AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Hei. Når kvittet dere dere med lekeovnen til barna? Jeg og barna leier en liten leilighet og de har masse leker fra før da vi bodde på en litt større plass med pappaen til barna. Alle lekene er her, men de leker med typ fem prosent av lekene sine. Har hørt noe om at de leker bedre om de har færre leker også, men akkurat nå flyter det og merker jeg ikke har plass til de store tingene som lekekomfyr. Vurderer å bare sette den i boden, men hvordan skal han vise interesse for noe når han ikke ser det? Yngste er to og eldste er seks, og de bruker den ikke til tross for at den står sentralt (mellom kjøkken og stue). Innafor å sette tingene i boden en stund for å se om de gidder? For dere sier noe, jeg prioriterer å kvitte meg med "egne" ting først, men per nå har jeg kun nødvendige møbler som spisebord, sofa og oppbevaringsskap. Til og med stuebordet er superlite.. Jeg kan ikke kvitte meg med ting vi trenger. Anonymkode: 36e56...d81
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Hvis du har en bod med noe plass i, så høres det ut som det som kalles lekerotasjon kan være noe for deg. Kast en del, legg vekk noe du kan rotere med, og la noen favoritter stå fremme. Da får du mindre leker fremme til enhver tid, samtidig som de blir oppmuntret til å leke med mer av det de har. Lekekomfyren kan jo stå på boden en stund, og så evt. kastes hvis den ikke etterlyses. Eller bare kastes, det er jo ikke sånn at barn må ha en lekekomfyr. Anonymkode: 65448...142 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har en bod med noe plass i, så høres det ut som det som kalles lekerotasjon kan være noe for deg. Kast en del, legg vekk noe du kan rotere med, og la noen favoritter stå fremme. Da får du mindre leker fremme til enhver tid, samtidig som de blir oppmuntret til å leke med mer av det de har. Lekekomfyren kan jo stå på boden en stund, og så evt. kastes hvis den ikke etterlyses. Eller bare kastes, det er jo ikke sånn at barn må ha en lekekomfyr. Anonymkode: 65448...142 Takk for godt råd ❤️ nei altså vi kjøpte den til eldste og hun har lekt masse med den. Sønnen vår er ikke særlig interessert😅 Han leker med bondegård og dinosaurer. Bare det. Men han er litt liten enda tror jeg? Anonymkode: 36e56...d81
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 Jo færre leker, jo mer dyptgående og fantasifull lek. Kvitt deg med lekene. Herregud, for noe tull leker er, ass. Anonymkode: 0e08a...6c7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jo færre leker, jo mer dyptgående og fantasifull lek. Kvitt deg med lekene. Herregud, for noe tull leker er, ass. Anonymkode: 0e08a...6c7 Kan nok ikke kvitte meg med alt for barna er veldig glad i noen av dem 😊 Anonymkode: 36e56...d81 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 Jeg satte lekekjøkkenet ute, sammen med utstyret. Stor stas med sand og vann ute. Lekene var forøvrig av plastikk. Anonymkode: 89461...a72 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #7 Skrevet 15. juli 2023 Min er snart 7 og bruker lekeovnen ganske ofte, men barn er jo forsjellige, og det er ikke slik at man må lekekomfyr (jeg hadde ikke det som barn). Jeg synes det må være helt greit hvis du setter den i boden og hvis barna ikke savner den etter en tid, så selg den/gi den bort/kast den alt ettersom. Anonymkode: c6a22...e6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå