Potetoline Skrevet 14. januar 2006 #1 Del Skrevet 14. januar 2006 Hva syns dere om programmet som handler om livet på barneavdelingen på et sykehus? Som kommer rett etter barnetv midt i lørdagskosen og som viser bilder fra operasjoner av små barn.......... Jeg liker det ikke, men jeg liker ikke sykehus generelt... Tenker og på de som har mistet barn og søsken som har ligget på sånne avdelinger. Det er jo også barn som har traumer fra sykehusopphold. (Som hos oss) Og dette er en effektiv lørdagskosdreper.. Nå har vi begynt å huske at det er sykehusserien på lørdag og skrur over på en annen kanal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 14. januar 2006 #2 Del Skrevet 14. januar 2006 jeg har ikke sett på serien kun litt reklame men jeg synes at det så ut som en lærerik serie. Men så klart.. har man traumer fra et slikt opphold er nok ikke dette den beste serien å se på trur jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 14. januar 2006 #3 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg reagerte litt da jeg så reklamen for det, og det at programmet skulle sendes på en lørdag, så jeg måtte kikke på, av ren nysjerrighet. Synes programmet var ¨fint¨ jeg, på den måten at den viste og forklarte alvorlige ting på en enkel, og ikke skremmende måte. Det når han gutten, viste frem sykehuset ¨sitt¨ med den stoltheten han viste, var helt fantastisk! Og nærheten mellom pleiere og pasienter. Tror det kan være viktig at barn får se slike ting, så kanskje de ikke blir så skremt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 14. januar 2006 #4 Del Skrevet 14. januar 2006 Sitter og ser på det sammen med barna mine. Synes det er et fint og lærerikt program,det er faktisk sånn hverdagen er for noen,trist men sant! Det kommer mange spørsmål så synes det er grit å se sammen med de,så vi kan snakke om det. Håper for mine barn at de får en forståelse og medlidenhet for barn som er alvorlig syke. Og at sykehuset er til for å hjelpe,de som trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopp Skrevet 14. januar 2006 #5 Del Skrevet 14. januar 2006 Er enig med de fleste andre her; synes det var et flott program! Så det første gang nå sammen med datteren min på 5 og vi synes det var interessant begge to . Hun har, som jeg, hittil vært skånet for sykehusinnleggelser både når det gjelder oss selv og i nærmeste familie. Sykehus har for henne vært noe vi har snakket om og som hun vel egentlig ikke helt vet hva er visuelt sett (bortsett fra flere koselige barselavdelinger). Synes det var vedig greit at hun får se at ikke alle er friske, og hva som kan gjøres når noen er syk. De som jobber der er ikke skremmende menn og damer i hvite frakker, de er mennesker som hjelper andre og er hyggelige. Jenta mi hadde en del spørsmål etterpå som jeg forsøkte så godt jeg kunne å forklare og svare på :smile: . Jeg mener at unger har godt av å se dette så lenge det ikke vises voldsomme og ekle bilder, eller mennesker som har det fryktelig vondt. Litt smerte og tårer har de ikke vondt av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 14. januar 2006 #6 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg synes det var et veldig "koselig" program. Hadde datteren min vært litt eldre skulle jeg forklart og snakket om det som skjedde. Jeg har selv erfaring fra barneavdelingene på ullevål og rikshospitalet og kjente igjen nærheten mellom ungene og pleierene. Dette er en virkelighet for mange og mange barn kjenner nok noen som har vært/er på sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 14. januar 2006 #7 Del Skrevet 14. januar 2006 Er enig med de fleste andre her; synes det var et flott program! Så det første gang nå sammen med datteren min på 5 og vi synes det var interessant begge to . Hun har, som jeg, hittil vært skånet for sykehusinnleggelser både når det gjelder oss selv og i nærmeste familie. Sykehus har for henne vært noe vi har snakket om og som hun vel egentlig ikke helt vet hva er visuelt sett (bortsett fra flere koselige barselavdelinger). Synes det var vedig greit at hun får se at ikke alle er friske, og hva som kan gjøres når noen er syk. De som jobber der er ikke skremmende menn og damer i hvite frakker, de er mennesker som hjelper andre og er hyggelige. Jenta mi hadde en del spørsmål etterpå som jeg forsøkte så godt jeg kunne å forklare og svare på :smile: . Jeg mener at unger har godt av å se dette så lenge det ikke vises voldsomme og ekle bilder, eller mennesker som har det fryktelig vondt. Litt smerte og tårer har de ikke vondt av! ← Velidg enig med deg. Har ei datter på fire og vi har sett det sammen to ganger nå. HUn synes det er artig og spennende. Det blir mye spørsmål underveis for hun skjønner jo ikke alt, men jeg svarer så godt jeg kan. Jeg synes det er bra at det blir laget en sånn serie for barn, slik at de kan bli kjent med sykehus, hva de som jobber der gjør, og at det er barn som er syke og må være på sykehus. Som du sier, det er jo ikke voldsomme scener som vises. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 14. januar 2006 #8 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg synes det er et flott og lærerikt program. Det samme synes ungene mine. At programmet sendes på en lørdagskveld ser jeg ikke noe problem i. Avd. barn er faktisk et program som ungene gleder seg til å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimbila Skrevet 14. januar 2006 #9 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg så dagens program sammen med min 3,5 år gamle datter. Hun er i den "verste" hvorfor-perioden. Spør om absolutt alt! Synes det er fint å se et slikt program sammen med henne, slik at jeg vi kan snakke om at noen barn må på sykehus, mister håret osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #10 Del Skrevet 14. januar 2006 Min datter og jeg ser også de programmene. Veldig fine programmer, og de er jo med på bryte en del tabuer rundt det å være alvorlig syk og være barn. De lærer kanskje at sykehus ikke bare trenger å bety død og forferdelige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marta Skrevet 15. januar 2006 #11 Del Skrevet 15. januar 2006 Synes også det er et fint program. Man vet aldri om en selv plutselig blir en pasient, og da vet jo barnet litt om hva det kan forvente Og jeg synest det er en fin ting og vise barna at ikke alle er så heldige og vere friske sunne på alle måter. Tror det kan virke inn på en del tabubelagte emner også, som tidligere kommentert. Dette er ingen lørdagskveld dreper i vårt hus vertfall, men så er det ingen her som har noen traumer heller. Så da kan en kanskje skifte kanal akkurat i den halvtimen uten å skape noen furore av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lil Skrevet 15. januar 2006 #12 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg syntes ikke noe om sendingstidspunktet, lørdag kveld etter barnetv . Men jeg har yngre barn, som jeg tror hadde blitt skremt av det. Hadde de vært eldre hadde vi nok sett på det. Men jeg syntes egentlig at det dufter litt reality-mote av d. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 15. januar 2006 #13 Del Skrevet 15. januar 2006 Men jeg syntes egentlig at det dufter litt reality-mote av d. ← Det trenger da ikke bety at det er negativt? Nå kan de bruke denne trenden til noe positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude29 Skrevet 15. januar 2006 #14 Del Skrevet 15. januar 2006 Datteren min på 8 synes det er et fint program, og har mange spørsmål og synspunkter. Synes det er greit å vise livets realiteter på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2006 #15 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg har ikke sett programmet selv men lest ett intervju med to av barna som man følger i serien. De uttalte begge to at de syns det var kjekt å ha NRK på besøk for da fikk de litt andre ting å tenke på mens de var på sykehuset og dessuten var det alltid noen der de kunne prate med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetoline Skrevet 15. januar 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg syntes ikke noe om sendingstidspunktet, lørdag kveld etter barnetv . Men jeg har yngre barn, som jeg tror hadde blitt skremt av det. Hadde de vært eldre hadde vi nok sett på det. Men jeg syntes egentlig at det dufter litt reality-mote av d. ← :enig_anim: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
just_c Skrevet 15. januar 2006 #17 Del Skrevet 15. januar 2006 jeg for min del synest programmet er intressant,, men vet at tantungene mine ikke synest noe om programmet. de er 7 og 9..tror det ble for trist for dem. kan være det kan ha noe med at vi har hatt endel triste ting som har skjedd i familien,og at det da blir trist å se på. synest de burde sende programmet på et annet tidspunkt og dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #18 Del Skrevet 15. januar 2006 Når det gjelder barn som har negative erfaringer med sykehus forstår jeg at de ikke selv vil se på. Når det gjelder helt vanlige barn som egentlig aldri har hatt noe forhold til sykehus kan jeg ikke forstå at vi skal feie vanskelige tema under teppet. De har ikke vondt av å bli utfordret til å forholde seg til tema som ikke bare er rosenrøde og dullete, tvert imot kan de lære veldig mye av denne typen programmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 15. januar 2006 #19 Del Skrevet 15. januar 2006 Når det gjelder tidspunkt og dag, så er faktisk lørdagskvelden en dag hvor jeg har tid til å sette meg ned sammen med barnet mitt å se et program. For jeg synes dette er et program man bør se sammen med voksne, i allefall når barnet bare er 4-5 år. Jeg synes det er et fint og interessant familieprogram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 15. januar 2006 #20 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg er enig med de fleste her. Synes det er et interessant program der ting blir vist og forklart på en fin måte. Sønnen vår på snart 5 følger interessert med, og lurer han på noe så svarer vi så godt vi kan. Minsten på snart 2 bryr seg fint lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå