kat-e Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Jeg vet at denne saken ikke er ny, men DNB gikk ut i 2021 og ville kjøpe opp sin sterkeste konkurrent, S-banken. Konkurranse tilsynet sa nei, de vet veldig gått at det er mer krevende å bytte bank en mobil telefon : https://konkurransetilsynet.no/dnb-far-ikke-kjope-sbanken/ Konkurransetilsynsnemda har likevel gitt DNB grønt lys til oppkjøpet i år. De sier DNB har konkurrenter, men de glemmer hvor knotete en del synes det er å bytte bank. Det er ikke som å bytte telefon abonnement, eller si opp en avis. DNB har i mange år kjøpt opp konkurrenter. I dag leser jeg at DNB vil stenge muligheten for å betale med ApplePay. 1
CAPS LOCK Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 DNB går med enorme overskudd, som blir enda større etter at de fikk lov til å kjøpe opp en brysom konkurrent 3
Gunni2 Skrevet 16. juli 2023 #4 Skrevet 16. juli 2023 Du mener fikk kjøpe. De overtok S-banken for 2 måndeder siden. Det var en dårlig avgjørelse av konkurransetilsynet. DnB var for store allerede før de fikk kjøpe S-banken. Vi før se om S-banken klarer å unngå å ende opp som en *****bank, etter det jeg har hørt skal de beholde konseptet sitt. 3
kvinneguide Skrevet 16. juli 2023 #5 Skrevet 16. juli 2023 Gunni2 skrev (5 minutter siden): Du mener fikk kjøpe. De overtok S-banken for 2 måndeder siden. Det var en dårlig avgjørelse av konkurransetilsynet. DnB var for store allerede før de fikk kjøpe S-banken. Vi før se om S-banken klarer å unngå å ende opp som en *****bank, etter det jeg har hørt skal de beholde konseptet sitt. SBanken- et konsept fra DNB står det i logoen nå. Så det er nok ikke lenge før SBanken er historie. 1 1
senior Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 Jeg har vært kunde i S-banken siden oppstarten. Har byttet bank nå . . Jeg gremmes over lønninger og bonuser i DnB. Sjefsdama, hun som besøker Klaus Schwab i WEF og sier at nordmenn må lære seg å lide, gjør nærmere 20 mill. i året. Jeg vil ikke være med på å sponse sånt. 5
Gjest StinkySocks Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 senior skrev (På 16.7.2023 den 18.37): Jeg har vært kunde i S-banken siden oppstarten. Har byttet bank nå . . Jeg gremmes over lønninger og bonuser i DnB. Sjefsdama, hun som besøker Klaus Schwab i WEF og sier at nordmenn må lære seg å lide, gjør nærmere 20 mill. i året. Jeg vil ikke være med på å sponse sånt. Gjelder ikke dette for samtlige med topp-jobber innenfor bankene da? Hva slags bank er du i så fall medlem av , som ikke kjører lignende leder-lønninger for de som sitter på toppen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå