Entern Skrevet 15. juli 2023 #21 Del Skrevet 15. juli 2023 Lawyam skrev (5 minutter siden): Nei, han har med seg demoner og mye annet lumsk. Mørke krefter. Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuss Skrevet 15. juli 2023 #22 Del Skrevet 15. juli 2023 Adobyen skrev (3 minutter siden): Nå måtte jeg sannelig google litt. Er ikke så godt kjent med slike eventyrfigurer, men det gjør ingenting når det faktisk finnes et helvetes forskningsprosjekt : https://underdusken.no/nyheter/et-helvetes-forskningsprosjekt/104972 Følte ikke jeg ble så mye klokere.. er jo som kristendommen, er så mange forskjellige varianter at det er ikke lett å sette = på noen av de. Virker som de fleste mennesker tror på det som passer de selv best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. juli 2023 #23 Del Skrevet 15. juli 2023 Raptuss skrev (Akkurat nå): Følte ikke jeg ble så mye klokere.. er jo som kristendommen, er så mange forskjellige varianter at det er ikke lett å sette = på noen av de. Virker som de fleste mennesker tror på det som passer de selv best. Kristendom er bare en tro. Det er mange som tolker troen forskjellig, også etter stryk det som passer/jeg ikke forstår-prinsippet, men jeg har lært meg en ting og det er å sjekke hva Bibelen sier før jeg stoler på hva andre forteller meg. De kan lyve eller ha misforstått, så best å sjekke. Mange tror på noe som de er fortalt står. Hva om de er villedet? Det er ikke andre jeg skal tro på uansett. Enten må en tro på Gud og at det er NOEN det går an å stole på. Hvis ikke finnes ingen det går an å ha full tillitt til på denne jorden. Absolutt ingen. Jeg liker ikke de som i prekener forteller at hvis de gir vil Gud gi dem helbredelse eller andre velsignelser eller de som bruker tid på å fortelle om hvordan de fikk seg ny bil og hus. Da tror jeg ikke på dem. Tror Gud kan, men for å lokke folk til Gud eller lokke til seg penger på den måten klarer jeg ikke å ha tillitt til dem eller at de har tro. Kollekt er ok, men ikke snakk om at hvis du gir mer får du mer igjen. Usmakelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 15. juli 2023 #24 Del Skrevet 15. juli 2023 Lawyam skrev (1 minutt siden): Kristendom er bare en tro. Det er mange som tolker troen forskjellig, også etter stryk det som passer/jeg ikke forstår-prinsippet, men jeg har lært meg en ting og det er å sjekke hva Bibelen sier før jeg stoler på hva andre forteller meg. De kan lyve eller ha misforstått, så best å sjekke. Mange tror på noe som de er fortalt står. Hva om de er villedet? Det er ikke andre jeg skal tro på uansett. Enten må en tro på Gud og at det er NOEN det går an å stole på. Hvis ikke finnes ingen det går an å ha full tillitt til på denne jorden. Absolutt ingen. Jeg liker ikke de som i prekener forteller at hvis de gir vil Gud gi dem helbredelse eller andre velsignelser eller de som bruker tid på å fortelle om hvordan de fikk seg ny bil og hus. Da tror jeg ikke på dem. Tror Gud kan, men for å lokke folk til Gud eller lokke til seg penger på den måten klarer jeg ikke å ha tillitt til dem eller at de har tro. Kollekt er ok, men ikke snakk om at hvis du gir mer får du mer igjen. Usmakelig. Folk som bruker religionen for å lure sårbare mennesker til å gi dem penger er det verste jeg vet. De er avskum. Siste sort. Selv mener jeg man må studere Bibelen men også diverse gamle skrifter og gjerne sette seg inn i tidsalderen(e) den ble skrevet i, andre religioner fra samme tid/sted, slike ting. Og gjerne se på intelligente og lærde folk sine tolkninger. Jeg har hatt stor glede og nytte av jødiske tolkninger f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #25 Del Skrevet 16. juli 2023 «Satanister sier alltid…» Hvor finner du dem? Jeg har aldri i mitt lange liv møtt på noen. Ikke ser jeg dem delta i paneldebatter eller skrive kronikker i avisene heller. Er det dårlige «dokumentarer» fra koko-Amerika du har sett nå? Anonymkode: 356b9...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #26 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 15.7.2023 den 21.15): Dette tror jeg er en av de dummeste tådene jeg har lest her inne 😂 Anonymkode: 4dc12...8c8 Dere satanister er de eneste som er dumme her. Anonymkode: ccd70...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #27 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 16.7.2023 den 4.33): «Satanister sier alltid…» Hvor finner du dem? Jeg har aldri i mitt lange liv møtt på noen. Ikke ser jeg dem delta i paneldebatter eller skrive kronikker i avisene heller. Er det dårlige «dokumentarer» fra koko-Amerika du har sett nå? Anonymkode: 356b9...239 De er mange steder. F eks når vi diskuterer Gud på diverse (internasjonale) forum, kan de komme uinviterte inn i tråden og "dekonstruere Gud og Bibelen" og sier Satan er smart fordi sånn og sånn. Anonymkode: ccd70...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. juli 2023 #28 Del Skrevet 17. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): De er mange steder. F eks når vi diskuterer Gud på diverse (internasjonale) forum, kan de komme uinviterte inn i tråden og "dekonstruere Gud og Bibelen" og sier Satan er smart fordi sånn og sånn. Anonymkode: ccd70...9b7 Det er guttunger det - som vil provosere. Endret 17. juli 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå