Gå til innhold

Låner hytte og mannen stresser over barna som leker i den

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier en firmahytte og det er ikke så mange hytteregler her utenom at alt skal se ut som da vi kom og at vi må erstatte det vi evt ødelegger.

Vi har har to barn på 4 og 6 år og har begrenset med leker med til dem. I tillegg pøsregner det ute. Dermed blir det naturlig for barna å ta i bruk det som er tilgjengelig. Og jeg er egentlig imponert over kreativiteten deres. Gyngestolen blir feks til båt og putene i sofaen til små øyer eller svaberg båten kjører forbi. De hadde også en lek som de kalte ‘ikke trø på gulvet. Så de la blader, puter, tepper , bøker osv rundt på gulvet og hoppet fra pute til teppe osv.

Problemet er at alt dette stresser mannen så vanvittig fordi det ikke er vårt. Han har derfor ikke gjort annet en å kjefte og være streng fra vi kom inn døra. De får omtrent ikke røre en ting. Det regner ute og det eneste de får gjøre er å tegne, spille og lese i bøkene de har med. Jeg mener han er urimelig. Det er små barn og vi kan ikke forvente at de skal sitte i ro time etter time. Syntes helt ærlig det var enestående at de klarte å finne på så mye gøy av det som fantes på hytta. Jeg passer jo på at de ikke overdriver eller leker med vaser og andre dyrebare ting som kan ødelegges. Det tar vi jo bort.

Hva tenker dere om dette. Bør barna få leke i møbler og sofaputer i en firmahytte vi låner eller bør vi være strenge med dem og omtrent ikke la dem røre noe. Vanskelig når mannen og jeg er så uenige her. Vi er jo tett oppi hverandre og blir feil å krangle om barneoppdragelsen foran barna.

Anonymkode: f58fb...7ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal ikke barna tråkke i og leke i møbler i en leid hytte!

Anonymkode: 2a3d7...591

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor har dere ikke tatt med leker? Og har dere ikke med regntøy slik at dere kan gå ut og barna kan få brent av litt krutt?

Jeg hadde nok satt meg i bilen og dratt hjem i morgen om det var så trasig for barna på hytta. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det er litt forskjell på om dette er en dyrt innredet hytte med Slettvoll-møbler versus om det er en eldre tømmerhytte med typisk hyttesofa fra 80-tallet. Gamle og slitte sofaputer tåler litt barnelek, mens den dyre sofaen fra Slettvoll ikke gjør det. Og det er der forskjellen er, tenker jeg. Har selv vært stolt eier av noen dyre møbler som vi brukte alle pengegavene fra bryllupet på, som etter kort tid ble ramponert av et par sønner av ei venninne av meg. Fikk stoppet guttene fra å ødelegge ALLE møblene, men de klarte å ødelegge ganske mye på den lille tiden jeg var ute av rommet. Moren deres satt og så på🙄 Så helt klart: man er forskjellig på sånt, men ha full respekt for at dette ikke er deres hytte. 

Anonymkode: 1165c...028

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

En firmahytte er nok ikke innredet med designmøbler, nettopp fordi mange skal bruke hytten og den blir da utsatt for mer slitasje. Så lenge barna ikke herjer vilt og ødelegger ting, syns jeg de skal få leke. Å bygge hytte med puter, leke at gyngestolen er en båt o.l., skader ikke møblene. 

Anonymkode: 737ac...6ee

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke å tråkke på bøker da! 🤔 Er det langt til nærmeste butikk som selger leker?

Anonymkode: 87bc3...ece

• Liker 2
Skrevet

Skjønner godt at han er streng er nok ikke noe særlig og komme til sjefen og si at noe gikk i stykker ☹️

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor lite fine møblene var. Jeg hadde IKKE likt å vite at putene hadde ligget på gulvet, og blitt tråkket på. Dette er utrolig lite respekt for ting som skal komme flere til gode fremover. Og jeg hadde vært direkte flau om jeg måtte meldt tilbake til firmaet at gyngestolen er ødelagt fordi barna lekte båt med den. 

Dette er på dere som foreldre. Det regner her også. Vi er ute og går tur eller leker i regnet, da vi har skikkelige klær. Og innedørs aktivisering er vi med på. Spill, puslespill, aktivitetsleker, med mer. 

Anonymkode: 5a92e...e02

• Liker 11
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Jeg synes dette høres helt greit ut, TS. Jeg regner jo med at du ser an hvor fine tingene er og hvor hardt de blir brukt.

AnonymBruker
Skrevet

Send ungene ut en tur, de er faktisk relativt vanntette 😅 

Anonymkode: c588a...e15

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bøker og blader blir stygge om de hoppes på.

Som vestlending skjønner jeg ikke hvordor dere er inne bare pga regn? Ungene elsker å hoppe i dammer og sutle i vann..

Jeg skjønner mannen din godt. 

Jeg har to på 2 og 5, og de får ikke lov å herjeleke med ting som ikke er våre. Ei heller blir de holdt inne pga regn...

Anonymkode: a54ef...d40

• Liker 12
Skrevet

Kjør dere en tur og kjøp regntøy og gå en tur sammen.

Bygg en demning, spis matpakke under et utspring, identifiser dyr ut fra avføringen deres, spikk en pinne!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta med barna ut og aktiviser dem. Regntøy er jo et must i dette landet og regn er bare gøy så lenge alle er kledd. 
Bor på vestlandet og her er ikke regnværsdag det samme som innedag for å si det sånn. 

Anonymkode: 27c42...bee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå har dere vel regntøy og kan gå ut. Og er det svømmehall, eller hotell med svømmebasseng i nærheten, så barna kan få ut energi noen timer. Eller lekeland eller andre lignende ting. Da vi har vært på hyttetur forskjellige steder, har det ofte vært hotell i nærheten med svømmebasseng.

Anonymkode: 32b0b...697

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sofaputene på gulvet i en leid hytte? Det er ikke greit mener jeg. Har barn selv. Dere burde hatt med leker og regnklær. 

Anonymkode: 276f0...22f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Send ungene ut en tur, de er faktisk relativt vanntette 😅 

Anonymkode: c588a...e15

Mannen også, så slipper han å stresse over at barna leker inne. 

Anonymkode: 2c204...0c8

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit å legge sofaputer og bøker på gulvet og hoppe på dem. Men helt ærlig syns jeg der voksne virker utrolig tafatte, går da fint an å gå ut selv om det regner! På med regntøy og ut for aktivisering. Alle steder det er hytter finnes turmål med le for været der man kan spise niste noenlunde tørt, dit kan man fint gå selv om det pøsregner. Det kan klatres i trær, henges opp presenning dere kan grille pølser under ute, finn enn bekk og ha kappløp med pinner nedover bekken, finn en lekeplass, hinderløype ect som kan brukes selv om det regner (må kanskje kjøre litt, men det bør vel gå greit), mange uteleker funker like bra i regn som sol (kaste ringer, boccia, krocket), avhengig av hvor dere er ta en dagstur et sted, gå til nærmeste kisok/butikk om mulig og kjøp is, og er tempen grei går det fint å bade i regn ect. Dere bør gå ut alle sammen i regnet, høres ut som det kan være en eksotisk opplevelse for hele familien.

Anonymkode: e9435...5eb

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dette med å respektere andres eigendeler da. Er det generelt greit at de herjee rundt i andres møbler og er dette noe du tillater at de gjør når dere er på besøk? Sier som de andre: kle på barna å gå ut! Det er bare regn.

Anonymkode: 0d489...b8c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En gyngstol blir selvsagt ikke ødelagt av barn som leker båt. Gyngestoler tåler å bli sittet i av store voksne mennesker så de tåler endel😊 

La ungene leke. Både sofaputer og stoler tåler det. Å leke er ikke det samme som å herje;) Og de sofaputene inneholder nok uansett mye ‘gøy’ etter ymse firmaturer så litt barnelek i tillegg hefter ikke

Anonymkode: 465a9...c46

• Liker 8
Skrevet

Her var det mye pes, jeg er selv relativt nøye på standarden i eget hjem, men firer betraktelig på krava i firmahyttene. Vi har aldri barn med, men det er veldig tydelig at småbarn har hatt tilhold der. Griseri på stolputer, hakk og riper, tegnet på annet enn tegnepapir osv. 

Jeg mener at hvis dette er utålelig, må man holde seg unna slike hytter og heller tenke det er et frynsegode jobben tilbyr, men som man er fri til å takke nei til. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...