Gå til innhold

Hvorfor er så mange flyselskaper så slappe med håndbagasje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyr ikke lavprisselskaper, men har hørt de er strenge på størrelsen på håndbagasjen.

Mange flyselskaper kan lære av dette. Ingenting er mer irriterende enn å måtte sjekke inn håndbagasjen bare fordi han foran deg skal ha med et helt flyttelass som håndbagasje uten å bli stoppet. 

Anonymkode: dac26...877

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de ikke blitt mye strengere? Jeg har inntrykk av at det var som du sier tidligere, men at de fleste er mer restriktive på hva folk tar med seg inn på flyet nå.

AnonymBruker
Skrevet

Den er jeg faktisk veldig enig i. Jeg har ikke hatt problemer med å få med inn min kabinkoffert, men jeg ser ofte folk med dobbelt så stor (i volum) håndbagasje som det jeg har som uten problemer får den med inn i flyet. Problemene kommer når den skal inn i bagasjehylla...

Siden jeg vet min egen koffert holder målene ganske så akkurat (jeg sjekket før jeg kjøpte den) så lurer jeg på hvorfor de i det hele tatt slipper gjennom med så store "lass". 

Anonymkode: 0ed72...e1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har blitt strengere, faktisk. 

Både Norwegian og SAS har begynt å presisere mer at EN håndbagasje er EN håndbagasje, og en liten veske = en liten veske som skal under setet osv., både når man bestiller og jeg har sett det på skjermene på flyplassen også. 

Og jeg har nå vært med en gang på at de på SAS sjekket håndbagasjene til folk ved ombordstigning. Det er vel litt en gradvis opplæring kan jeg tenke meg. Tviler på de blir helt Ryanair og står og veier og måler alt til alle, men de må nok gå litt hardt ut om de skal ha slutt på de som pakker et lass med håndbagasje som er langt over grensene for hva billetten deres tillater. Den typen folk kommer til å fortsette å gjøre det til de blir stoppet og tatt, og sikkert etter det også..

Anonymkode: 486a8...c84

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (32 minutter siden):

Har de ikke blitt mye strengere? Jeg har inntrykk av at det var som du sier tidligere, men at de fleste er mer restriktive på hva folk tar med seg inn på flyet nå.

Nei 😂 kan bekrefte at de IKKE har blitt strengere 😁

Anonymkode: 72dd8...3f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De har blitt strengere, faktisk. 

Både Norwegian og SAS har begynt å presisere mer at EN håndbagasje er EN håndbagasje, og en liten veske = en liten veske som skal under setet osv., både når man bestiller og jeg har sett det på skjermene på flyplassen også. 

Og jeg har nå vært med en gang på at de på SAS sjekket håndbagasjene til folk ved ombordstigning. Det er vel litt en gradvis opplæring kan jeg tenke meg. Tviler på de blir helt Ryanair og står og veier og måler alt til alle, men de må nok gå litt hardt ut om de skal ha slutt på de som pakker et lass med håndbagasje som er langt over grensene for hva billetten deres tillater. Den typen folk kommer til å fortsette å gjøre det til de blir stoppet og tatt, og sikkert etter det også..

Anonymkode: 486a8...c84

De presiserer, men sjekker ikke 

Gjest Albbas
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jo, har opplevd mange ganger med begge selskaper at folk som har bestilt "feil" håndbagasje må betale før ombordstigning. 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Norwegian sjekker ofte har jeg sett

Anonymkode: c115e...375

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...