Gå til innhold

Hvor mange ganger må man vise boarding-kortet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange ganger må man vise frem boarding-kortet?

Når er det trygt å kaste boardingkortet?

Anonymkode: 5086b...75e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du er ute av flyplassen. Toll kan be om å få se den.

Anonymkode: 5533f...928

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

2-3 ganger på englandstur.. Lønner seg å ha den til man går ut fra flyplassen.

Anonymkode: 81722...9fa

AnonymBruker
Skrevet

Du beholder det til du har fått bagasjen din. 

Anonymkode: 35ef9...42f

Skrevet

Avhenger av turen. Dro nettopp til Rio: 

1: Security, Gardermoen; 2: Boarding, Gardermoen; 3: Schengen passering, Amsterdam; 4: Boarding, Amsterdam; 5: inn på flyet, Amsterdam (vise plass); 6: Immigrasjon, Brasil. 

Ha det helt til du kommer til destinasjonen / hjem. 

AnonymBruker
Skrevet
Agaton skrev (7 minutter siden):

Avhenger av turen. Dro nettopp til Rio: 

1: Security, Gardermoen; 2: Boarding, Gardermoen; 3: Schengen passering, Amsterdam; 4: Boarding, Amsterdam; 5: inn på flyet, Amsterdam (vise plass); 6: Immigrasjon, Brasil. 

Ha det helt til du kommer til destinasjonen / hjem. 

Og en siste gang om man vil hente ut taxfree varer. Eller blir stoppet i tollen.

Men kaste? Hender jo fortsatt jeg får en print i skranken. Men jeg har det jo uansett digitalt, så i wallet på telefonen ligger det nok boardingkort fra mange år tilbake i tid. 

Anonymkode: 54adf...344

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Og en siste gang om man vil hente ut taxfree varer. Eller blir stoppet i tollen.

Men kaste? Hender jo fortsatt jeg får en print i skranken. Men jeg har det jo uansett digitalt, så i wallet på telefonen ligger det nok boardingkort fra mange år tilbake i tid. 

Anonymkode: 54adf...344

yes. du har rett! jeg reiser mye, og liker faktisk å ha det i papir. men det ligger jo digitalt også. 

og om man må etterregistrere reisen (for bonuspoeng), trengs billettnummer, flightnummer osv. Dette er på boardingkort, og på noen bookinger/reiseruter (men ikke alle). 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker det som regel bare to ganger, når jeg skal gjennom til sikkerhetskontrollen og når jeg skal på flyet. Men hvis man handler i taxfree må det vel frem igjen. 

Anonymkode: 4e843...f8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du beholder det til du har fått bagasjen din. 

Anonymkode: 35ef9...42f

Feil. Da kan du gå på en skikkelig blemme. Man bør beholde boardingkortet til man har passert tollen.

Anonymkode: c7ca3...44e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 7/17/2023 at 5:33 PM, AnonymBruker said:

Feil. Da kan du gå på en skikkelig blemme. Man bør beholde boardingkortet til man har passert tollen.

Anonymkode: c7ca3...44e

Hva slags blemme? Man blir vel ikke akkurat arrestert om man ikke har med boardingkortet gjennom tollen. 

AnonymBruker
Skrevet

De få gangene jeg har boardingkort i papir, så kaster jeg det etter jeg har forlatt flyplassen. 
Jeg klarer ikke skjønne helt hvorfor man skal ha det travelt med å kaste det før den tid? 

Anonymkode: 8a34d...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Du burde ha boardingkortet helt til du har kommet frem til destinasjonen og er ute av flyplassen :)

I norge har jeg vist det i sikkerhetskontrollen på avreise plass, og boarding på flyet.

I utlandet skal det vises relativt oftere. Typ samme plasser som norge + toll, taxfree, random på flyplassen til politi,. 

Anonymkode: f3e90...abb

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du burde ha boardingkortet helt til du har kommet frem til destinasjonen og er ute av flyplassen :)

I norge har jeg vist det i sikkerhetskontrollen på avreise plass, og boarding på flyet.

I utlandet skal det vises relativt oftere. Typ samme plasser som norge + toll, taxfree, random på flyplassen til politi,. 

Anonymkode: f3e90...abb

Hvilke land er dette, og hvorfor? Aldri blitt kontaktet av politi på noen flyplass, foruten de som sitter i passkontrollen. Vise boardingkortet i taxfree må man i Norge også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...