Gå til innhold

Dere hadde ikke hatt noe imot at guttungen strikket eller tegnet 4 timer hver dag, men blir helt rabiate når han gamer 4 timer hver dag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du bor under mitt tak, så gjør du som jeg sier!

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tegning er å gjøre noe kreativt. 

Anonymkode: 5e6cd...a45

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe verre og game i 4 timer i strekk versus spille fotball på løkka i 4 timer. 

Vet ikke hvor mange timer jeg har sittet i ferien både som barn og voksen, og gamet. Har da blitt folk av meg også. Jeg kan fint game i over 50 timer på en fri uke, men det er jo hobbyen min. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tegning er å gjøre noe kreativt. 

Anonymkode: 5e6cd...a45

Å game kan også være kreativt, spørs helt på hvilken spillsjanger man spiller. Jeg spiller mye simulator spill, der man kan utforske nye ting, skape og utforme ideer, utfolde seg kreativt etc.

- Kvinnelig gamer

Anonymkode: 8f46e...0dd

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det er ikke gaming? ok, boomer

Anonymkode: 4f6b2...a68

Hvordan er det kreativt? Hilsen gamer som definitivt ikke er boomer. Ikke meg du siterer forresten.

Anonymkode: 7297f...cc2

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han ikke strikker eller tegner magna-inspirerte tegninger er vel det meste greit.

Anonymkode: d59a9...8f0

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge han ikke strikker eller tegner magna-inspirerte tegninger er vel det meste greit.

Anonymkode: d59a9...8f0

Manga? Hvorfor ikke?

Ene vennen min tegner slikt. Og moren hans liker det. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hovedproblemet med gaming kontra de fleste andre hobbier, er at man ikke er utilgjengelig og utilsnakkelig for omverdenen mens man holder på. 

Anonymkode: 2d495...e3e

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det kreativt? Hilsen gamer som definitivt ikke er boomer. Ikke meg du siterer forresten.

Vet du hva? Jeg tror faktisk at du ER en boomer. Og at du IKKE er en gamer.

Hypotetisk, la oss si at guttungen din spilte et tegnespill (ja, de finnes), er det mindre kreativt enn å tegne på papir? 🤨

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For barn er det absolutt en stor forskjell på å være 4 timer på fotballbanen sammen med lokale unger, kontra 4 timer med gaming. 

Anonymkode: ac222...451

Hvis han driver med e-sport og er med i et team med vennene sine?

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du tenker at man må være født før 1968 for å synes at gaming i fire timer i strekk er negativt?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hypotetisk, la oss si at guttungen din spilte et tegnespill (ja, de finnes), er det mindre kreativt enn å tegne på papir? 🤨

Ja. Les deg opp om koblingen fra hånd til hjerne.

Anonymkode: 3d14a...822

• Liker 13
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan er det ikke kreativt? De fleste spill krever en viss grad av kreativ/strategisk tankegang for å løse oppgaver. Dersom du henspeiler direkte på kreativitet, sett at barnet f.eks spiller little big planet omhandler der ekstremt mye kreativitet. Vet ikke hvor mange timer jeg har brukt på å bygger baner og verdener i et spillet.

For barn er det absolutt en stor forskjell på å være 4 timer på fotballbanen sammen med lokale unger, kontra 4 timer med gaming. 

Anonymkode: ac222...451

Hvorfor? Hva om barnet ikke trives sammen med de lokale på fotballbanen? Hva om barnet ikke liker å spille fotball? Hva om alle vennene er inne i spillet?

Kan ikke skjønne at noen under 50 har disse steinalder holdningene til spill. 

Anonymkode: 87aa7...5f5

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tenker at man må være født før 1968 for å synes at gaming i fire timer i strekk er negativt?

Ja. Les deg opp om koblingen fra hånd til hjerne.

Anonymkode: 3d14a...822

Jeg jobber forresten i et kreativt yrke. Vi bruker tegnebrett og tegner digitalt. Er det ikke et kreativt yrke da?

Anonymkode: 87aa7...5f5

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hovedproblemet med gaming kontra de fleste andre hobbier, er at man ikke er utilgjengelig og utilsnakkelig for omverdenen mens man holder på. 

Anonymkode: 2d495...e3e

Derfor har vi Nintendo switch, flere faktisk - fordi denne mammem fant også ut at det var gøy ;)

Setter spillet i pausemodus ved et enkelt trykk på en knapp, når som helst!

Dessuten er det faktisk vel så koselig å sitte i hver sin ende av sofaen med hver sin switch, som å med hver sin bok :)

Og - vi snakker med hverandre, mens vi spiller.

Skjønner det, at når voksne er involvert og deltar i ting sammen med barna sine, så vil de naturlig også henvende seg til deg og snakke om det de opplever. Fordi de vet du forstår :)

Anbefales! ;)

Anonymkode: e7ad1...da0

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Gaming, eller skjermbruk generelt, er ikke bra å gjøre for mye av, øynene vil slite etter en stund, og man får nakkeproblemer og andre muskelsmerter. Det er noe helt annet å sitte og tegne.

Anonymkode: a39bf...22c

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan du jo bare tro, det kunne ikke brydd meg mindre. Men vit at du tar feil. 

Ingen sitter i timesvis på data eller playstation og spiller tegnespill, og nei, jeg hadde ikke likt det heller. Hadde sendt ham ut for å leke om han satt og tegna i timesvis på papir også. Men det er en hypotetisk problemstilling egentlig, for sønnen min er bare ett år gammel :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med ts. De eldre har alltid vært skremt av nye ting/det yngre generasjoner driver med. 

Anonymkode: 1d533...b44

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...