Gå til innhold

Jeg har en milliard føflekker i ansiktet. Ikke fregner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har en milliard føflekker omtrent i ansiktet men ikke fregner. Brukte aldri solkrem som barn pga foreldrene mine passet ikke om sånt, så tror at det kan ha kommet pga det. Har barn selv som begynner å få en noen føflekker i ansiktet allerede. Vet mannen min slurver litt når jeg ikke er tilstede med solkrem, han er alltid ærlig å sier han har glemt å smøre så når de er i bhg da så kan det gå noen timer uten solkrem desverre. 

Lurer på om det er noe man får uansett eller om man rett og slett MÅ bruke 50 spf i ansiktet for å unngå å få føflekker? 

Altså føflekker er ikke så krise, men hvis det blir som meg er jeg redd det blir flyging til lege for sjekk, og fjerning av flere som gir arr, kan ikke sole seg osv.. har jo hudkreft og føflekkreft  i slekta og har hatt flere skumle selv.. 

Anonymkode: 2ee40...5a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig å smøre huden med solkrem, men det er ikke sånn at de som smører med solkrem ikke får føflekker som barn. Det er nok arv og genetikk, og de har arvet det av deg. 

Anonymkode: 7acfd...7a9

AnonymBruker
Skrevet

Samme her.  Jeg brukte nesten aldri solkrem som barn. Tipper det er genetisk hvor mange og store føflekker man får, men jeg er veldig påpasselig med solkrem og håper det kan bremse utviklingen. Jeg har veldig mange og store føflekker på de stedene på kroppen som har fått mest sol, og ingen føflekker på de stedene som ikke har sett sol, så eg vil tro det har en viss sammenheng med sol. Har hundrevis av føflekker på oversiden av armene, og to stk på undersiden f.eks, og har flere store i ansiktet og på halsen, og ingen på magen, som aldri får sol. Brukte faktor 30 på min  i barnehagen. Der smurte de etter lunsj. På skolen smører de ikke i løpet av dagen, så min har fått faktor 50 i fjeset på dagene med mest sol nå i vår. 

Store føflekker er noe herk. Ingen av mine har vært skumle, men jeg har fått fjernet noen fordi de klør og blør. Og så fikk jeg fjernet en fra fjeset hos privat hudlege fordi barnet mitt begynte å få kommentarer. jeg ble mobbet en del for den flekken som barn og orker ikke en runde til. 

Anonymkode: 9d942...f85

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...