Gå til innhold

Hvordan går sommerferien med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! Hvordan har sommerferien gått så langt? Her er det kos, kaos og vi foreldre lengter litt etter egentid. Barna her er 5 og 9. Man går veldig oppi hverandre i ferien sammenlignet med til vanlig, noe vi merker på ungenes kranglenivå🤣

Anonymkode: 30aff...bcb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her..pluss her har høsten kommet så det blir ikke noe strand, krabbefiske eller badingen he he. Holder også på å bytte to rom her hjemme...men maling, klesskap etc..så vi har nok å gjøre neste uke...

AnonymBruker
Skrevet

5 og 9 år kan vel underholde seg selv? Send de på butikken så er du kvitt de et par timer 😁

Anonymkode: 37b5d...b39

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en på straks 2 og ei på 9 mnd, det er hektisk og en smule kaos🤪 Driver også med rombytter i tillegg til noe jobb hos den ene, tenner på begge. Så joda😂

Anonymkode: caa37...036

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

5 og 9 år kan vel underholde seg selv? Send de på butikken så er du kvitt de et par timer 😁

Anonymkode: 37b5d...b39

Et par timer på en matbutikk. Tror vi snakker om maks 20 min🤣

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Samme her..pluss her har høsten kommet så det blir ikke noe strand, krabbefiske eller badingen he he. Holder også på å bytte to rom her hjemme...men maling, klesskap etc..så vi har nok å gjøre neste uke...

Huff, når det ikke er godvær er det slitsomt. Hvor i landet bor dere?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har en på straks 2 og ei på 9 mnd, det er hektisk og en smule kaos🤪 Driver også med rombytter i tillegg til noe jobb hos den ene, tenner på begge. Så joda😂

Anonymkode: caa37...036

Huff, all sympati sendes over♥️

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe høydare her, ungdom på 14 og 16 år. Ene jobber litt heldigvis, men de er sure og gretne. De bidrar ikke til god stemning, for å si det slik… 

Søskenkranglinga som før var et mareritt er heldigvis borte da. Nå koser de seg sammen nesten hele tiden. Enda noe å ta med seg!

Men som mor er det ikke særlig hyggelig for tiden. De krever og klager på meg, uansett hva jeg gjør er det ikke bra nok.

Vet det ikke er så unormalt, men tungt likevel.

Anonymkode: 731e0...477

AnonymBruker
Skrevet

Unger på 2 og 5. En i trassalderen, den andre i "den lille tenåringstiden". Femåringen kan ikke leke alene for fem flate øre. I det han ikke får oppmerksomhet finner han på faenskap (som gjerne innebærer å knipe lilllebror) så vi må styrte til.

Masse slåssing og krangling og egling mellom ungene. Ingen egentid for oss voksne så lenge de er våkne. 

Dagene er eviglange.. 

Anonymkode: 32c8f...6c2

• Liker 1
Skrevet

Travelt? De legger seg vel i 19-tiden? 

Vent til de blir tenåringer og skal legge seg på samme tid som dere, eller dere må avgårde på natten og hente dem, eller vente på dem halve natten, eller krangle med dem for å få dem til å sitte ved samme bord som dere når dere spiser..

Nyt tiden..snart vil de ikke vedkjennes dere 🤪🤪

AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (6 minutter siden):

Travelt? De legger seg vel i 19-tiden? 

Vent til de blir tenåringer og skal legge seg på samme tid som dere, eller dere må avgårde på natten og hente dem, eller vente på dem halve natten, eller krangle med dem for å få dem til å sitte ved samme bord som dere når dere spiser..

Nyt tiden..snart vil de ikke vedkjennes dere 🤪🤪

Haha! 19- tiden du. Mere 21.30-22 på 9-åringen. Vi har knapt egentid i løpet av dagen.. 

• Liker 5
Skrevet

Haha! 19- tiden du. Mere 21.30-22 på 9-åringen. Vi har knapt egentid i løpet av dagen.. 

Hvorfor lar dere 9-åringen være oppe så lenge? Maks 21.00 i ukedagene (siden det er ferie) og 22.00 i helgene..så har dere noen timer alene.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Hvorfor lar dere 9-åringen være oppe så lenge? Maks 21.00 i ukedagene (siden det er ferie) og 22.00 i helgene..så har dere noen timer alene.

Alle andre kompiser får det, og vi har jo ferie. Er vel litt tidlig med 21 da tenker jeg.. også har det vel sklidd litt ut

• Liker 5
Skrevet

Alle andre kompiser får det, og vi har jo ferie. Er vel litt tidlig med 21 da tenker jeg.. også har det vel sklidd litt ut

Min 10-åring (snart 11-åring) må legge seg senest 21.30-22.00 i ukedagene nå i ferien (om han/vi ikke er ute på noe). 
Hva andre kompiser får lov til spiller liten rolle i deres hus. 

Ellers - om de sover litt lenge på morgenen, kan det faktisk være verdt å ha på vekkerklokken 1 time før de står opp..ingenting slår 1 time helt alene om morgenen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi hatt besøk av svigerforeldre i en uke, og jeg nyter hvert sekund 😅 Selvfølgelig fordi det er hyggelig med besøk men også fordi de står (frivillig!!) opp med ungene hver morgen så vi ikke trenger å opp kl syv 🤩 I tillegg er svigermor en sånn dame som er husmor med stor H, og det lukter hjemmelaget mat og grønnsåpe i hele huset😂 Jeg sier hele tiden at hun ikke trenger det og at hun ikke må slite seg ut men da får jeg nesten kjeft fordi hun liker å holde på med sånt! I går foreksempel hadde svigerfar med seg ungene (3 og 6 år) på lekeplassen mens svigermor skiftet på sengene og la på ny-strøkne sengeklær 😍 Så sålangt har det ferien gått veldig knirkefritt 😂 

De reiser i morgen, og så skal vi videre på Danmarks-tur. Jeg  kunne egentlig bare vært hjemme i ferien, men godt for ungene med litt forandring 🙂

Anonymkode: 4e409...257

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her har vi hatt besøk av svigerforeldre i en uke, og jeg nyter hvert sekund 😅 Selvfølgelig fordi det er hyggelig med besøk men også fordi de står (frivillig!!) opp med ungene hver morgen så vi ikke trenger å opp kl syv 🤩 I tillegg er svigermor en sånn dame som er husmor med stor H, og det lukter hjemmelaget mat og grønnsåpe i hele huset😂 Jeg sier hele tiden at hun ikke trenger det og at hun ikke må slite seg ut men da får jeg nesten kjeft fordi hun liker å holde på med sånt! I går foreksempel hadde svigerfar med seg ungene (3 og 6 år) på lekeplassen mens svigermor skiftet på sengene og la på ny-strøkne sengeklær 😍 Så sålangt har det ferien gått veldig knirkefritt 😂 

De reiser i morgen, og så skal vi videre på Danmarks-tur. Jeg  kunne egentlig bare vært hjemme i ferien, men godt for ungene med litt forandring 🙂

Det høres magisk ut! Forstår ikke alle som vil at svigermor ikke skal styre/rydde/vaske. Som du sier: det er jo helt magisk!

Anonymkode: 0a911...f8f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er alene på hytta med to små barn (2 og 4 år). Går helt greit, men kjedelig med så dårlig vær. Men tror ikke ungene bryr seg så mye om regnet. Akkurat nå sitter ungene i sandkassa og jeg prøver å lese litt. 

Anonymkode: d5836...30b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye krangling her også, fem og åtte år.. bedre når de har unger på egen alder å leke med.. blir smågal 😅 elsker jo ekstra tid med dem, men med så høyt lydnivå og krangling blir dagene lange.

Anonymkode: aede3...ede

AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (1 time siden):

Min 10-åring (snart 11-åring) må legge seg senest 21.30-22.00 i ukedagene nå i ferien (om han/vi ikke er ute på noe). 
Hva andre kompiser får lov til spiller liten rolle i deres hus. 

Ellers - om de sover litt lenge på morgenen, kan det faktisk være verdt å ha på vekkerklokken 1 time før de står opp..ingenting slår 1 time helt alene om morgenen. 

Ja. Han pleier å måtte være i seng 21.30, men det er jo ikke forskjell på helg og ukedag når han har ferie 😅 men ser helt klart fordelen med å ha yngre barn, man får kvelden selv ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Skikkelig sjalu på de svigerforeldrene 🥰 Svigermora mi nektet å hjelpe oss i dåpen fordi jeg skulle lage muffins til barna. Det var så under hennes standard at da gikk hun heller og satte seg i sofaen og forsynte sofaen av vin uten å spørre. Så luftet hun hundene i truse og hvit singlet, uten bh, og møtte opp i dåpen i cowboy-støvler og jeans. Apropos standard 😄

Angående sommerferien så går det vel helt ok, intet mer intet mindre. Vi får aldri aktivisert 4-åringen nok virker det som, men hun har heldigvis noen  barn å leke med i gata og da kan hun være ute ganske lenge. Men ja, veldig avhengig av andre barn. Lillesøster er baby og storebror er tenåring så jeg kan ikke si de har så mye glede av hverandre enda 🤪

Nå skal vi på hytta en uke. Det er meldt 13 grader og regn.

Vi gleder oss til barnehagen åpner 🤪 (noe hun håpefullt spør etter hver kveld)

Anonymkode: 0d095...3fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...