mmd Skrevet 16. juli 2023 #21 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har tjente endel tusen på å stå igjen, gjort dette endel ganger fra London. Da kan du få noen tusen i reisesjekk...eller cash, gjort dette endel på SAS. De kan betale godt for at du bare venter noen få timer til neste avgang, men du bør satse på store flyplasser skal du tjene noe på dette.. Anonymkode: 3c136...913 Greit nok om man er alene og ikke har det travelt, men med unger på slep/på vei til ferie er det verre:) 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #22 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har opplevd å ikke komme med flyet pga overbooking. Hvorfor akkurat meg? Jo fordi jeg reiste alene og uten innsjekker baggasje. Kompensasjonen var svært dårlig fra å reise direkte men måtte ta melkerute gjennom Europa, for å så sitte 14 f**** timer på en liten flyplass i England. Jeg skulle møte reisefølge mitt et annet sted i Europa, og arrangementet jeg skulle på var dagen etter. Jeg hadde valget enten akseptere det ræva tilbudet eller bare dra hjem….. Anonymkode: ef43d...8cf Samme her. Ble tatt til side fordi jeg reiste alene og uten innsjekket bagasje. Men det var ikke snakk om frivillighet, det ble bare bestemt at jeg skulle. Nå lagde jeg en scene da fordi jeg skulle rekke en konsert, og ble kraftig forbanna pga det. Hvis jeg måtte ta neste fly så ville jeg ikke rekke konserten. De bestemte at jeg kunne dra allikevel, men med tydelig beskjed om at slik kunne jeg ikke oppføre meg. Vel tydeligvis var det nødvendig å være frekk og sint, for hvis dette skulle vært frivillig så gjorde de jo motsatt! Dette var SAS og innenlands. Anonymkode: ff7d1...89c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #23 Skrevet 16. juli 2023 Har skjedd med oss på Widerøe, også. To barn og en voksen. Fikk 10 000 i kompensasjon og billetter noen timer seinere på dagen. Anonymkode: eb958...c7f
mmd Skrevet 16. juli 2023 #24 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men disse hadde jo betalt ekstra for setereservasjon. Er det da mulig at samme seteplasseringer blir solgt flere ganger? Trodde ikke det gikk an Anonymkode: 9a66d...86e Selvsagt går det an. De har jo solgt flere billetter enn det finnes plasser.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #25 Skrevet 16. juli 2023 mmd skrev (3 timer siden): Greit nok om man er alene og ikke har det travelt, men med unger på slep/på vei til ferie er det verre:) Det kan det være, men har du små barn bør du tenke deg godt om hvordan du reiser. Da er det lurt å unngå flyreiser Anonymkode: 3c136...913 1
mmd Skrevet 16. juli 2023 #26 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan det være, men har du små barn bør du tenke deg godt om hvordan du reiser. Da er det lurt å unngå flyreiser Anonymkode: 3c136...913 Det trenger man ikke, men jeg ville ikke ha reist på billigbilletter. Og personlig ville jeg ha reist med et ordentlig flyselskap. 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #27 Skrevet 16. juli 2023 Istedenfor overbooking, burde man tatt et gebyr fra de som uteblir fra flyvningen uten å melde fra. Med mindre det er på grunn av akutt sykdom el. Anonymkode: c7a2e...345 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #28 Skrevet 16. juli 2023 mmd skrev (6 minutter siden): Det trenger man ikke, men jeg ville ikke ha reist på billigbilletter. Og personlig ville jeg ha reist med et ordentlig flyselskap. Små barn på fly er unødvendig. Anonymkode: 3c136...913
mmd Skrevet 16. juli 2023 #29 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Istedenfor overbooking, burde man tatt et gebyr fra de som uteblir fra flyvningen uten å melde fra. Med mindre det er på grunn av akutt sykdom el. Anonymkode: c7a2e...345 Mange betaler dyre fleksible billetter nettopp for å ha muligheten til å ombestemme seg. Og ofte skyldes uteblivelse at et annet fly er forsinket. Eventuelt at toget/bussen er forsinket. Ser for meg et dyrt byråkrati, hvem skal vurdere om grunnene er gode nok? Tror nok flyselskapene har tenkt på alle slike muligheter. 1
mmd Skrevet 16. juli 2023 #30 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Små barn på fly er unødvendig. Anonymkode: 3c136...913 Du bor ikke i Nord-Norge, skjønner jeg. 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #31 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Istedenfor overbooking, burde man tatt et gebyr fra de som uteblir fra flyvningen uten å melde fra. Med mindre det er på grunn av akutt sykdom el. Anonymkode: c7a2e...345 Jeg flyr mye på full flex gjennom jobb. Møter kanske 1 av 3 ganger til retur-flyet jeg opprinnelig hadde bestilt. Anonymkode: e957b...ead
Biloba Skrevet 16. juli 2023 #32 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Istedenfor overbooking, burde man tatt et gebyr fra de som uteblir fra flyvningen uten å melde fra. Med mindre det er på grunn av akutt sykdom el. Anonymkode: c7a2e...345 De koster da ikke penger utover flybilletten som de uansett allerede har betalt. Ved akutt sykdom dekker reiseforsikring, eller den syke reisende selv billetten. Passasjerer burde være trygge på reserverte billetter, og ved overbooking burde man få beskjed om at flyet er fullsatt, og at man kun kommer med hvis det likevel blir ledig kapasitet. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #33 Skrevet 16. juli 2023 Biloba skrev (4 minutter siden): De koster da ikke penger utover flybilletten som de uansett allerede har betalt. Ved akutt sykdom dekker reiseforsikring, eller den syke reisende selv billetten. Passasjerer burde være trygge på reserverte billetter, og ved overbooking burde man få beskjed om at flyet er fullsatt, og at man kun kommer med hvis det likevel blir ledig kapasitet. Da vil flybillettene bli dyrere, jevnt over, da flere avganger vil være med tomme plasser. Er du villig til å betale for det? Eller vil du fortsatt kjøpe Wizz og tilsvarende, da de presser dette maks? Anonymkode: e957b...ead 3
mmd Skrevet 16. juli 2023 #34 Skrevet 16. juli 2023 (endret) Biloba skrev (9 minutter siden): De koster da ikke penger utover flybilletten som de uansett allerede har betalt. Ved akutt sykdom dekker reiseforsikring, eller den syke reisende selv billetten. Passasjerer burde være trygge på reserverte billetter, og ved overbooking burde man få beskjed om at flyet er fullsatt, og at man kun kommer med hvis det likevel blir ledig kapasitet. Billige billetter er mer usikre enn dyre. Man får det man betaler for. Og man får jo beskjed, så snart flyselskapet vet at det blir (for) fullt. Dessverre er dette rett før avgang. Endret 16. juli 2023 av mmd
Peanut Skrevet 16. juli 2023 #35 Skrevet 16. juli 2023 Wizz Air er vel ikke akkurat kjent for å være bra, skal man tro nettsider som https://www.airlinequality.com/airline-reviews/wizz-air/ og https://www.tripadvisor.com/Airline_Review-d8729187-Reviews-Wizz-Air 1
Biloba Skrevet 16. juli 2023 #36 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da vil flybillettene bli dyrere, jevnt over, da flere avganger vil være med tomme plasser. Er du villig til å betale for det? Eller vil du fortsatt kjøpe Wizz og tilsvarende, da de presser dette maks? Anonymkode: e957b...ead Jeg kjøper ikke Wizz, men jeg kjøper ikke-fleksible billetter for det meste. Det opplyses ikkje ved billettkjøp at flyselskapet spekulerer i å la andre kunder ha fortrinnsrett til setet jeg bestiller og betaler for. Wizz har heller ikke forsøkt å løse problemet ved å etterspørre frivillighet his andre passasjerer. De har sannsynlig mange arbeidsreisende som lett kan bytte seter, og da gjerne behov for at kun 1 passasjer utsetter flyvning.
Biloba Skrevet 16. juli 2023 #37 Skrevet 16. juli 2023 mmd skrev (12 minutter siden): Billige billetter er mer usikre enn dyre. Man får det man betaler for. Og man får jo beskjed, så snart flyselskapet vet at det blir (for) fullt. Dessverre er dette rett før avgang. Man må få vite ved booking at reservasjonen er usikker. Det er en avtaleinngåelse.
mmd Skrevet 16. juli 2023 #38 Skrevet 16. juli 2023 Biloba skrev (19 minutter siden): Man må få vite ved booking at reservasjonen er usikker. Det er en avtaleinngåelse. Alle vet at fly overbookes, spesielt populære avganger. Så kan man velge å ta en risk (billige billetter) eller om man har sterkt behov for garantert plass (dyre billetter). 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #39 Skrevet 16. juli 2023 mmd skrev (1 time siden): Du bor ikke i Nord-Norge, skjønner jeg. Hvorfor flyr dere så ofte? Hvor skal dere? Anonymkode: 7aeca...a6a
-jk- Skrevet 16. juli 2023 #40 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Wizz air. De gjorde det samme mot min mann en gang. Du får det du betaler for. Null ekstra servicenivå. Ingen som bruker et minutt på å finne noen som er villig til å gå av, og betale dem godt for det. Anonymkode: e957b...ead Jepp, reiser man med skrotselskaper må man nesten påregne å bli behandlet som skrot. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå