Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at denne saken ikke er ny, men DNB gikk ut i 2021 og ville kjøpe opp sin sterkeste konkurrent, S-banken.

Konkurranse tilsynet sa nei, de vet veldig gått at det er mer krevende å bytte bank en mobil telefon

https://konkurransetilsynet.no/dnb-far-ikke-kjope-sbanken/

Konkurransetilsynsnemda har likevel gitt DNB grønt lys til oppkjøpet i år. De sier DNB har konkurrenter, men de glemmer hvor knotete en del synes det er å bytte bank. Det er ikke som å bytte telefon abonnement, eller si opp en avis. DNB har i mange år kjøpt opp konkurrenter.

I dag leser jeg at DNB vil stenge muligheten for å betale med ApplePay.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

DNB går med enorme overskudd, som blir enda større etter at de fikk lov til å kjøpe opp en brysom konkurrent 

• Liker 3
Skrevet

Staten er største eier.

• Liker 1
Skrevet

Du mener fikk kjøpe. De overtok S-banken for 2 måndeder siden.

Det var en dårlig avgjørelse av konkurransetilsynet. DnB var for store allerede før de fikk kjøpe S-banken. Vi før se om S-banken klarer å unngå å ende opp som en *****bank, etter det jeg har hørt skal de beholde konseptet sitt.

• Liker 3
Skrevet
Gunni2 skrev (5 minutter siden):

Du mener fikk kjøpe. De overtok S-banken for 2 måndeder siden.

Det var en dårlig avgjørelse av konkurransetilsynet. DnB var for store allerede før de fikk kjøpe S-banken. Vi før se om S-banken klarer å unngå å ende opp som en *****bank, etter det jeg har hørt skal de beholde konseptet sitt.

SBanken- et konsept fra DNB står det i logoen nå. Så det er nok ikke lenge før SBanken er historie.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har vært kunde i S-banken siden oppstarten. Har byttet bank nå  . .

Jeg gremmes over lønninger og bonuser i DnB. Sjefsdama, hun som besøker Klaus Schwab i WEF og sier at nordmenn må lære seg å lide, gjør nærmere 20 mill. i året. Jeg vil ikke være med på å sponse sånt.

• Liker 5
Gjest StinkySocks
Skrevet
senior skrev (På 16.7.2023 den 18.37):

Jeg har vært kunde i S-banken siden oppstarten. Har byttet bank nå  . .

Jeg gremmes over lønninger og bonuser i DnB. Sjefsdama, hun som besøker Klaus Schwab i WEF og sier at nordmenn må lære seg å lide, gjør nærmere 20 mill. i året. Jeg vil ikke være med på å sponse sånt.

Gjelder ikke dette for samtlige med topp-jobber innenfor bankene da? 

Hva slags bank er du i så fall medlem av , som ikke kjører lignende leder-lønninger for de som sitter på toppen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...