Gå til innhold

Jeg måtte gå for min egen selvrespekt, hva nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke om jeg skulle sette den på singelforumet eller samliv, jeg er tydeligvis fortsatt forvirret.

Det ble slutt i dag og jeg er så lei meg og rådvill. Han har løyet til meg mange ganger, men i dag ble den siste. 
Jeg vet at forholdet ikke er bra for meg fordi jeg vet han lyver om ting og skjuler ting for meg, men jeg har valgt å tro han når han har sagt han aldri skal gjøre det igjen for mange ganger. Jeg har ikke oppdaget direkte utroskap, men en god del tvilsomme meldinger som jeg tolker som flørt, men som han bortforklarer som uskyldig «tøysing». Jeg har blitt så i tvil med tiden, fordi det jeg egentlig vet er utenfor min grense i forholdet har blitt strukket så mange ganger og bortforklart og jeg har så gjerne villet tro han så vi fortsatt kan være sammen. 

Allikevel er det så vanskelig å gå fordi jeg elsker han og jeg savner å være nær han allerede. Er så utrolig lei meg, men jeg er sikker på at det beste for meg blir å være uten den klumpen av usikkerhet som har ligget i magen så lenge. 

Jeg prøver å være sterk og fortelle meg selv at det går over og at dette er er rett men det er utrolig vanskelig i natt. Trenger bare noen oppmuntrende ord. Hjelp meg å stå i det 🥹

Anonymkode: 4f10d...e04

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første natta og dagen er verst. Har du venner så bruk de nå, de kan hjelpe deg med å se hvor grensene går for hva du skal godta og ikke i ett forhold. Da ser du hvor galt dette har vert og du lærer så ikke du går i samme fella igjen. Noen har desverre en egen evne til å viske ut grensene til den de er sammen med, det er det du kjenner på nå. Den du er med skal være din støtte i alt og ett, selv når du har gjort noe dumt. Den skal ikke slippe andre inn i livet sitt som kan skade forholdet feks via stadig småflørting på meldinger. Du får det bedre etter hvert, akkurat nå er det vondt men det ordner seg 💗

• Hjerte 1
Skrevet

Når handlingene hans ikke stemmer over ens med det han sier, så blir du utsatt for manipulering.
Du har dine grenser for hva du kan akseptere, og han respekterer de ikke - og dermed ikke deg heller.

Hvordan oppdager man en partners meldinger? Går du gjennom telefonen hans?
I så fall bør du anmeldes, for det er ikke lov å ta seg inn i andres private informasjon.
Annerledes er det naturligvis om dere har sett på dem sammen.

Uansett: Du har ikke bruk for en partner som lyver. Da kan du ikke stole på ham framover heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så sterk du er som har gått ut fra dette❤️ Du kommer sikkert til å kjenne på anger og tvil rundt denne avgjørelsen, så vær forberedt på det. Selv hørte jeg nettopp ferdig Sissel Grans bok "Hekta på et håp om kjærlighet", for jeg har vært hekta i fem år på en jeg måtte bryte med, og den boken gjorde fantastiske ting med hjernen min. Fikk så mye uventet hjelp fra den boken at jeg nå endelig føler meg fri fra tankene rundt (den utro) eksen. Anbefales på det varmeste.

Og så er det lurt å snakke med f eks ei venninne, fortelle hva du har vært gjennom og hvilke tanker du gjør deg nå i etterkant. Kanskje det føles skamfullt, men den skammen sprekker når man snakker om det. De fleste kan relatere til det å få grenser utvisket. Stå på, du er kjempetøff som gjør dette💪

Anonymkode: 1fb6c...ad8

AnonymBruker
Skrevet
Duff skrev (1 time siden):

Den første natta og dagen er verst. Har du venner så bruk de nå, de kan hjelpe deg med å se hvor grensene går for hva du skal godta og ikke i ett forhold. Da ser du hvor galt dette har vert og du lærer så ikke du går i samme fella igjen. Noen har desverre en egen evne til å viske ut grensene til den de er sammen med, det er det du kjenner på nå. Den du er med skal være din støtte i alt og ett, selv når du har gjort noe dumt. Den skal ikke slippe andre inn i livet sitt som kan skade forholdet feks via stadig småflørting på meldinger. Du får det bedre etter hvert, akkurat nå er det vondt men det ordner seg 💗

Tusen takk ❤️ Blir så i tvil om jeg da gjør noe feil ved å ikke være hans støtte i alt og ett, når han har gjort noe dumt. Jeg håper det føles klarere i hodet i morgen

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Når handlingene hans ikke stemmer over ens med det han sier, så blir du utsatt for manipulering.
Du har dine grenser for hva du kan akseptere, og han respekterer de ikke - og dermed ikke deg heller.

Hvordan oppdager man en partners meldinger? Går du gjennom telefonen hans?
I så fall bør du anmeldes, for det er ikke lov å ta seg inn i andres private informasjon.
Annerledes er det naturligvis om dere har sett på dem sammen.

Uansett: Du har ikke bruk for en partner som lyver. Da kan du ikke stole på ham framover heller.

Han har gitt meg fri tilgang til telefonen sin selv, fordi han ville vise at han aldri skulle skjule noe for meg igjen. Kanskje han trodde jeg ikke skulle faktisk bruke den. Men ja, er ikke bare meldinger er også generell løgn. Eksempelvis å ikke fortelle at en i vår omgangskrets og han har en seksuell fortid, selv om jeg har spurt fordi jeg hørte noen rykter. Løfter om endring får så å gjenta samme handlinger og enorm skuffelse. 

Blir litt som når man har brutt ned så mange grenser og selvrespekten også begynner å viskes ut, så kan man bare grave seg litt lengre ned, fordi hullet allerede er så dypt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så sterk du er som har gått ut fra dette❤️ Du kommer sikkert til å kjenne på anger og tvil rundt denne avgjørelsen, så vær forberedt på det. Selv hørte jeg nettopp ferdig Sissel Grans bok "Hekta på et håp om kjærlighet", for jeg har vært hekta i fem år på en jeg måtte bryte med, og den boken gjorde fantastiske ting med hjernen min. Fikk så mye uventet hjelp fra den boken at jeg nå endelig føler meg fri fra tankene rundt (den utro) eksen. Anbefales på det varmeste.

Og så er det lurt å snakke med f eks ei venninne, fortelle hva du har vært gjennom og hvilke tanker du gjør deg nå i etterkant. Kanskje det føles skamfullt, men den skammen sprekker når man snakker om det. De fleste kan relatere til det å få grenser utvisket. Stå på, du er kjempetøff som gjør dette💪

Anonymkode: 1fb6c...ad8

Tusen takk for gode ord ❤️ Jeg har «brukt» venninner i hele dag, men nå sover de stakkars 🙈 Jeg klarer ikke sove og er bare så urolig. Samme hvor mye jeg forstår i hodet at jeg ikke kan leve slik lengre, så lengter jeg sånn etter han. Har lest den boken før, men da var den ikke relaterbar, men jeg skal prøve igjen. Takk for tips, fint å høre det går bedre med deg, da får jeg håp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...