AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Vi bor i en liten leilighet og lurer på om det er «innafor» å flytte lillebror inn på rommet om storebror? Vi har ikke flere rom så alternativt må lillebror ligge «på gangen». Dette er midlertidig da vi skal flytte om et par år. Storebror sover natten igjennom, er ingen problem å legge, ligger i sengen med noen leker og sovner fredelig. Lillebror ammes 1-2 ganger om natten. Begge ligger i sprinkelseng så storebror kan ikke klatre over, den er for høy. Han sover igjennom alle lyder. Ønsker å flytte lillebror fordi jeg sliter med å sove når han beveger seg og kaver om natten. Storebror hadde samme greie og flyttet på egen soverom når han var 2 mnd. Det fungerte utmerket. Ønsker ingen kommentarer om fare for krybbedød eller at alle barn burde sove hos foreldrene til 1 år. Anonymkode: 994f3...877
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 Ja kjør på, er vel ingen grunn til at de ikke skal dele rom? De får trygghet i hverandre og du får forhåpentligvis litt bedre søvn, altså en vinn-vinn situasjon. Anonymkode: ee153...898 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja kjør på, er vel ingen grunn til at de ikke skal dele rom? De får trygghet i hverandre og du får forhåpentligvis litt bedre søvn, altså en vinn-vinn situasjon. Anonymkode: ee153...898 Hun får jo garantert ikke bedre søvn hvis lillebror skal vekke storebror flere ganger i løpet av natten og kanskje han ikke får sove igjen også. Jeg hadde aldri valgt å ha to så små på samme rom, da hadde jeg heller hatt den minste i stua eller gangen. Anonymkode: bc31a...fb1 3
Tvist Skrevet 16. juli 2023 #4 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hun får jo garantert ikke bedre søvn hvis lillebror skal vekke storebror flere ganger i løpet av natten og kanskje han ikke får sove igjen også. Jeg hadde aldri valgt å ha to så små på samme rom, da hadde jeg heller hatt den minste i stua eller gangen. Anonymkode: bc31a...fb1 Det går jo an å teste det ut, se om det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #5 Skrevet 16. juli 2023 Tvist skrev (6 minutter siden): Det går jo an å teste det ut, se om det hjelper. Ja det gjør det jo. Anonymkode: bc31a...fb1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 Jeg ventet til minste var 2 år. Frem til da hadde de hvert sitt rom. De har hatt stor glede av å dele rom. 2 år mellom de Anonymkode: dc653...8fa
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #7 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ventet til minste var 2 år. Frem til da hadde de hvert sitt rom. De har hatt stor glede av å dele rom. 2 år mellom de Anonymkode: dc653...8fa Med all respekt så ser jeg ikke helt hvordan denne kommentaren er relevant da vi ikke har et ekstra rom i motsetning til dere. Mine er nødt til å dele rom, spørsmålet er bare hvor lenge vi skal vente og det skal gå på bekostning av min søvn. Anonymkode: 994f3...877 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #8 Skrevet 16. juli 2023 Vi flyttet lillesøster inn til storesøster når lillesøster var 10 mnd og storesøster 3 år. Storesøster sov alltid godt og lot seg ikke plage av lillesøster. Lillesøster derimot sov dårlig på rom med oss voksne. Gikk strålende. Nå er de 7 og 10 og har akkurat fått hvert sitt rom, ville ikke bytte før det Anonymkode: 944a6...704
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #9 Skrevet 16. juli 2023 Du kan prøve ts. Det skader jo ikke 🙂 Anonymkode: b567e...744
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #10 Skrevet 16. juli 2023 Nei det ville jeg ikke gjort Anonymkode: 20cf8...a66
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #11 Skrevet 16. juli 2023 Det er ikke trygt. Ulykker kan skje pga nysgjerrighet fra eldste mann. Man burde vær forsiktig man tar jo altså en risiko ved å la to så små barn et hjelpeløst og en nysjerrig være på et rom alene. Anonymkode: 8c956...a4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå