Gå til innhold

Hvor stor prosent av menn er kun ute etter sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn helt egentlig, hvor stor prosent av menn er kun ute etter sex fra ei dame? 

Om man tar bort sex, hva er det ingen, som menn vil ha fra ei dame? 

Altså hvor mye av det andre rundt er fake bare for å få sex/ fast sex? 

Er de ekte mennene de som ikke lyver om dette?

Bare lurer...

Anonymkode: d2a16...8d6

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare lurer...

Merkelig spørsmål.

Jeg er i forholdet med «dama mi» uavhengig av sex. Vi har hatt sex daglig. Men vi har også gått over 1 år uten å ha sex.

Sex er ikke en del av ligningen. Jeg er ikke sammen med henne pga sex. 

Anonymkode: dc7b0...bbe

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Merkelig spørsmål.

Jeg er i forholdet med «dama mi» uavhengig av sex. Vi har hatt sex daglig. Men vi har også gått over 1 år uten å ha sex.

Sex er ikke en del av ligningen. Jeg er ikke sammen med henne pga sex. 

Hva er du med henne for da, vil forstå er det vennskap? Hadde du ikke behov for sex eller lignende hele året dere ikke hadde sex? 

• Liker 3
Skrevet

Kan vel bare snakke for egen del. Men ville ikkje faket mye for å få sex, da ville eg heller fortalt at det var bare det eg ville. Og det funker det. Mange jenter savner også sex uten å måtte ha et forhold. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs på mannen. En attraktiv mann som lettere får sex vil være mindre interessert i forhold.

Anonymkode: 8d2c6...13d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det spørs på mannen. En attraktiv mann som lettere får sex vil være mindre interessert i forhold.

Generelt: Joda, stemmer nok.

Men ikke nødvendigvis. Det kan absolutt gå inflasjon i "billig interesse" også for en mann, på samme måte som mange kvinner opplever.

• Liker 3
Skrevet

Spørsmålet bør formuleres annerledes, og stilles til både menn og kvinner. 

Dersom du ser helt bort fra sex og annen intimitet i tillegg til reproduksjon, og det var slik at du skulle ha en partner du levde i et platonisk forhold med . Ville du da helst delt livet med en av samme eller motsatt kjønn?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tipper at 90-95% av menn vil si ja til sex på en date. Noen av de er likevel interessert i å møtes igjen og etterhvert potensielt bygge noe seriøst. Men få ville sagt nei til å ligge.

Anonymkode: 88799...de0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ingen statistikk på dette.

Anonymkode: 11da1...342

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke vært i forhold bare for å få sex. Blir ikke nødvendigvis mindre sex som singel. Men ville heller ikke vært i forhold uten sex. 

Anonymkode: 2638c...016

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tipper at 90-95% av menn vil si ja til sex på en date. Noen av de er likevel interessert i å møtes igjen og etterhvert potensielt bygge noe seriøst. Men få ville sagt nei til å ligge.

Har stort sett hatt sex på de fleste av mine dater, så da blir vel prosenten relativ lik for kvinner 😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålene dine for å være ærlig, men svarer likevel.

Bare lurer...

Kun ute etter sex: I dating? 10-20%? Resten vil jeg si ønsker en fast partner, i hvertfall etter å ha vært singel en stund.

En partner må passe inn i mitt liv, vi må ha like verdier og noen felles interesser. Personlig mener jeg at sex er det som er forskjellen mellom en god venn og en partner. Tar du bort sexen så bor du i all praktisk betydning med en venn.

Anonymkode: d5f56...9b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har stort sett hatt sex på de fleste av mine dater, så da blir vel prosenten relativ lik for kvinner 😉

For deg, ikke for kvinner generelt  :) Langt flere kvinner enn menn er forsiktige med hvem og hvor mange de ligger med.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen synes sex er viktig i et forhold. Da er det greit å finne ut om det er kjemi i sengen før en bygger videre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Brunello said:

Dersom du ser helt bort fra sex og annen intimitet i tillegg til reproduksjon, og det var slik at du skulle ha en partner du levde i et platonisk forhold med . Ville du da helst delt livet med en av samme eller motsatt kjønn?

Forsåvidt enig, var kanskje ikke best formulert. Men litt ute etter dette. Kanskje fordi jeg gar fått hjertet mitt knust på ulike måter for mange ganger av menn som flørter uten grunn og kun er ute etter sex og et par ganger av menn som sa de elsket meg men tok meg for gitt, brukte meg etc. 

Har konkludert med det til slutt at alt handler om sex og hva den andre kan gi slik at du får et bedre liv... og de som er åpne om det er bare ærlige. Kjærlighet er lagt død og begravet hos meg. 

Kjip konklusjon, men vi blir født alene og dør alene, sånn er det. 

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (16 minutter siden):

Ja, eller… «Hvis du mistet evnen til å ha sex, og altså måtte finne en aseksuell kjæreste, hvilke egenskaper ville du da se etter?»

Og ikke minst, hvilke egenskaper tror du en potensiell kjæreste ville se etter i deg?

Det drysser mye selvinnsikt ut av å besvare disse spørsmålene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, ClausSaus said:

Ja, eller… «Hvis du mistet evnen til å ha sex, og altså måtte finne en aseksuell kjæreste, hvilke egenskaper ville du da se etter?»

Og ikke minst, hvilke egenskaper tror du en potensiell kjæreste ville se etter i deg?

Det drysser mye selvinnsikt ut av å besvare disse spørsmålene.

Akkurat dette 😻 skrell av seksualitet, seksuell kjemi og lidenskap fra forholdet. Hva er årsaken til at én velger å bli være i forholdet? Er det trygghet og støtte? Er det penger og livsstil? Er det dårlig selvtillitt, samvittighet og ønske om å ikke såre, det at man tror man ikke vil finne en annen og ikke ønsker eller er redd for å bli alene resten av livet? Er det at de kjenner en bedre enn noen, på godt og vondt. Er det barna og familien?  Jeg tror nok at vennskap, mye tilgivelse, tålmodighet og at man fungerer godt sammen kan redde til og med et sexløst/ulidenskapelig forhold, men da er forholdet et vennskap, og blir dette ødelagt er det dessverre ingenting igjen. 

Ville mange kunne vært i forhold med aseksuell kjæreste? Hvaslags forhold er det? 

• Liker 2
Skrevet

Mindre attraktive menn kan også være slik, først og fremst interessert i sex.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er du med henne for da, vil forstå er det vennskap? Hadde du ikke behov for sex eller lignende hele året dere ikke hadde sex? 

Poenget er at jeg går ikke inn i et fast forhold og samboerskap, hvor årsaken er at jeg vil ha sex. Da hadde jeg forblitt singel og hatt sex når jeg ville ha sex.

Å gå inn i et forhold og bli i det forholdet i nesten 20 år, om motivasjonen er «sex», så hadde det vært absurd. 
Et forhold igjennom 20 år er veldig mye mer en sex.

Behov for sex igjennom året? Jeg har behov for mat, drikke og søvn. Ingen tar skade av et år eller to uten å ha sex. 
Å tilpasse seg seksuelt i perioder igjennom et langt liv er uproblematisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du stiller feil spørsmål.

Spørsmålet burde være hvor mange menn som kun er ute etter forhold. 

Resten er da ute etter sex,

Anonymkode: e2039...015

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...