AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Jeg holder nesten på å kaste opp, er gravid i uke 4 og oppdaget nettopp at jeg har fått barnemark. Googlesøk sier at jeg må ta pyrvin eller vanquin, men det ser ut som begge disse er gått ut av produksjon eller at produsent ikke greier levere. De andre alternativene skal ikke tas av gravide eller i 1.trimester. Hva gjør jeg nå? Noen gravide her som har hatt barnemark nylig? Vil egentlig bare gråte, har fobi mot slikt og vil bare bli kvitt marken. Har også hatt en kronglete vei for å bli gravid med spontanaborter, så kan virkelig ikke ta noe som kan skade fosteret. Anonymkode: 34dde...23a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg holder nesten på å kaste opp, er gravid i uke 4 og oppdaget nettopp at jeg har fått barnemark. Googlesøk sier at jeg må ta pyrvin eller vanquin, men det ser ut som begge disse er gått ut av produksjon eller at produsent ikke greier levere. De andre alternativene skal ikke tas av gravide eller i 1.trimester. Hva gjør jeg nå? Noen gravide her som har hatt barnemark nylig? Vil egentlig bare gråte, har fobi mot slikt og vil bare bli kvitt marken. Har også hatt en kronglete vei for å bli gravid med spontanaborter, så kan virkelig ikke ta noe som kan skade fosteret. Anonymkode: 34dde...23a Har du gått til lege? Anonymkode: c7021...fe4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 Det kan være det kan være mulig å få tak i hvis du snakker direkte med lege og/eller apotek. Om du bor nær Sverige kan du også få ut medisiner der om du har resept fra norsk lege, hvis medikamentene er tilgjengelige i Sverige. Om det er et preparat som ikke er reseptpliktig, hør med personer du kjenner som er på ferie, og hør om de kan få tak i der de er (bare sørg for at det i så fall kjøpes i legitime apoteker og at dere har korrekt innholdsstoffer, da preparater kan selges under litt ulike navn i ulike land). Kontakt både lege og apotek mandag, så tar du det derfra. Dette kommer til å ordne seg, så se om du greier å ikke stresse nå ❤️ Anonymkode: 09ba6...63a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du gått til lege? Anonymkode: c7021...fe4 Nei, fant ut av det nå i kveld og legekontoret åpner ikke før mandag morgen. Ts Anonymkode: 34dde...23a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan være det kan være mulig å få tak i hvis du snakker direkte med lege og/eller apotek. Om du bor nær Sverige kan du også få ut medisiner der om du har resept fra norsk lege, hvis medikamentene er tilgjengelige i Sverige. Om det er et preparat som ikke er reseptpliktig, hør med personer du kjenner som er på ferie, og hør om de kan få tak i der de er (bare sørg for at det i så fall kjøpes i legitime apoteker og at dere har korrekt innholdsstoffer, da preparater kan selges under litt ulike navn i ulike land). Kontakt både lege og apotek mandag, så tar du det derfra. Dette kommer til å ordne seg, så se om du greier å ikke stresse nå ❤️ Anonymkode: 09ba6...63a Takk for gode forslag❤️ Bor langt fra Sverige, men skal undersøke om noen jeg kjenner som ikke er helt perifere kan skaffe i utlandet dersom legekontoret ikke kan hjelpe. Det har vært så vondt å miste (har hatt spontanaborter helt på slutten av 1.trimester), så dette trengte jeg virkelig ikke nå😢 Ts Anonymkode: 34dde...23a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #7 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for gode forslag❤️ Bor langt fra Sverige, men skal undersøke om noen jeg kjenner som ikke er helt perifere kan skaffe i utlandet dersom legekontoret ikke kan hjelpe. Det har vært så vondt å miste (har hatt spontanaborter helt på slutten av 1.trimester), så dette trengte jeg virkelig ikke nå😢 Ts Anonymkode: 34dde...23a Man mister vel ikke foster av mark? Anonymkode: 8264d...72c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, fant ut av det nå i kveld og legekontoret åpner ikke før mandag morgen. Ts Anonymkode: 34dde...23a Det finnes onlineleger, Volvat eller Dr, drop in for eksempel hvis du har det i området og er bekymret. Anonymkode: 07a13...42a 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for gode forslag❤️ Bor langt fra Sverige, men skal undersøke om noen jeg kjenner som ikke er helt perifere kan skaffe i utlandet dersom legekontoret ikke kan hjelpe. Det har vært så vondt å miste (har hatt spontanaborter helt på slutten av 1.trimester), så dette trengte jeg virkelig ikke nå😢 Ts Anonymkode: 34dde...23a Men dette er jo ikke farlig Anonymkode: c7021...fe4
Grüner Skrevet 15. juli 2023 #10 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for gode forslag❤️ Bor langt fra Sverige, men skal undersøke om noen jeg kjenner som ikke er helt perifere kan skaffe i utlandet dersom legekontoret ikke kan hjelpe. Det har vært så vondt å miste (har hatt spontanaborter helt på slutten av 1.trimester), så dette trengte jeg virkelig ikke nå😢 Ts Anonymkode: 34dde...23a Ser i Felleskatalogen at vermox, som er det vanligste preparatet mot mark, ikke har klarlagt risiko ved graviditet, og at en skal ta kontakt med lege, hvis en trenger behandling, så jeg skjønner du er skeptisk. Du bør vente til mandag og kontakte lege. Mark er heldigvis verken farlig eller vondt, bare irriterende, ekkelt og kløende så du tåler å vente til da. Men siden mark er smittsomt og du og mannen din sikkert både har sex, ligger i samme seng, bruker samme toalett osv bør også han behandles for sikkerhets skyld, og han kan ta vermox. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #11 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man mister vel ikke foster av mark? Anonymkode: 8264d...72c Ikke av marken, men medisinene skal ikke tas av gravide, og spesielt ikke i første trimester. Vil ikke ta noe som kan skade fosteret. Ts Anonymkode: 34dde...23a
Grüner Skrevet 15. juli 2023 #12 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man mister vel ikke foster av mark? Anonymkode: 8264d...72c Nei, men medisinen er ikke godt nok forsket på mht graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå