Gå til innhold

Tips til sydenferie med litt mer å by på

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2023 den 20.00):

Kjæresten har bedt meg finne feriemål og jeg kjenner jeg blir helt overveldet av valgmuligheter. Det vi ønsker er:

- vakker natur

- bading og snorkling

- god mat og vin

- turmulighet

- by i nærheten med severdigheter

- ikke altfor dyrt

- direkte fly

Anonymkode: fdd96...d38

Det første jeg tenker på er Kreta. Både Heraklion og Chania er ganske store byer. Øya har store utgravninger rundt den Minoiske kulturen. Og for turmuligheter er øya kjent for sine mange raviner som gir gode turmuligheter både korte og lengre.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barcelona.

Anonymkode: d240d...0bd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gran Canaria, nettopp hjemme fra en fantastisk nydelig øy🐬:sol:

Anonymkode: 8c47a...5fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2023 den 22.47):

Korsika, Malta, Sicilia er fine steder vi har vært med mye spennende å oppleve. Har dog ikke sjekket om det fortsatt er direktefly til alle de stedene etter pandemien. 

Anonymkode: eaabe...aea

Jeg støtter disse. Riktignok ikke i sommer, det er veldig varmt så langt sør. Da ville jeg vurdert Nord-Italia, en av sjøene i kombinasjon med Bergamo eller Milano. 

Kroatia er nydelig, men har blitt så vanvittig turistifisert de siste årene, så det ville jeg unngått. 

Anonymkode: bc95c...7b0

AnonymBruker
Skrevet

Madeira er fint hvis man ikke bare vil ligge og sole seg. Masse fine turmuligheter og en veldig koselig gamleby i Funchal. Men prisnivået i sommer vet jeg ikke noe om, kan hende det er dyrt. 

Anonymkode: 5de55...4a1

AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller bestilt tur til Montenegro enn Kroatia. Ikke charter, men Norwegian har direkte flyvinger til Tivat. Og booket hotell separat. 
Levekostnadene er lavere i Montenegro enn i Kroatia. 

Anonymkode: 14d2e...393

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler å reise til Mallorca, kombinere tur til Port de Soller inkl Soller med også et par overnattinger i Palma. Port de Soller er turistifisert men i småbyene overfor Soller har tiden stått litt mer stille og dit kan man gå, jogge eller sykle fra Soller. 

Anonymkode: e3148...a33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg anbefaler å reise til Mallorca, kombinere tur til Port de Soller inkl Soller med også et par overnattinger i Palma. Port de Soller er turistifisert men i småbyene overfor Soller har tiden stått litt mer stille og dit kan man gå, jogge eller sykle fra Soller. 

Anonymkode: e3148...a33

Støtter også denne.

Jeg skydde Mallorca som "sydenland" lenge.

Men øya har virkelig mye å by på. Lei bil, og legg opp til å flytte på dere, så vil dere oppleve alt fra spennende by, klippehopp, grotter, fotturer, og flotte strandrestauranter. 

Bare styr unna Alcudia. 

Anonymkode: bc95c...7b0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...