Gå til innhold

Plutselig hyppig og lengre blødning på Cerazette. Er det farlig, eller er det normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann! Jeg har gått på P-piller av typen Cerazette siden 16. feb. i år. Det har vært litt uregelmessigheter i blødnings-mønsteret siden oppstart, enten har det gått kortere eller lengre tid mellom hver mens, i april, for eksempel, meldte menstruasjonen plutselig sin ankomst igjen etter at jeg hadde vært blødnings-fri i et tidsrom på ikke mer enn 17 dager, og i mai, derimot, kom den etter et 36 dagers mellomrom! Før pillene hadde jeg stort sett regelmessig syklus med varighet på rundt 28 dager+/-. Men så til det som bekymrer meg mest nå; ble nemlig ferdig med min forrige mens helt i starten av denne mnd, og så, til min store overraskelse, skulle den jaggu gjøre sin entré fem dager etter at blødningen tok slutt. FEM DAGER?!😱 Som da altså vil si en 12 dagers lang syklus? Hva er det som skjer med kroppen min, det må da være langt ifra normalt…?? Kan ikke huske å ha opplevd maken før, og da blir jeg jo naturlig nok frustrert og ikke minst bekymret for hva som skjer… Og nå har det altså drevet og rent og rent av meg i 9 hele dager - vil dette ingen ende ta, eller?!🤪 That’s the big question🤔 Riktignok er mengden blod som kommer ut nå mindre enn det den var, men perioden hvor jeg blør bruker sjeldent/aldri vare lenger enn 7 dager, i hvert fall ikke med ferskt blod slik som nå. Når sant skal sies så føler jeg at jeg kan veldig lite om sånne piller og om hva som er innenfor normalen og hva som ikke er like normalt, men trodde ikke slike hyppige blødninger var en normal sideeffekt ved dem🤷‍♀️ Likevel har jeg lest at det KAN være normalt å oppleve å få uregelmessige blødninger opptil første 6 mnd. ved bruk av Cerazette, og har lest om noen få andre brukere med liknende problemer som beskrevet her… Kan nevne at jeg først og fremst bruker pillene som prevensjon, men hadde åpenbart et stort håp om at de samtidig kunne gi meg mere kontroll over mensen min, eller i aller beste fall - få meg til å miste den fullstendig🙏 Kjenner jeg mister lysten til å skulle fortsette å drive og hive i meg slike piller når de visstnok ikke kan bedre enn å tulle til blødningene og jeg ikke oppnår ønsket effekt. Videre så skal jeg en tur til legen med det her om ikke så svært lenge, kan jo aldri være bra å gå rundt og miste blod sånn som dette, men ville først bare høre med dere folk her inne, om noen tilfeldigvis hadde vært borti noen liknende opplevelser? Kan det evt. ha seg slik at kroppen min rett og slett ikke tåler disse pillene så godt og at det lønner seg å begynne å tenke på å muligens erstatte dem med annet merke og så se hvordan det går? Eller ville dere heller ha gitt disse en sjanse og sett det an til det er gått noe lenger tid? Har forresten vært noen tilfeller hvor jeg har glemt å tatt pillen, men såvidt jeg kan huske så skjedde dette sist for tre uker siden, så det har vel ikke noe å si nå uansett🤷‍♀️ Åh, så slitsomt når denne dumme mensen må være så uforutsigbar!

Endret av Banankaka04
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som forklart i din nyeste tråd; dersom du jobber med å ordlegge deg mer konsist, med avsnitt og kutter ut det svulstige og unødvendige språket, vil du få langt flere svar.

Spørsmålene dine drukner i tekstene dine dessverre.

Anonymkode: e37b7...9fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...