Gå til innhold

Er det veldig dumt å kjøpe en hybrid nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi?

Anonymkode: 0b51a...d99

Du får aldri ladet batteriet ved kun småkjøring når bensinmotoren skal lade batteriet, du må kjøre en god del km før batteriet er fulladet. 

En plug-in kan du lade hver dag om du vil og kunne kjøre på batteridrift ved småkjøring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
C-girl skrev (2 minutter siden):

Kia sin første generasjon hybrider gjør det, usikker på hvilke andre. 

Men BMW, Mercedes og Volvo sine hybrider bruker først batteriet før de går over på bensindrift. 

De to bilene jeg ser på er Suzuki ignis og Toyota auris begge er ca fem år gamle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De to bilene jeg ser på er Suzuki ignis og Toyota auris begge er ca fem år gamle. 

Da må du høre med forhandler, de kan nok svare deg best hvordan bilene er satt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi?

Fordi du kan kjøre veldig billig på korte turer meg hjemmelading. Det bør kunne kompensere for kanskje litt dyrere drift på en langtur en gang iblant. I forhold til vanlig elbil har du fordelen av å ikke behøve lading under veis på langtur.

Du bør ha mulighet for hjemmelading både av praktiske grunner og fordi det er ganske kostbart å bruke ladestasjoner.

Pesonlig ville jeg gått for en vanlig dieselbil. Ryggekamera kan du alltids få ettermontert rimelig, men 4WD koster nok en del. Men hvis du MÅ ha 4WD er eldrift kanskje fordelaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senior skrev (32 minutter siden):

Fordi du kan kjøre veldig billig på korte turer meg hjemmelading. Det bør kunne kompensere for kanskje litt dyrere drift på en langtur en gang iblant. I forhold til vanlig elbil har du fordelen av å ikke behøve lading under veis på langtur.

Du bør ha mulighet for hjemmelading både av praktiske grunner og fordi det er ganske kostbart å bruke ladestasjoner.

Pesonlig ville jeg gått for en vanlig dieselbil. Ryggekamera kan du alltids få ettermontert rimelig, men 4WD koster nok en del. Men hvis du MÅ ha 4WD er eldrift kanskje fordelaktig.

Du kan ikke lade en hybrid på hurtiglader, den vil ta maks 22 kW da den ikke har kontakt for hurtiglader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...