AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Del Skrevet 16. juli 2023 Hei Har ikke kjøpt så ofte på finn, men brukt alltid fiks ferdig greia. Nå vil jeg kjøpe noe av noen på finn og spurte om jeg skal trykke på fiks ferdig, selgeren sier at det er bedre at jeg tar det direkte til vedkommende, altså ikke bruke fiks ferdig. Er det trygt? Anonymkode: 1d636...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #2 Del Skrevet 16. juli 2023 Ingen som vet? Anonymkode: 1d636...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16. juli 2023 #3 Del Skrevet 16. juli 2023 Det er jo ingen her som kan vite om akkurat den ene personen du tenker å handle av, har ærlige hensikter og ikke prøver å lure noen. Det er i blant et råttent eple i en kurv, men ingen kan si noe om det er det i ditt tilfelle. Mener du at selger skal sende deg varen pr post? Eller er det i nærheten, så du kan dra og hente ved personlig oppmøte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 16. juli 2023 #4 Del Skrevet 16. juli 2023 Hva er det du skal kjøpe? Har inntrykk av at enkelte ting er mer utsatt for lureri enn andre. Og jo dyrere vare, jo mer risikabelt er det. Men sikker kan man aldri være uansett. Jeg hadde vært skeptisk til å forhåndsbetale flere tusen for en telefon, f.eks., men ikke noen hundre for en pensumbok eller sengeteppe eller hva det nå måtte være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #5 Del Skrevet 16. juli 2023 Jeg har aldri brukt fiks ferdig selv, men forstår det slik at du som kjøper kan be om at selger bruker dette. Så forstår ikke helt hvorfor du spør selger. Send forespørsel om fiks ferdig hvis det er slik du ønsker det og føler er best for deg. Avviser selger dette for en ting som uansett må sendes, så ville jeg tenke at selger har andre motiver enn å selge.... Anonymkode: 16585...0f8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #6 Del Skrevet 16. juli 2023 Hvis det er noe som skal sendes så hadde jeg brukt fiks ferdig. Bruker det aldri selv, for jeg kjøper og selger bare i Oslo hvor jeg bor og kan hente/få ting henta. Anonymkode: f636b...8c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #7 Del Skrevet 16. juli 2023 Om det er trygt hos akkurat denne selgeren kan jeg ikke svare på, men jeg selv har solgt mye over Finn, og foretrekker å ikke bruke Fiks Ferdig. Det tar f. Eks veldig lang tid før man som selger får pengene sine, og det synes jeg er irriterende med løsningen. Anonymkode: 2288d...465 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #8 Del Skrevet 16. juli 2023 Sjekk tilbakemeldinger på kjøper, samt om personen har vertifisert seg og hvor lenge h@n har vært på finn. Har du mulighet til å hente varen direkte hos kjøper går det nok veldig bra. Anonymkode: e073d...aeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #9 Del Skrevet 16. juli 2023 Hele "fiks ferdig" er jo selvfølgelig bare søppel uansett da. Møter du noen som forsøker å svindle deg, så kommer du til å bli svindlet uansett om dere benytter "fiks ferdig" eller ikke. Anonymkode: 9c7cf...6a1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #10 Del Skrevet 16. juli 2023 Varen skal sendes og koster noen hundre. ts Anonymkode: 1d636...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #11 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Har ikke kjøpt så ofte på finn, men brukt alltid fiks ferdig greia. Nå vil jeg kjøpe noe av noen på finn og spurte om jeg skal trykke på fiks ferdig, selgeren sier at det er bedre at jeg tar det direkte til vedkommende, altså ikke bruke fiks ferdig. Er det trygt? Anonymkode: 1d636...ab2 Normalt sett er det meste trygt på Finn, men det finnes jo skrekkhistorier, og det er jo de som omtales i mediene, og da får man et inntrykk av at det florerer med svindlere. Slik er det ikke. Jeg har handlet en god del på finn, og har ALDRI opplevd å bli svindlet. Før Fiks Ferdig kom, forskuddsbetalte jeg som regel. Det var jo summer jeg hadde råd til å tape, men jeg tok alltid en rask sjekk på omtaler og andre annonser vedkommende evt. hadde ute. Dessuten er det jo slik at man nå er nødt til å verifisere seg på Finn med Bank-ID som også gjør det vanskeligere for svindlerne. Det sagt - så skjønner jeg ikke hvorfor selger ikke ønsker å bruke Fiks Ferdig. Det er jo veldig enkelt for begge parter. Anonymkode: f3165...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #12 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hele "fiks ferdig" er jo selvfølgelig bare søppel uansett da. Møter du noen som forsøker å svindle deg, så kommer du til å bli svindlet uansett om dere benytter "fiks ferdig" eller ikke. Anonymkode: 9c7cf...6a1 Det stemmer jo ikke. Hvordan skal svindleren få pengene? Hvis kjøper gir beskjed om at noe er galt, så holder finn pengene låste, og selgeren vil ikke få pengene. Anonymkode: f3165...7da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #13 Del Skrevet 16. juli 2023 Jeg har handlet mye på finn oppigjennom og kun blitt svindlet 1 gang. Jeg liker heller ikke fiks ferdig, og spesielt etter at de endret modellen, der selve porto er billig, mens de tar penger for å håndtere salget. Billigere å ta det privat da, med postnord til 67kr f.eks. og det at pengene kommer med èn gang, kontra 1-3 dager etter pakken er mottatt. Og dessverre kan man også svindle på den metoden, da spesielt kjøper. Anonymkode: 6f252...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #14 Del Skrevet 16. juli 2023 Selgeren er verifisert med bankid. ts Anonymkode: 1d636...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsa84 Skrevet 16. juli 2023 #15 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Avviser selger dette for en ting som uansett må sendes, så ville jeg tenke at selger har andre motiver enn å selge.... Anonymkode: 16585...0f8 Jeg avviser alltid fiks ferdig, for her vil helt hjem at jeg henger pakken på postkassestativet. Dette står langt unna huset mitt, på et felles stativ med mye gjennomgang av både biler og gående. Er mange som har blitt frastjelt pakker i området her, både pakker som skal sendes og som er levert på samme måte. Så derfor bruker ikke jeg fiks ferdig. Ikke fordi jeg skal lure noen!! Pakken skal leveres trygt på post i butikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #16 Del Skrevet 16. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har aldri brukt fiks ferdig selv, men forstår det slik at du som kjøper kan be om at selger bruker dette. Så forstår ikke helt hvorfor du spør selger. Send forespørsel om fiks ferdig hvis det er slik du ønsker det og føler er best for deg. Avviser selger dette for en ting som uansett må sendes, så ville jeg tenke at selger har andre motiver enn å selge.... Anonymkode: 16585...0f8 Jeg bruker ikke fiks ferdig men det betyr jo ikke at jeg ikke ønsker å selge. Jeg syns fiks ferdig var det dårligste trekket for finn å gjøre. Anonymkode: e3abd...677 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #17 Del Skrevet 16. juli 2023 Som selger hater jeg fiks ferdig! Det tar alt for lang tid før pengene kommer inn. Anonymkode: 2d299...4f3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #18 Del Skrevet 16. juli 2023 Vimsa84 skrev (38 minutter siden): Jeg avviser alltid fiks ferdig, for her vil helt hjem at jeg henger pakken på postkassestativet. Dette står langt unna huset mitt, på et felles stativ med mye gjennomgang av både biler og gående. Er mange som har blitt frastjelt pakker i området her, både pakker som skal sendes og som er levert på samme måte. Så derfor bruker ikke jeg fiks ferdig. Ikke fordi jeg skal lure noen!! Pakken skal leveres trygt på post i butikk! Du kan velge å sende med Posten også og likevel bruke Fiks ferdig. Anonymkode: 5c9f6...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 16. juli 2023 #19 Del Skrevet 16. juli 2023 Jeg for min del ser alltid om vedkommende har en god rating. Dette er det viktigste for å unngå svindel. Bruker selv fiks ferdig når kjøper ønsker dette, men synes ofte det går for lang tid før penger er på konto. Hadde for noen mnd siden en episode hvor kjøper var veldig «på» Jeg måtte påpasse å sende vare slik at den kom innen helgen. Jeg stresset for å få den raskt avgårde, den var klar til henting onsdag kveld. Kjøper gav deretter blaffen og reiste bort. Etter mye mas fra meg ble pakken hentet etter halvannen uke av en bekjent av kjøper. Fikk pengene ca 3 uker etter sendedato. så fiks ferdig er definitivt for kjøperen. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du kan velge å sende med Posten også og likevel bruke Fiks ferdig. Anonymkode: 5c9f6...bb5 Posten er heller ikke trygg på småpakker. De krysser ikke alltid av for utlevert og da må kjøper få meldt fra via kundeservice at pakke er mottatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsa84 Skrevet 16. juli 2023 #20 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du kan velge å sende med Posten også og likevel bruke Fiks ferdig. Anonymkode: 5c9f6...bb5 Nei, det har jeg aldri fått opp som noe alternativ her. Med mindre de har startet med det nå nylig. Uansett ønsker jeg som selger å ikke måtte vente i evigheter på pengene. Gått knirkefritt så langt. Om ikke kjøper godtar det så er det null stress å vente med et salg, evt til noen kan hente det personlig her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå