AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Del Skrevet 16. juli 2023 Jeg bruker retinol om natten og c vitamin serum dagtid, begynte ca 3 mnd siden, og opplevde i dag brennende hud og røde flekker sekunder etter påføring av c vitamin serum. Bør jeg da stoppe helt med c vitamin serum, ikke bare ta en pause, men at dette betyr at jeg tåler det ikke? Bør jeg ta pause fra retinol også eller? Bruker Elizabeth Arden Retinol Ceramide Capsules Line Erasing Night Serum og SkinCeuticals CE Ferulic 30 ml og ellers fuktighetskremen min er La-Roche-Posay toleraine sensitive crème Noen som kan dette med hudpleie å kan svare Anonymkode: c600b...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. juli 2023 #2 Del Skrevet 16. juli 2023 Det kan faktisk være greit å ta en pause eller i alle fall trappe ned bruken av retinol nå om sommeren, spesielt dersom du er mye ute i solen. Det c-vitaminserumet du bruker har ganske høy konsentrasjon, og man kan av og til få reaksjoner på produkter man har brukt en stund. Ta noen dagers pause fra c-vitaminserumet, og så kan du prøve å påføre det en morgen der du ikke har brukt retinol om natten. Pass også på å bruke solbeskyttelse med høy solfaktor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Del Skrevet 21. juli 2023 Takk for tips Roci Etter en pause på 3 dager, prøvde jeg meg på c-vitamin serumet igjen, og brukt på dagtid 2 dager nå, og det har gått helt fint. Trodde ikke den jeg bruker hadde høy konsentrasjon, da i beskrivelsen sier 10% og anbefales bl.annet til de som bruker c-vitamin serum for første gang. https://www.skincity.com/no/skinceuticals/hudpleie/ansikt/serum/serum-10-30-ml?gclid=Cj0KCQjwqs6lBhCxARIsAG8YcDh89JlpCyp6U09GfAZCPP3LmVuly4qvE0Kxxjr4hnMhYgu2q_MsdCMaAlKHEALw_wcB Er litt usikker hvordan innføre retinol igjen hvis det for meg var uheldig med c-vitamin serum morgen der jeg hadde brukt retinol om natten. Tenker jeg kan bruke retinol 2-3 ganger i uka og ikke bruke c-vitamin serum påfølgende dag da. Er det slik å forstå om en ikke tåler begge, så er det retinol man prioriterer og fortsetter med? Det er den som er det største vidundermiddelet av de to forstod jeg det som. TS Anonymkode: c600b...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #4 Del Skrevet 22. juli 2023 Jeg bruker også c vitamin og retinol. Retinol har jeg på resept (pga akne). Den skal egentlig brukes hver kveld, men jeg bruker den kun 1-2 ganger i uken. Blir veldig sår i huden dersom jeg bruker den oftere. Har også c vitamin fra skinceuticals (silymarin). Den bruker jeg 2-3 ganger i uken. Om du har veldig sår hud kan det være greit med en pause, start heller litt sjeldnere og trapp eventuelt gradvis opp. Anonymkode: 60d21...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå