AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Jeg er snart 20 år og har aldri røykt før men ser at venner og noen venners venner røyker på byen og på fest spesielt når det er fint vær. Så jeg har blitt litt påvirket og kjøpt en pakke. Det er jo veldig avslappende spesielt med en kald øl og jeg og mine venner er ganske rolige på fest, ikke noe høylytt og krangling osv. Vet såklart at det er idiotisk for helsen. Men kan en eller to pakker gjøre noe særlig skade? Jeg er jo ung, frisk, har ingen hjerte lunge sykdommer i familien, høyt blodtrykk el, er normalvektig og spiser ganske sunt. Anonymkode: eab83...58a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Det å røyke bare 1 røyk daglig gir også økt risiko. At du er "ung og frisk" og ikke har noen hjerte-lunge sydommer i familien (enda) har ingenting å si. Å begynne å røyke som 20 åring er ren idioti, og du er naiv hvis du tror at det bare blir med 1 pakke i året. Røyking gir avhengighet, og vil fort føre til at du vil røyke fast. https://www.helsenorge.no/snus-og-roykeslutt/helseskader-av-royking/#:~:text=Det å røyke noen få,blodpropp i årene til hjertet. Anonymkode: 31fbe...25c 1
Daria Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 Røyk er skadelig, uansett vær, årstid og hvorvidt det er ferie eller hverdag. At du er frisk før du har begynt å gjøre noe usunt har selvfølgelig ingenting å si - alle med livsstilsykdommer var også friske før de fikk dårlige vaner. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 Risikoen for avhengighet gjør at det overhodet ikke er verdt det. Kjenner flere selverklærte festrøykere som har blitt hekta. F.eks venninnen min som har hatt en regel om å bare få lov til å røyke når hun drikker. Da hun fikk lyst på røyk midt i uken så gikk hun å kjøpte en øl hun ikke hadde lyst på "fordi da hadde hun lov til å røyke". Hun skjønte selv hvor idiotisk det ble, altså, og jobber nå for å kutte helt ut. Men viser hvor sterkt røykesuget fort kan bli. Anonymkode: 5297b...0b4
Snok1 Skrevet 19. juli 2023 #5 Skrevet 19. juli 2023 Å bare å forsøke og røyke er idioti. Hilsen eks-kjederøyker som bare skulle røyke litt på fest om sommeren. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 Det er helt idiotisk å starte å røyke. Skjønner dere unge hvor skadelig det egentlig er? Fryktelig vanskelig å slutte også... Pluss at det er dyrt. Anonymkode: 54953...3f6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 15.7.2023 den 22.54): Jeg er snart 20 år og har aldri røykt før men ser at venner og noen venners venner røyker på byen og på fest spesielt når det er fint vær. Så jeg har blitt litt påvirket og kjøpt en pakke. Det er jo veldig avslappende spesielt med en kald øl og jeg og mine venner er ganske rolige på fest, ikke noe høylytt og krangling osv. Vet såklart at det er idiotisk for helsen. Men kan en eller to pakker gjøre noe særlig skade? Jeg er jo ung, frisk, har ingen hjerte lunge sykdommer i familien, høyt blodtrykk el, er normalvektig og spiser ganske sunt. Anonymkode: eab83...58a Hvorfor vil du røyke når du ellers er veldig sunn? Anonymkode: 54953...3f6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 15.7.2023 den 22.54): Jeg er snart 20 år og har aldri røykt før men ser at venner og noen venners venner røyker på byen og på fest spesielt når det er fint vær. Så jeg har blitt litt påvirket og kjøpt en pakke. Det er jo veldig avslappende spesielt med en kald øl og jeg og mine venner er ganske rolige på fest, ikke noe høylytt og krangling osv. Vet såklart at det er idiotisk for helsen. Men kan en eller to pakker gjøre noe særlig skade? Jeg er jo ung, frisk, har ingen hjerte lunge sykdommer i familien, høyt blodtrykk el, er normalvektig og spiser ganske sunt. Anonymkode: eab83...58a Har du røyket den pakka di nå eller? Må vel lære deg å røyke først😜 Anonymkode: 7a4c8...59c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå