Gå til innhold

Serviettringer


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Holder på med å strikke serviettringer i ståltråd og med perler

Noen som vet hvordan vi gjør dette????????

Vanskelig?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Det var jeg som skrev at jeg holder på å lage serviettringer i ståltråd med perler - og det er slettes ikke vanskelig!!

Jeg bruker myk ståltråd kjøpt i en hobbybutikk. Den jeg bruker er på o,4 mm, men tror den finnes i 0,3 også (da er den antagelig enda lettere å strikke med).

Jeg har gjort det sånn at jeg legger opp 9 masker på små pinner (tror det er 4,5) og strikker rett til det blir langt nok til å lage en runding. Så feller jeg av, og fester perler med ståltråd langs kantene, før jeg fester det sammen til en ring til slutt (med ståltråd)

Du kan også tre perler på tråden før du begynner å strikke, og hente opp en og en perle slik at den blir liggende "inni" strikkingen. Begge deler er veldig enkelt, og det ser veldig stilig ut! Du får litt såre fingertupper, men desto mykere tråden er, desto bedre er det!

Var det greit å forstå, eller er jeg dårlig til å forklare??

ps: Du kan lage armbånd på denne måten også - da lager du dem bare litt større og lengre, og fester med en smykkelås i endene.

Lykke til!!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i hvertfall prøve, så får vi se om forklaringen holder :P Hvis ikke kan det jo være mine håndarbeidskunster som ikke er helt på topp :hoho::hoho:

Tusen takk for forklaringen. Hørtes så tøft ut, jeg har sett noe lignende i en butikk, men det er jo artig å lage skjøl. Verd litt såre fingertupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...