AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Jeg kjøpte for noen uker siden en hund gjennom privat omplassering. Hunden er fin og det går veldig bra. Problemet mitt er at etter at vi hadde lagd avtale om kjøp, godkjent kontrakt og avtalt å treffes igjen for at jeg skulle få helseboka og en del info (når hunden er født bl.a og endre eier i registere), har tidligere eier/selger sluttet å svare meg. Greia er at jeg gjerne vil ha forsikringen i orden så fort som mulig. Jeg kan sikkert finne på en fødselsdato til den, iom at jeg vet hvor mange år den er osv. Men det føles jo litt rart å gjøre det. Samtidig vil jeg gjerna ha chippen dens registrert på meg, og det må tidligere eier registrere. Det er over to uker siden hun sluttet å svare meg, og jeg har sendt henne jevnlige sms og forsøkt å ringe henne et par ganger. Så hva gjør jeg nå? Anonymkode: 643c4...349
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 Send sms hvor du skriver "Hei! Siden du fortsatt står som eier på chip'en, vil du bli ansvarlig for alle veterinærutgifter frem til dette er endret. Ta kontakt med meg så fort du har tid så vi kan overføre eierskapet og jeg kan få helseboka, attest etc". Kanskje det vil skremme henne til å endelig svare. Anonymkode: c6a7a...5a8 5 1 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #3 Skrevet 17. juli 2023 Det kan faktisk være at mattilsynet kan hjelpe. Forsøk å snakk med de. Anonymkode: f936e...368
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #4 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kan faktisk være at mattilsynet kan hjelpe. Forsøk å snakk med de. Anonymkode: f936e...368 Mattilsynet blander seg ikke inn i private tvister. Prøv forbrukerombudet eller konfliktrådet. Anonymkode: 56b3d...e64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå