AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Del Skrevet 15. juli 2023 Har glemt passene, oppdaget ikke før vi kom oss over til dk, da ingen spurte om det i Kristiansand. Spurte kun om navnet til mannen min siden det er knyttet til regnr på bil og fant bookingen vår via det. Jeg viste også billett jeg hadde skrevet ut der mitt navn står mannen har førerkortet med så han er safe ang id. Jeg har bare bankkort med bilde med, pluss flere kredittkort og et kompetanse bevis med navn og bilde på. Nå er jeg redd for å bli nektet å komme hjem til Norge igjen siden man egentlig er pliktig å ha med enten pass eller gyldig id, noe bankkort egebtlig ikke er.. Alt jeg har forteller jo hvem jeg er, jeg ligger inne i norske passmyndigheter sitt system med et utstedt pass, jeg står oppført på billetten også ut fra Norge og i folkeregisteret i Norge. Hva tror ekspertisen her, kan de nekte meg å reise hjem til Norge? Hva gjør vi da, vi bor ikke akkurat rett rundt hjørnet fra krs heller.. Hvor firkanta er de når jeg fikk reise ut av Norge? Anonymkode: 53239...dc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnom Skrevet 15. juli 2023 #2 Del Skrevet 15. juli 2023 Tviler på at det blir et problem. Aldri vist pass hjem fra Danmark 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Del Skrevet 15. juli 2023 Bankkort med bilde er gyldig legitimasjon. Ikke noe problem 👍 Anonymkode: 31e14...711 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Del Skrevet 15. juli 2023 Gnom skrev (1 minutt siden): Tviler på at det blir et problem. Aldri vist pass hjem fra Danmark 😊 Nei, men har du vist annen id ala førerkort etc? For det står at man må ha det. Jeg har jo ikke det, sånn egentlig.. Anonymkode: 53239...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bankkort med bilde er gyldig legitimasjon. Ikke noe problem 👍 Anonymkode: 31e14...711 Står på colorline sine sider at kun pass, førerkort og nasjonalt id kort er gyldig id… Anonymkode: 53239...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #6 Del Skrevet 15. juli 2023 Da er det bare å innse at det blir Danmark fremover. Kan anbefale Skjælland, litt sør for København. Mannen stiller heldigvis for deg likt, førerkort er ikke gyldig ID utenfor Norge. Anonymkode: 18b62...492 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #7 Del Skrevet 15. juli 2023 Du kommer hjem, men de kan stlle spørsmål ang id på bankkort da det ikke er gyldig. Opplevd å bli stoppet og måtte vente litt pga glemt id mangel. Anonymkode: 0e801...e8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bankkort med bilde er gyldig legitimasjon. Ikke noe problem 👍 Anonymkode: 31e14...711 Det er ikke gyldig legitimasjon. Anonymkode: 0e801...e8a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnom Skrevet 15. juli 2023 #9 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men har du vist annen id ala førerkort etc? For det står at man må ha det. Jeg har jo ikke det, sånn egentlig.. Anonymkode: 53239...dc7 Ikke vist noe annet enn billetten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #10 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det bare å innse at det blir Danmark fremover. Kan anbefale Skjælland, litt sør for København. Mannen stiller heldigvis for deg likt, førerkort er ikke gyldig ID utenfor Norge. Anonymkode: 18b62...492 Førerkort er gyldig utenfor Norge. Man har lov å kjøre i alle land med førerkort. Anonymkode: 0e801...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest431 Skrevet 15. juli 2023 #11 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke gyldig legitimasjon. Anonymkode: 0e801...e8a Inn i Norge er det gyldig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #12 Del Skrevet 15. juli 2023 Gnom skrev (1 minutt siden): Ikke vist noe annet enn billetten. Sikker på det på veie hjem? Vi har aldri vist ut, har som regel vist hjem, men husker ikke hvordan det var sist gang, mannen påstår at vi ikke gjorde det. Anonymkode: 53239...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #13 Del Skrevet 15. juli 2023 Hvis dere ikke kommer med båten så får dere vel kjøre hele veien hjem. Er ikke akkurat immigrasjonskontroll på grensen i de skandinaviske land nå. Anonymkode: 02f61...751 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 15. juli 2023 #14 Del Skrevet 15. juli 2023 Bare å forberede seg på en fremtid i ankomst hallen i Kristiansand. Tips er Tom Hanks filmen The Terminal. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 15. juli 2023 #15 Del Skrevet 15. juli 2023 Jed tror du liksågodt burde begynne å lære deg dansk med en gang . . 😁 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #16 Del Skrevet 15. juli 2023 Er da bare å kjøre. Ingen passkontroll mellom grensene. Kan fint reise innenfor Schengen uten pass. Har aldri vist pass mellom Norge , Sverige og Danmark og vi reiser ofte 😅 Anonymkode: 7b3a1...0ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #17 Del Skrevet 15. juli 2023 gjest431 skrev (2 minutter siden): Inn i Norge er det gyldig. Jammen for å komme ombord i båten da, står jo uttrykkelig hva man må ha.. Anonymkode: 53239...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #18 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er da bare å kjøre. Ingen passkontroll mellom grensene. Kan fint reise innenfor Schengen uten pass. Har aldri vist pass mellom Norge , Sverige og Danmark og vi reiser ofte 😅 Anonymkode: 7b3a1...0ac Det er dritlangt for oss, er en grunn til at vi tar båt liksom Anonymkode: 53239...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnom Skrevet 15. juli 2023 #19 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sikker på det på veie hjem? Vi har aldri vist ut, har som regel vist hjem, men husker ikke hvordan det var sist gang, mannen påstår at vi ikke gjorde det. Anonymkode: 53239...dc7 Helt sikker😊 Har aldri med meg pass når jeg reiser til Danmark-kun bankkort (visa) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #20 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Førerkort er gyldig utenfor Norge. Man har lov å kjøre i alle land med førerkort. Anonymkode: 0e801...e8a Ikke som ID i utlandet Anonymkode: 18b62...492 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå