Gå til innhold

Single folk, deltar dere på sosiale ting selv om dere egentlig har mest lyst å bli hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Singel og i starten av trettiårene her. Jeg er egentlig ganske rolig og hjemmekjær. Kan ofte synes fester som drar ut i nattetimene er ganske kjedelig. Men siden jeg er singel føler jeg ofte at jeg må gå, i tilfelle jeg møter noen. «Det kommer ikke noen å banker på døren vetdu, må gå ut og smile til verden.» Gjelder ikke bare fester altså, gjelder også roligere sosiale aktiviteter. 

Jeg hadde egentlig vært fornøyd med å kun henge med mine barndomsvenninner, men de har barn og er gift slik at jeg treffer ingen gjennom dem.  

Anonymkode: 8c873...605

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har jeg lyst til å bli hjemme så er jeg hjemme. Gjør et unntak for jobbtilstelninger. Det har vi så sjelden at jeg gir meg selv et spark bak og kommer meg ut døra. Da går jeg riktignok bare for det sosiale og ikke for å "finne noen". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: bd89a...c9c

AnonymBruker
Skrevet

Det hender at jeg går på sosiale tilstelninger alene, men jeg føler meg mer alene det enn hjemme.
Det jeg går på er mer utstillinger, konserter, filmer, og den type ting jeg kan gjøre med en venn(inne) eller alene, uten å føle meg helt forkommen.
Jeg gjør ikke noe for "å møte noen", det er heller noe jeg unngår.

Anonymkode: 49ac5...2df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke på ting jeg ikke vil, bortsett fra begravelser og jobbrelatert som er obligatorisk.

Forskjellen er at jeg ønsker å være singel.

Hadde jeg ønsket å møte noen, så hadde det kanskje vært annerledes.

Anonymkode: 6c036...488

AnonymBruker
Skrevet

Nei, blir heller hjemme. Om jeg først deltar på noe så er det fordi jeg reellt har lyst.

Anonymkode: 33c48...38b

AnonymBruker
Skrevet

Både og. Det er jo behagelig å ta livet med ro hjemme, men trenger også litt sosiale impulser innimellom. Og noen ganger drar jeg på ting jeg egentlig ikke orker, men som blir bra likevel. Ellers drar jeg og drar tidlig hjem om jeg ikke føler meg helt i modus. 

Anonymkode: a41be...cf6

AnonymBruker
Skrevet

Som regel, ja. Angrer aldri etterpå, og har jo alltid valget om å dra etter noen timer når jeg er der. Folk vil etter hvert slutte å invitere dersom vi aldri stiller opp. 

Anonymkode: b3807...1c8

AnonymBruker
Skrevet

Nei, unngår sånne ting så godt jeg kan. Men hvorfor er spørsmålet stilt til bare single? Tenker man det er mer "innafor" for par å bli hjemme, mens enslige automatisk sitter inne og kjeder seg og derfor må delta på alt?

Anonymkode: b9cd7...470

• Liker 1
Skrevet

Holder meg for meg sjøl 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar alltid ut når anledningen byr seg, selv alene. Har reist verden rundt alene, drar ut på bar alene, ut for å danse alene, og på fester kommer jeg ofte alene. Det er de gangene jeg også et mest sosial, for når man går alene, så blir man "tvunget" til å prate med folk, bli kjent med nye, snakke med noen man aldri ellers ville tatt kontakt med. Slik har jeg møtt utrolig mange spennende mennesker, fått utvidet nettverket, funnet aktiviteter gjennom andre som jeg aldri ville ha kommet på å prøve ut selv. 

De beste og kjekkeste kveldene jeg har hatt, har vært når jeg går ut alene. Og jeg er hjemmekjær og introvert som får/gjenvinner energien min alene. Men liker godt å være sosial og er utadvendt, selv om jeg blir veldig mentalt sliten etterpå. Da tar jeg bare en slakkissøndag på sofaen som kompensasjon. 

Anonymkode: d743c...91b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis jeg har mest lyst til å være hjemme, så blir jeg hjemme. Mindre mindre det er snakk om selskap o.l.. Men da blir jeg til jeg "får nok", og drar hjem da. Blir ikke sittende uti nattetimene fordi andre gjør det. Sånn sett driter jeg litt i hva andre tenker om akkurat meg/det. 

For øvrig går det jo fint an at du møter opp på fest, og drar hjem tidlig om ikke forholdene tilsier at du har veldig lyst til å være der. For du har rett, skal du finne noen så må du gjerne opp og ut, for ingen kommer til deg og banker på døren din. Men det innebærer ikke at du skal være med i enhver "ryddekomitè" (altså drar sist hjem) når du først drar ut.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, unngår sånne ting så godt jeg kan. Men hvorfor er spørsmålet stilt til bare single? Tenker man det er mer "innafor" for par å bli hjemme, mens enslige automatisk sitter inne og kjeder seg og derfor må delta på alt?

Anonymkode: b9cd7...470

Fordi man som singel er nødt å dra ut for å treffe folk og kanskje også treffe noen man kan date. Jeg kunne egentlig overlevd ganske lenge med å kun drikke kaffe med mine etablerte venninner, men da treffer jeg jo ikke noen. Føler derfor at jeg burde delta på quiz, konsert og fester med folk i samme situasjon selv om det ikke frister noe særlig.

Skrevet

Da jeg ar singel presset jeg meg litt til å være sosial. Det ble somoftest hyggelig, og angret aldri på det.

Jeg er ganske sosial av meg. Er med på mange ting, men går hjem eller avslutter ganske tidlig.

Skrevet

Utenom jobb, spille fotball med venner eller besøke foreldrene mine er jeg alltid hjemme til en hver tid. 

Skrevet

Klarer ikke pga angst. Har vel innsett at det blir et ensomt liv resten av livet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Fordi man som singel er nødt å dra ut for å treffe folk og kanskje også treffe noen man kan date. Jeg kunne egentlig overlevd ganske lenge med å kun drikke kaffe med mine etablerte venninner, men da treffer jeg jo ikke noen. Føler derfor at jeg burde delta på quiz, konsert og fester med folk i samme situasjon selv om det ikke frister noe særlig.

Men MÅ man treffe noen da? 

Anonymkode: bd89a...c9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2023 den 21.37):

Som regel, ja. Angrer aldri etterpå, og har jo alltid valget om å dra etter noen timer når jeg er der. Folk vil etter hvert slutte å invitere dersom vi aldri stiller opp. 

Anonymkode: b3807...1c8

Jeg og. Gjør det også når jeg er i forhold, pga det jeg har uthevet. Prioriterer man ikke venner mens man er ung, så har man ingen der når man er gammel. Vennene mine er veldig viktige for meg.

Anonymkode: e1d06...879

Skrevet

Jeg tvinger meg selv litt ut i sosiale settinger ja, ikke alltid, men stort sett. Jeg er veldig hjemmekjær og har minimalt med nettverk. 

:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar hvis jeg har lyst. Ikke i frykt for å gå glipp av drømmemannen. 

Anonymkode: 924e7...4d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...