Gå til innhold

Folk som hevder klassisk musikk er kjedelig er idioter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De er småsinnede idioter, og deres eneste eksponering for det har vært Mozarts "Kleine Nachtmusik" (men bare den ene satsen) og Pachelbels "Canon". Eller lignende.

Klassisk musikk er faktisk fantastisk, utrolig mangfoldig, emosjonell, noen ganger bare vakkert engasjerende og andre ganger dypt kompleks og tett (som et Webern-stykke for eksempel).

Anonymkode: a19cb...f98

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at klassisk musikk er fantastisk! Men jeg utbroderer det ikke like mye som deg… 😏

Anonymkode: 6ff57...d08

• Liker 2
Skrevet

Da er jeg en idiot, definitivt

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Klassisk musikk kan være en helt nydelig opplevelse ❤️

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du prøver litt for hardt å være avansert, men jeg ramlet av da du brukte et banalt gatespråk. Tipper du er å finne med caps og solbriller når Vassendgutane spiller opp. 

Anonymkode: 0059a...b18

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Elsker klassisk musikk. Ungene mine er oppvokst med det og 2 stk driver med klassisk musikk (fiolin og piano).

• Liker 2
Skrevet

Jeg lever godt med å være en idiot, da. 

Skrevet

Da tar jeg mer enn gjerne på meg idiothatten. For klassisk musikk er kjedelig i tilnærmet 100% av tilfellene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De er småsinnede idioter, og deres eneste eksponering for det har vært Mozarts "Kleine Nachtmusik" (men bare den ene satsen) og Pachelbels "Canon". Eller lignende.

Klassisk musikk er faktisk fantastisk, utrolig mangfoldig, emosjonell, noen ganger bare vakkert engasjerende og andre ganger dypt kompleks og tett (som et Webern-stykke for eksempel).

100 prosenr enig!

Anonymkode: 0beef...f31

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan vel være noe så enkelt som at noen ikke liker klangen av instrumentene som benyttes i klassisk musikk. Tenkt på det? Mange finner ikke f.eks..piano, strykeinstrumenter i iørefallende. Og de eksemplene du tar opp. Hvorfor akkurat disse? Er det for å bevise at hvis harmonier, rytmikk osv, blir noe mer kompleks enn "mikkel rev og bæ-bæ lille lam", så henger ikke en umusikalsk idiot med lenger?

Har heller opplevd det motsatte. Truffet mennesker som skal analysere og beskrive klassiske stykker til detaljnivå for å bevise sin kompetanse, IQ, whatever. Selv kan de ikke synge bæ-bæ lille lam rent. Tonedøve. Jeg synes det er litt pinlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klassisk musikk mangler rytme og refreng.

Anonymkode: 3adb0...d71

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klassisk musikk mangler rytme og refreng.

Hvis du ikke klarer å finne rytme i klassisk musikk, så beviser du grundig at TS sin påstand er helt korrekt!

Anonymkode: 0beef...f31

• Liker 4
  • Nyttig 4
Gjest Mother Dirt
Skrevet

Klassisk musikk kan være sykt bra. Men det er som med andre musikksjangre, ikke alt er like bra.

AnonymBruker
Skrevet

Idioter? Jeg synes det beskriver folk som generaliserer.

Anonymkode: c7ed8...959

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for idioter, men spesielt interesserte, mon tro om «kontrapunkt» hadde slått an som lørdagsunderholdning i dag

Anonymkode: 56e88...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Klassis musikk er musikk for folk med IQ over 110. Derfor faller mange ifra.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Klassis musikk er musikk for folk med IQ over 110. Derfor faller mange ifra.

Jaha, hvor ligger jeg hen? Noen av mine favs innen klassisk er:

Ravel- Gaspard de la nuit

Ludovico Einaudi- Nuvole Bianche

Bach/Gounod- Ave Maria

Rachmaninoff- Prelude in G Minor (Op.23 No.5) og Piano Concerto No.2, i Moderato

0733230C-AA81-4C31-B60F-2DCDAFC630B3.gif.397e512ac3be5311eb6567be51ca0fde.gif

Gjest Lurven
Skrevet

Klassisk musikk er nydelig, ikke kjedelig

AnonymBruker
Skrevet
Peanut skrev (12 minutter siden):

Jaha, hvor ligger jeg hen? Noen av mine favs innen klassisk er:

Ravel- Gaspard de la nuit

Ludovico Einaudi- Nuvole Bianche

Bach/Gounod- Ave Maria

Rachmaninoff- Prelude in G Minor (Op.23 No.5) og Piano Concerto No.2, i Moderato

0733230C-AA81-4C31-B60F-2DCDAFC630B3.gif.397e512ac3be5311eb6567be51ca0fde.gif

Estimerer 114 IQ.

Skrevet

Jeg vil påstå at det er mer idiotisk å ikke klare å respektere at alle har forskjellig musikk smak.

Noen liker klassisk, noen liker jazz, noen liker soul, noen liker viser, noen liker rock osv. 

Enn er så absolutt ikke idiot fordi man ikke liker en viss type sjanger.

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...