom til å bli funnet. 

Større sannsynlighet at det er noen på Eplehuset som ikke ha sendt den enn at den har blitt stjålet.

Du skal kontakte Eplehuset det er de som kontakter Posten eventuelt. Det er Eplehuset du skal  ha en ny telefon av. 

For all del ikke kontakt Posten og meld fra om en eventuell mistanke du føler på, det er bare du som blir seende dum ut

Anonymkode: 099d7...e14

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er også en mulighet ja.

Større sannsynlighet enn at Posten har gjort det ja

Anonymkode: 099d7...e14

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner kkke. Det er jo EH sitt ansvar at posten henter. Hvorfor forholder du deg Til posten. Det er eh du har en avtale m

Anonymkode: a1448...2b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har de noe eplesyltetøy på dette Eplehuset da?

Anonymkode: fabf9...9ce

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den har ikke blitt sendt, så hvorfor tror du posten har stjelt den?

Postnord er jo kjent for at ting bare blir borte da.

Anonymkode: 05843...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på hvor dårlig reklame dette ville ha vært for Apple at en av deres ansatte stjeler en telefon som beviselig aldri har blitt sendt, har jeg mer tro på at dette skyldes rot og underbemanning i ferien.

Anonymkode: f9274...116

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Postnord er ikke nevnt i HI.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eplehuset rotet bort macen min for noen år siden. De fant den igjen etter lang tid, under disken i butikken som hadde mottatt den. De hadde rett og slett glemt å levere den til sending. Har opplevd mye rot der, så forundrer meg ikke om feilen ligger der. Ingen tyv, bare dårlige rutiner

Anonymkode: 51dfc...ad0

• Liker 1
Skrevet

Aldri opplevd er bosatt i Tønsberg og Postnord har avdeling i Larvik er det derfor ? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...