AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Jeg har en slik plante: Strelitzia nicolai Høyde 80 cm Grønn | Plantasjen Nå ser jeg at røttene begynner å gro utenfor den plastpotten den kom i, hva er det som er vanlig å gjøre? Skal jeg klippe de av? Jeg har 0 peiling på planter. Prøvde å google men jeg skjønner ikke hva sånne plantegreier betyr. Anonymkode: 379e3...1a4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Bytte jord evt gi den en ny og større potte 😊 Anonymkode: 25aac...f68 3
Grüner Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en slik plante: Strelitzia nicolai Høyde 80 cm Grønn | Plantasjen Nå ser jeg at røttene begynner å gro utenfor den plastpotten den kom i, hva er det som er vanlig å gjøre? Skal jeg klippe de av? Jeg har 0 peiling på planter. Prøvde å google men jeg skjønner ikke hva sånne plantegreier betyr. Anonymkode: 379e3...1a4 Helt vanlig. Kjøp større potte etter hvert som planten vokser. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 Om du vil ha den større, gi den større potte og ny jord, som de andre sier. Om du ikke vil at den skal bli særlig større, da kan du heller bare bytte jord og ev. "frisere" røttene forsiktig (forsiktig!). Men du gjør tydeligvis noe veldig riktig med den planten din, for den trives hos deg og vokser og har lyst å bli større Så hva enn du gjør - fortsett med det Anonymkode: 4ef63...f28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå